veiligheidsbeugels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 17:39

MarjanB schreef:
Ik heb ook Kwik out's en ze piepen nu wel maar zijn ook al een jaar of 7 oud, als ik ze een paar keer open klap en zand er tussen uit haal is t meestal wel over :) Heb alleen nog nooit gehad dat ze open zijn gegaan als ik er af viel..

Mijn zijn, of nee waren nu max een half jaar oud en ze piepten echt gewoon beschamend hard haha. Ze klappen alleen open als je blijft hangen, anders zouden ze ook open moeten klappen als je voet uit de beugel schiet door een rare sprong van je paard :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:42

Ik was ze vergeten schoon te maken voor mn dressuurproef, je hoort ze wel maar ik stoor me er niet aan....

http://youtu.be/Eax4Bav5BvQ

Ik ben het laatste jaar wel vaak gevallen op de raarste manieren.. maar goed ik bleef ook niet hangen :)

Je kon trouwens geen nieuwe krijgen?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 17:44

nee erg slecht afgehandelt door de ruiterzaak zelf. Ik heb de moed maar opgegeven, zo'n geval dat je gewoon geen energie/zin hebt om er nog meer tijd in te stoppen. Echt vaak terug geweest maar gewoon niks aan te doen vrees ik!

edit; ja zo piepten te mijne ook ongeveer, maar ik stoorde me er vreselijk aan. Was ook echt iedere keer opnieuw, ook met schoonmaken ect was het binnen een paar minuten weer terug.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:48

Ik heb ook de safestyle en wil niet meer anders :D
Het is echt anders dan die met elastiek.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:46

xNursiex schreef:
_Kiki_ schreef:
Ik heb deze beugels

Heb ze inmiddels al ruim 8 jaar, en ben er super tevreden mee :j

Maar zijn dat ook veiligheidsbeugels dan? (voorkomen ze dat je voet blijft hangen bij een valpartij)

Die zwarte stukken aan de zijkant kunnen dubbel vouwen,

Afbeelding

Daardoor kan je dus niet in je beugel blijven hangen. Met rijden merk ik er helemaal niks van.

Beli

Re: veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:52

Mijn kwiq outs gingen ook piepen en later bragen ze zelfs af.
Ik heb op mijn dressuurzadel nu van die goedkope bowbalance type beugels.
op mijn springzadel van diemet een elastiekje...

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:55

Ik heb sinds enkele maanden de safestyle beugels; effe wennen (zit meer tussen de oren), maar ik vind ze nu heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:06

Ik heb de Sprenger Bow Balance beugels, erg fijn. Ze bewegen mee en ontlasten ook je enkels/knie. Ze zijn 120 euro.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:17

Ik heb ook de open beugels. Ze bevallen me echt heel erg goed. Met het rijden merk ik er niets van dat de ene helft open is. Ben mijn beugels niet sneller kwijt oid, ook bokkend doen mijn beugels het prima!!
Kortom: bevallen perfect en nadelen heb ik nog niet kunnen ontdekken

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:22

Ik heb ook de safestyle ik vind ze super, als ik met andere beugels rij doet de binnenkant van mn voet pijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:53

Haha ik ben nu niet meer zo blij met mn beugels... Gisteren nav dit topic in gedachten van oja even die dingen open en dicht klappen dan is de piep weg... Ging ie heel snel weer dicht (zat niet op te letten) en mn duim er tussen precies op mn nagelriem! Auwwie! Ik een beetje dom...

Slecht van de ruitersportzaak ze zouden je iedergeval een alternatief moeten aanbieden.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:58

Hier ook de safestyle beugels, uiterst tevreden. Ook met springen en rijden van slipjacht geen problemen gehad!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:34

Amulet schreef:
Als je de genoemde topics kritisch doorleest, dan zie je dat de negatieve reacties vrijwel allemaal van mensen komen die de beugels zelf niet hebben ("ik denk dat..." "het lijkt mij dat..." etc. etc.)........ :+ De mensen die de beugels zelf wel hebben lijken stuk voor stuk positief te zijn.

Ik heb ze ook en ben er zeer over te spreken. Ik raak mijn beugels niet vaker kwijt dan met gewone beugels.

Sorry, lees deze reactie nu pas. Mijn eigen ervaringen zijn heel positief. Ik verlies ze haast nooit.
Dat de ronding als spoor zou werken is absoluut niet waar trouwens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:47

Ik heb de Safestyle beugels ook aan een zadel hangen en het zijn fijne dingen , maar bij mijn pony werken ze toch wel degelijk als spoor helaas hoor...ze zitten precies met die knop tegen de ronding van haar buikje !

