goed halster voor mijn slopertje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tylerte

Re: goed halster voor mijn slopertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:19

Hoe gaat hij zo snel kapot dan? Door het trekken of ergens achter blijven haken ?

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 18:38

oke, leer niet dus ;)
eerlijk gezegd zou ik ook liever willen dat hij altijd af was, maar daar ga ik niet over. hij staat namelijk bij mijn opa, en hij vind het te veel werk om het halster de heletijd aan en uit te doen. daarom kan hij in de stal ook niet altijd af. maar als ik er ben doen ik hem meestal wel af.
ik schrijf alle goede merken even op een briefje en als ik dan een keer bij de winkel ben zak ik eens even kijken welke er allemaal goed zijn.
dus als iemand nog een suggestie heeft...
1 keer is er een halster kapot gegaan doordat hij in de trailer moest, maar hij dacht dat hij dat toch wel een beetje echt vond :') hij stond er zo weer naast. met het halster op de grond. de andere keer lag het halster gewoon kapot in de wij, dus geen idee hoe... en de andere in de stal. hij was net aan het eten en hij bleef een beetje aan z'n voerbak hangen en hop....

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:46

Als hij het halster in de wei ommoet dan zou ik liever kiezen voor een veiligheidshalster. Een heel sterk halster is levensgevaarlijk en vragen om problemen. Een halster met elastiek of klitteband kan je vaak ook weer gewoon omdoen omdat het niet echt stuk gaat. Moet je wel even zoeken in de wei natuurlijk, maar liever dat dan dat je paard zich ophangt aan het halster.

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 18:49

oke... waar kan ik zo'n ding krijgen dan?
en gaat dat dan niet los als als de shet eraan trekt?
en hoe zou ij zich dan moeten ophangen? dan bedoel ik meer; zo'n halster heeft niet echt veel uitsteeksels... waaraan zou hij kunnen blijven haken? in de wij staat alleen een paal en een boomstronk...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:53

Waarom gaat je paard hangen? Als je dat weet kan je er wat aan doen en hoef je ook geen duur halster te kopen.

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 18:55

hij heeft nog nooit gehangen...

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:00

'Horses are accidents waiting to happen'

Grote kans dat de shet hem stuk maakt/los trekt ja, maar liever dat dan een paard met een gebroken nek lijkt me. Ze kunnen bijvoorbeeld met hun eigen achterbeen in het halster blijven hangen, of de shet komt er op een 1 of andere manier in vast te zitten, of die ene boomstronk blijkt net een los uitsteekseltje te hebben waar je paard zich precies aan vast weet te haken. Helaas is het al vele malen gebeurt, zoek maar eens op bokt, weet zeker dat je er (helaas) topics over vind.

Bij de paardendrogist hebben ze oa een aantal halsters, zoals deze : http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... er/114019/
Laatst bijgewerkt door Thokkadisje op 26-10-11 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:03

Hmm,, ik ben juist blij als mn halsters kapot gaan als mn pony er aan trekt oid. Ze staat zomers nl 24/7 met halster vanwege de graaskorf.
Ik neem daarom altijd hele goedkope halsters ;-) Ik denk van een eurotje of 5

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:06

Thokkadisje schreef:
Als hij het halster in de wei ommoet dan zou ik liever kiezen voor een veiligheidshalster. Een heel sterk halster is levensgevaarlijk en vragen om problemen. Een halster met elastiek of klitteband kan je vaak ook weer gewoon omdoen omdat het niet echt stuk gaat. Moet je wel even zoeken in de wei natuurlijk, maar liever dat dan dat je paard zich ophangt aan het halster.

idd en als het al niet zo afloopt dat ie ze eigen heeft opgehangen dan beschadigd die ze eigen lijf enorm denk maar eens aan 500 kg brute kract dat aan ze eigen hoofd trekt , dit is voor mij de reden waarom ik paarden alleen in de trailer vast zet verder nergens.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:07

Heb voor mijn merrie een touwhalster gekocht, bevalt super, trekken is afgelopen; dat en
grondwerk heeft ervoor gezorgd dat zij inmiddels netjes voor de stal of zelfs los kan staan.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:10

Fijn dat het voor jou geholpen heeft Yfande, maar het is de bedoeling dat het paard ermee de wei in gaat. Een touwhalster is absoluut niet bedoeld om een paard mee in de wei/stal te zetten, of überhaupt mee vast te zetten. Dat gaat gewoon niet stuk en daarnaast snijd het enorm als het paard er met zijn 500 kilo eraan gaat hangen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:16

Sorry, maar teveel werk om het halster af te doen??

Zou ook blij zijn dat je halster stuk is gegaan, en niet je pony...

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:18

Ik heb nadat meneer drie halsters in korte tijd gesloopt had een halster van het eigen merk van Agradi gekocht, van €3,95. Onde rhet mom van als hij deze sloopt was het tenminste geen dure. Toch gaat dit halster alweer bijna een half jaar mee. :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:19

Je paard kan achter van alles blijven hangen. De haak van het slot van het hek, een klein spijkertje in een houten paal etc. Ook op stal is het echt niet wenselijk hoor!

