dekens zijn zo duur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dekens zijn duur

ja
167 (59%)
nee
116 (40%)

Totaal aantal stemmen: 283

Ashley5760

Re: dekens zijn zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:06

Dekens moet je ook in het voorjaar kopen en zomerdekens/vliegendekens in het najaar ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:11

my_precious schreef:
ik vind de dekens ook erg duur en dat wil n iet zeggen dat ik dan gelijk geen paard kan betalen, maar als je zoals ik om de 3 a 4 weken een nieuwe gevoerde regendeken moet kopen omdat er andere paarden in de wei zijn die graag slopen dan heb je dus aan 1 deken niet genoeg voor het hele jaar, ik heb al een regendeken en een 100 grams deken van rambo kapot, en er is niemand die zegt dat dat ene paard het heeft gedaan dus ook niet vergoed eigen risico.
dus ja ik vind dekens zeker duur.

Ja, zoiets zoek ik ook nog, een afgetrapte-deken-winkel. Mijn paard sloopt al zijn dekens en ik wil niet steeds een nieuwe kopen. Ik heb dus ook best interesse in dekens die een beetje kapot zijn, dat geeft niets.
De vergelijking met dekjes vind ik ook niet opgaan. De dekjes zijn helemaal buitenproportioneel duur, die koop ik niet eens meer.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:18

Ik vind het niet erg om wat meer geld neer te leggen voor een deken met een écht goede pasvorm en van goede kwaliteit. Maar als je de winkel in stapt zie je vooral modedekentjes liggen, voor 50 vind ik hier ook nog maar weinig, allemaal prijzen van 80-200 euro, en dan hebben ze gewoon nog een oliebol waar mijn pony open plekken van krijgt en niet fijn in kan bewegen.
Dat leuke kleurtje maakt me geen zak uit, ik wil gewoon dat het past en doet waar het voor gekocht is, warm en droog houden.

Tot nu toe heb ik maar 1 merk wat wel fatsoenlijk past en die zit ook boven de 100 euro per deken :\ , maar ik koop dan gewoon de restanten uit oude collecties in lelijke kleuren want dan heb ik ze meestal voor minder dan de helft van de normale prijs :D .
De kleur is een weekje tegenaan kijken daarna zie je die toch niet meer door alle modder die erop zit :') .

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:22

jiperdepip schreef:
als je dat al niet kunt betalen vraag ik me af of de paardenhobby geschikt is die is nou eenmaal duur ;)

Ts vind dat het duur is, ze zegt niet dat ze het geld niet heeft.
En daarbij zijn er genoeg mensen die geen dekens kopen.

vind dit echt weer zo'n typische bokt-opmerking :o

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:22

Ben ik met je eens! Ik had ook wel verwacht dat (ongevoerde) regendekens rond de 20 euro zouden kosten. Maar nee hoor viel hard tegen toen ik voor het eerst in mijn paardentijd op regendekens uit ging..

Bestel ze tegenwoordig bij NIKA, dan zijn ze rond de 55 euro, is voor 3 paarden nog veel geld, maar het is niet anders. Je hebt wat en je wilt wat!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 12:24

Bedankt voor de vele reacties :D
Het is niet zo dat wij het niet kunnen betalen. Als mijn paard er een nodig heeft dan kopen we er gewoon een hoor :) Maar ik vind het er zo duur uitzien voor een dekentje :Y)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:26

colette_007 schreef:
Dekens moet je ook in het voorjaar kopen en zomerdekens/vliegendekens in het najaar ;)

Dat is zowiezo een handige tip ;)

En tja, ik heb 2 weken terug een 300 grams outdoor deken van BR gekocht voor 60 euro. Nieuw, maar oude collectie. Laat dat laatste mij nou echt helemaal niks uit maken ;)
Je hebt ook dekens van 300 euro, dus dan valt 60 nog mee ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:29

Moet natuurlijk wel net je maat ertussen zitten :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 12:31

Evelli schreef:

ja als je in de uitverkoop zit is dat probleem er weer bij....

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:33

Evelli schreef:

Hahah ja dat levert bij mij meestal al een probleem op, want ik heb voor mijn paard volgens mij de meest gangbare maat, 195...
Dus ja, dan ga ik meestal maar voor de gewone en ben ik weer wat duurder uit...

