Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

hij stond er zo weer naast. met het halster op de grond. de andere keer lag het halster gewoon kapot in de wij, dus geen idee hoe... en de andere in de stal. hij was net aan het eten en hij bleef een beetje aan z'n voerbak hangen en hop....
Ik denk van een eurotje of 5 Thokkadisje schreef:Als hij het halster in de wei ommoet dan zou ik liever kiezen voor een veiligheidshalster. Een heel sterk halster is levensgevaarlijk en vragen om problemen. Een halster met elastiek of klitteband kan je vaak ook weer gewoon omdoen omdat het niet echt stuk gaat. Moet je wel even zoeken in de wei natuurlijk, maar liever dat dan dat je paard zich ophangt aan het halster.
Want nu lijkt het net alsof ze altijd verstandig zijn
Thokkadisje schreef:Fijn dat het voor jou geholpen heeft Yfande, maar het is de bedoeling dat het paard ermee de wei in gaat. Een touwhalster is absoluut niet bedoeld om een paard mee in de wei/stal te zetten, of überhaupt mee vast te zetten. Dat gaat gewoon niet stuk en daarnaast snijd het enorm als het paard er met zijn 500 kilo eraan gaat hangen.
Herve schreef:dus gewoon een goedkoop halstertje? oke, ga ik dat dan maar doen.
halster stuk is minder erg dan paard stuk laten we maar zeggen.
maar dan heb ik nog een vraagje... is het niet erg als de paarden aan elkaars halster trekken dan? want zo'n goedkoop halster kan denk ik best wel snijden...
en ja... denk er wel een beetje aan dat het m'n opa is he... die vind het al onzin dat het paard eerst het tuig afmoet voordat het de stal ingaat
Libera schreef:Herve schreef:dus gewoon een goedkoop halstertje? oke, ga ik dat dan maar doen.
halster stuk is minder erg dan paard stuk laten we maar zeggen.
maar dan heb ik nog een vraagje... is het niet erg als de paarden aan elkaars halster trekken dan? want zo'n goedkoop halster kan denk ik best wel snijden...
en ja... denk er wel een beetje aan dat het m'n opa is he... die vind het al onzin dat het paard eerst het tuig afmoet voordat het de stal ingaat
Het is jouw pony, dus jouw verantwoordelijkheid dat het veilig is. Snap wel dat het makkelijker is, maar ik vind het eigenlijk een beetje te gek voor woorden dat een halster afhalen al teveel moeite is... En als je pony koliek krijgt, of hij verwond zichzelf in de weide, is het dan ook teveel moeite om de DA te bellen, of om eerste hulp te verlenen? Vind dat er een beetje makkelijk over word gedaan, zelfs al is het je opa... Als ie er geen moeite van wil hebben moet 'ie geen paarden houden.
NiNM schreef:Ik heb nog een veiligheids halster liggen van kalvakade
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... astic.html
Misschien iets?