Al is er niets in het land waar je paard aan kan blijven hangen kan het nòg gevaarlijk zijn. Zo reed ik met mijn paard is langs een weide waar een paard met z'n achter-ijzer vast zat aan z'n halster. Geen idee hoe lang het dier er al lag.
Goed het gebeurt zelden maar het kan dus wel, het dier had wrs jeuk achter z'n oor en bij het krabben met een achterbeen issie verstrikt geraakt. Het is dus idd fijn als je halster juist wel breekt.
Schaf een speciaal weide halster aan (links zijn al gegeven geloof ik).
Die gaan los op bijvoorbeeld het klitteband. Dan issie niet stuk, en je paard ook niet!

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:20

dus gewoon een goedkoop halstertje? oke, ga ik dat dan maar doen.
halster stuk is minder erg dan paard stuk laten we maar zeggen.
maar dan heb ik nog een vraagje... is het niet erg als de paarden aan elkaars halster trekken dan? want zo'n goedkoop halster kan denk ik best wel snijden...

en ja... denk er wel een beetje aan dat het m'n opa is he... die vind het al onzin dat het paard eerst het tuig afmoet voordat het de stal ingaat

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:25

precies,, en nu heb ik voor mijn ponys weer een duurdere gekocht ;-) Want nu lijkt het net alsof ze altijd verstandig zijn ;-)

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 06:53

Thokkadisje schreef:
Fijn dat het voor jou geholpen heeft Yfande, maar het is de bedoeling dat het paard ermee de wei in gaat. Een touwhalster is absoluut niet bedoeld om een paard mee in de wei/stal te zetten, of überhaupt mee vast te zetten. Dat gaat gewoon niet stuk en daarnaast snijd het enorm als het paard er met zijn 500 kilo eraan gaat hangen.

In de openingspost stond niet vermeld dat paard het halster ook in de wei om heeft...........touwhalster gebruik ik ook alleen voor de
stal of met grondwerk.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:23

Herve schreef:
maar dan heb ik nog een vraagje... is het niet erg als de paarden aan elkaars halster trekken dan? want zo'n goedkoop halster kan denk ik best wel snijden...

en ja... denk er wel een beetje aan dat het m'n opa is he... die vind het al onzin dat het paard eerst het tuig afmoet voordat het de stal ingaat

Het is jouw pony, dus jouw verantwoordelijkheid dat het veilig is. Snap wel dat het makkelijker is, maar ik vind het eigenlijk een beetje te gek voor woorden dat een halster afhalen al teveel moeite is... En als je pony koliek krijgt, of hij verwond zichzelf in de weide, is het dan ook teveel moeite om de DA te bellen, of om eerste hulp te verlenen? Vind dat er een beetje makkelijk over word gedaan, zelfs al is het je opa... Als ie er geen moeite van wil hebben moet 'ie geen paarden houden.

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:27

een vriendin van mij heeft ook een paard die alle halsters sloopt (2 per week was geen uitzondering) Op een gegeef moment heb ik de alles goedkoopste (lees 3,95 bij Conrty Mill Nijkerk) gekocht voor haar en die heeft hij een paar maanden om gehad. Deze had hij ook in de wei om.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:31

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 23:16

Libera schreef:
Herve schreef:

Het is jouw pony, dus jouw verantwoordelijkheid dat het veilig is. Snap wel dat het makkelijker is, maar ik vind het eigenlijk een beetje te gek voor woorden dat een halster afhalen al teveel moeite is... En als je pony koliek krijgt, of hij verwond zichzelf in de weide, is het dan ook teveel moeite om de DA te bellen, of om eerste hulp te verlenen? Vind dat er een beetje makkelijk over word gedaan, zelfs al is het je opa... Als ie er geen moeite van wil hebben moet 'ie geen paarden houden.

idd het is mijn keuze en ik weet heel goed wat wel en niet goed is voor mijn paard. En trouwens... ik heb me al laten adviseren om een minder sterk halster te kopen dus is snap niet helemaal wat het probleem is???
Ik weet niet of het zin heeft dat ik het zeg maar ik snap best dat mijn opa niet eerst een uur door de wei wil lopen om de paarden te halen. en als ie er geen moeite van wil hebben moet 'ie geen paarden houden? wat kan hij eraan doen dat mijn paard af en toe zo eigenwijs is dat hij zich niet wil laten pakken? sorry hor maar ik snap niet wat het probleem hier is. :(:)

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 23:16

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:16

mijn paard molt haar halsters ook iets te vaak.
nu heeft mijn vader een handig dingetje der op gezet zodat als die klip het weer eens begeven heeft kan hij het losschroeven en een nieuwe klip er op zetten, hierdoor heb ik dit halster al 3 jaar.(de vorigen gingen in een half jaar stuk..) dit was 1 van het huismerk van divoza.

dus als je 1 van je ouders handig is zodra het klipje kapot is, boutje erdoorheen, randen naar de buitenkant en netjes afwerken(rond) en dan weer een nieuw klipje der op.

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 12:20

bedoel je dan het haakje waarmee je het halster aan en uit kan doen of echt die ringen?
dat haakje is bij mij nog niet kapot gegaan namelijk, maar bedankt voor de tip

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:07

nee het haakje, maar je zou het denk ik ook wel bij de ringen kunnen doen