De beugels met de rubberen zijkanten kunnen wat bewegen maar je voet kan er nog prima in vast komen te zitten als je door de beugel heen schiet , dus die is ook niet veilig. De Kwik-outs willen nog wel eens piepen , de elastiekjes beugels daarbij raak je de elastiekjes kwijt....die SCS beugels vind ik nog de leukste variant maar daarbij vind ik het super zonde dat die weer geen gedraaide ophanging heeft :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:37

pmarena schreef:
Ik heb de Safestyle beugels ook aan een zadel hangen en het zijn fijne dingen , maar bij mijn pony werken ze toch wel degelijk als spoor helaas hoor...ze zitten precies met die knop tegen de ronding van haar buikje !

De beugels met de rubberen zijkanten kunnen wat bewegen maar je voet kan er nog prima in vast komen te zitten als je door de beugel heen schiet , dus die is ook niet veilig. De Kwik-outs willen nog wel eens piepen , de elastiekjes beugels daarbij raak je de elastiekjes kwijt....die SCS beugels vind ik nog de leukste variant maar daarbij vind ik het super zonde dat die weer geen gedraaide ophanging heeft :P

Hang er een paar GPG adapters aan en dan kun je m wel zo ophangen dat ze al gedraaid zitten :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:39

Zou kunnen inderdaad , en dan kinderbeugelriempjes er aan voor mijn korte pootjes :P

Maar ik ben geen liefhebber van GPG.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:42

Tsja, dan hebie pech :P

Vind het zelf fijne beugels, zowel met adapters/gedraaid zitten als normaal zegmaar :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:39

Ik heb de SCS hier nog nieuw staan , moet ze nog eens proberen maar waarschijnlijk ga ik ze toch maar te koop zetten , ik wil echt een gedraaide bovenkant...en zonder dat geveer en gepiep van GPG :P

Een jaar of 20 geleden had je LOOK veiligheidsclips die je aan je beugels kon bevestigen en die de hele beugel dan los lieten klikken bij een nare val , dat was ook wel een handig systeem :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:42

Gepiep geen last van, en als je ze vast draait ook geen veer, maarja, dan ist een beetje duur :))

Die veiligheidsclips ken ik ook nog wel, maar die vind ik een beetje eng..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:47

Haha ja dat vind ik dus ook wat te duur , en daarbij heb ik dan dus nòg kortere beugelriempjes nodig dan ik al heb , door van die opzetstukken. Normale beugelriemen daar moet ik al gaatje bij maken en zulke tussendingen zijn dan vaak ook nog eens al snel een cm of 10 lang :=

Veiligheidsclips zijn aparte dingen inderdaad , ik heb een setje gehad uit de prijzenpot van een springconcours , gesponsord door Philips dus dat stond er ook in gegraveerd. Volgens mij werkten die dingen wel aardig. Nog geen gedraaide ophanging :P Maar wel een leuk idee om van elke beugel een veiligheidsbeugel te maken :)

Ik vind voor nu de veiligheidsbeugels van Freejump wel interessant , alleen jammer dat die zo idioot duur zijn :=

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:54

Die zijn idd érg mooi, heb nog een tijdje getwijfeld om zulke te nemen. Maar beetje zonde om gelijk ook mn laarzen niet meer te kunnen gebruiken. :+

Veiligheidsclips vind ik gewoon eng... bedoel, wanneer gaan ze nou goed los. Ik zie al voor me dat ze los gaan terwijl ik in een cross zit ofzo... brr

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:59

Ik heb de X'up liggen en al een tijd te koop staan , vond ze op zich wel fijn maar het is het toch niet helemaal voor mij. Heb zachtjes aan echt alles geprobeerd maar de ultieme beugel zit er nog niet tussen....ik heb altijd wel wat te zeiken :P

Idee van veiligheidsclips moet je wel aanstaan idd anders voel je je nog niet veilig.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:01

Ik pb je ff :D

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 12:26

Ik heb de safestyles besteld, worden een dezer dagen bezorgt *\o/* (bij olde hietmoat).
Heb de 90 graden beugels besteld omdat die kennelijk makkelijker terug te vinden zijn bij beugel verlies, ik ben benieuwd!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:38

pmarena schreef:
, de elastiekjes beugels daarbij raak je de elastiekjes kwijt....

Nee hoor. :n Daar was ik eerst ook bang voor dus toen ik mijn zadel (en beugels) kocht heb ik er meteen een paar extra elastiekjes bijgenomen. Ondanks dat die dingen niets kosten, was dat zonde van mijn geld. Ik rij nu al een jaar of 3 met dezelfde elastiekjes, nog nooit verloren of kapot gegaan.