welk zadel lange buitenritten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:45

Een vriendin van mij rijdt met een Podium endurancewedstrijden op een arabier, vindt ze erg fijn. Maar elke arabier is anders he, het is niet zo dat elke arabier blij is met een Podiumzadel.
Je moet voor jezelf een beetje een selectie maken wat voor zadels je wat lijkt, en dan wordt het passen. Want het moet jou passen, maar het moet ook op je paard passen natuurlijk.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:50

ik heb even op een podium gezeten, vond het verschrikkelijk zitten. Heel hard en totaal geen steun. Een Sommer zadel zit ook uiterst comfortabel, alleen zijn die wss een beetje boven je budget en zijn ze ook niet makkelijk te vinden 2de hands (worden gemaakt in Duitseland).

Set_Elkol

Re: welk zadel lange buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 18:55

oke bedankt jongens, ik weet niet of alle podium zadels hard zitten, zo'n heel klein model is misschien weer harder dan een trek-model. ligt inderdaad buiten mijn budget maar heb ze hier al wel 2ehands op bokt gezien.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:36

Ik heb een podium gehad, helaas te lang en te smal voor pony, maar ik vond het een fijn zadel. Lichtgewicht en zonder zweetblad veel contact met paard. Boomloos heb ik zowel barefoot cheyenne gehad (te lang en schuurplekken) en star trekk comfort shorty (staat te koop) die mij teveel beweging doorgeeft. Ik heb door de fybromialgie een boomzadel nodig.

Let er wel op dat je tegen dezelfde problemen aan zal lopen als ik met mijn pony's nl: korte ruggen wat het vinden van een passend zadel maatje 17.5 inch (wat een standaard volwassenen maat is) nogal lastig maakt. Ik wil eigenlijk ook western, maar het zadel waarvan ik weet dat die qua lengte zou moeten passen (breedte, etc. geen flauw idee) kost 2400 euro, dus dat wordt ook 2e hands zoeken.

Verder zou ik als je langere ritten wil maken toch echt voor een boomzadel gaan, boomloos heeft dan toch zijn beperkingen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 19:54

Hee Tamary, ik heb zelfs nog op jouw verkooptopic gereageerd herinner ik me. Ik heb het geluk dat ik maar klein ben dus niet speciaal een volwassen maat zadel nodig heb. Daarnaast is mijn merrie niet heel extreem kort.
Moet overigens zeggen dat ik het star trekk zadel ook erg mooi vind, en je woont ook nog in het noorden! alleen het nadeel is hier dus dat ik nog geen geld bij elkaar heb. Kan alleen hopen dat het (voor jou niet natuurlijk) dan nog te koop staat, zou je er dan open voor staan om me te laten testen hoe het zit?