Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Joscaa schreef:Als je een gewoon enkel gebroken bit goed om 'buigt'/dubbelklapt', zie je dat er een soort ronding in komt, als je hem verkeertesom houdt en dit nog eens doet, zie je dat er een scherpte punt komt,
doe je vinger er eens tussen als je dit met beide kanten doet, dan voel je snel genoeg wat de werking va het bit verkeertesom te doen.
miss_lizje schreef:Sorry maar even om het plaatje helder te krijgen:
Uw bijrijder doet dit zonder uberhoud te vragen expres.
U heeft dit moeten horen van een ander.
Als dit klopt zal ik die persoon er meteen uit gooien. Dingen veranderen aan het tuig zonder dat er toestemming is gevraagd aan de eigenaar en vervolgens bewust het bit verkeerd om hangen.![]()
Met een schop onder de kont en weg ermee zal ik zeggen!

Mindim schreef:miss_lizje schreef:Sorry maar even om het plaatje helder te krijgen:
Uw bijrijder doet dit zonder uberhoud te vragen expres.
U heeft dit moeten horen van een ander.
Als dit klopt zal ik die persoon er meteen uit gooien. Dingen veranderen aan het tuig zonder dat er toestemming is gevraagd aan de eigenaar en vervolgens bewust het bit verkeerd om hangen.![]()
Met een schop onder de kont en weg ermee zal ik zeggen!
Je plaatje is helder
Mijn paard reageert erg op mij en dat werkt soms erg storend voor de ruiter die met hem bezig is. Ik ga dan een paar maal kijken en wanneer het er netjes uitziet, geef ik mijn vertrouwen aan de ruiter en ga dan, omdat ik niet wil dat men zich constant op de vingers gekeken voelt. Helaas heeft dit mijn paard geen goed gedaan en dit overkomt me dan ook geen tweede keer.
http://www.youtube.com/watch?v=1PIePtrcpqo pleiada schreef:Even over het liggen wat hij heeft gedaan..Dat is geen uitproberen oid,maar een soort flauwvallen uit angst..Dus dan ben ik bang,dat je echt direct een einde moet maken aan je bijrijder wil je nog een redelijk paard overhouden..
Ben benieuwd naar wat zij zegt
pleiada schreef:Het kan natuurlijk,ik weet niet wat ze toen heeft gedaan en hoe..Flauwvallen maakt onderdeel uit van de 4 f's,flight,fight,freeze en faint,dit is ook de volgorde waarin de paarden het doen..
..Net wat ik net al schreef,je kan het ook niet precies weten van achter je pc maar het is goed als je in je achterhoofd houdt..Een onzeker paard die wat slomer is schiet daar wel sneller in,dan bv een paard die echt het gevecht aan gaat..
bijrijdster!