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:37

De gemiddelde dekens van Divoza vind ik niet zo duur, maar die had mijn oude pony ook binnen een maand aan gort.. Dan wordt het duur ja.. De Rambo Optimo vind ik ook belachelijk duur, 400 euro, maargoed, daar kan je als het goed is wel een aantal jaar mee vooruit.. Dus in verhouding valt dat dan nog best mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:38

Evelli schreef:

Ik heb ervaring met rot maten ;) En weet toch altijd voor niet al teveel geld een goede deken te scoren, dus als mij dat lukt.... ;)

Mijn pony heeft maat 135, de meeste normale ruitersportzaken beginnen bij 145 en de meeste mini zaken gaan tot 125, dus tja ;)

Overigens had mijn haflinger een zweetdeken welke ik voor 20 GULDEN had gekocht, en na 10 jaar in mijn bezit geweest te zijn, is ie in maart met haar mee gegaan naar haar nieuwe baasjes :j Mijn schoonmoeder heeft slechts 1x een naadje vast gezet ;)
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 14-10-11 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Wat ik dan wel vreemd vind is dat je sommige dekens op een andere plek 100 euro goedkoper kunt krijgen, voor precies dezelfde deken.

Ik heb de bucas winterdekens, helemaal top, de smartex, voor zowel op stal als buiten kunnen ze die drage. Gaat van -10 tot +10 graden. Geweldig ding. Mijn rambo eczeemdeken vind ik iets minder, daar gaan al vrij snel de stiksels los.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-11 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

IcePrincess

http://www.equestrianclearance.com/
Hier bestel ik meestal mijn dekens, zelfs met verzendkosten veel lager dan in nederland en vrij veel variatie in maten, merken en printjes ;)
Voor mijn pony vind ik er altijd wat ik wat ik nodig heb en voor minimaal 40% goedkoper dan hier in de winkel :j .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:39

Ik moet voor mijn merrie 125/127 hebben, die is er meestal al uit tegen de tijd van de uitverkoop. Je kan het er altijd op gokken, een duurder alternatief is er altijd wel.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:44

ik heb mijn rambo en amigo voor 3de jaar in gebruik en ziet er nog top uit! vind het het geld meer dan waard gezien ik normaal ieder jaar een nieuwe moest kopen (circa 60-80 euro) en daarbij kale plekken bij mijn ene en een kapotte schoft bij de ander en daar heb ik geen last meer van! heb ook amigo 1200d en die zijn ook erg goed! ik blijf bij horseware! uiteindelijk ben ik goedkoper uit en ze zitten echt fijn op mijn paarden!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 12:48

wat betekend eigenlijk 1200d ? :o

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:49

Ik vind ze ook duur, laatst dacht ik een mooie deal te hebben, 2 dekens voor 60 euro geloof ik, en dat is dan wel maar 600 denier (1 regendeken, 1 200gr). Maar in allebei binnen een week een scheur :=
Dus nu maar weer z'n oude (eigenlijk iets te warm voor nu) deken op, die is geloof min. 1200 denier en dat merk je. En maar eens zo'n zelfrepareerkit voor dekens uitproberen, want dit is ook niks :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:49

heeft te maken met de dikte van de stof, hoe hoger dat getal, hoe meer het kan hebben, hoe steviger dus

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:52

Heeft inderdaad iets te maken met de dichtheid van het weefsel. Deniers :) net als met pantys voor vrouwen. Hoe hoger het aantal denier, hoe sterker de stof is :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:54

Ik vind als ik een nieuwe deken nodig heb het wel een aardig uitgave. Meestal probee rik ruim van te voren te kijken welke paarden nog welke dekens nodig hebben en dan kijk ik er naar uit en koop het waar op het moment dat er ergens een mooie aanbieding is. Zo liggen er nog van vorig jaar 2 staldekens op zolder die we met heel veel korting konden kopen. 1 gaan we deze winter iig wel gebruiken en de andere komt ook wel een keer van pas. Voor de slopers koop ik wel altijd hele sterke dekens zodat die toch een paar jaar mee kunnen (bij de site http://www.dekensvoorpaarden.nl hebben ze sterke dekens met behoorlijke kortingen bucas,horseware ireland)
Dus tja , ik vind het wel een uitgave op het moment van aanschaf maar als ik bereken wat het per jaar per paard kost valt het nog wel mee...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:56

ik heb 5 goede dekens 2 daarvan( stal dekens) gaan nu al voor het 6e jaar mee, elk najaar laat ik ze stomen en zijn ze weer als nieuw, regen dekens raken wel op. Maar dan komt er gewoon een nieuwe.
In vergelijking met dekjes vind ik ze niet duur. Maar ook ik haal niet elkemaand nieuwe dekens. Op is Op dus dan komen er nieuwe,eerder niet.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:05

Sneeuw88 schreef:
De gemiddelde dekens van Divoza vind ik niet zo duur, maar die had mijn oude pony ook binnen een maand aan gort.. Dan wordt het duur ja.. De Rambo Optimo vind ik ook belachelijk duur, 400 euro, maargoed, daar kan je als het goed is wel een aantal jaar mee vooruit.. Dus in verhouding valt dat dan nog best mee.

:o Vorige week gehaald voor mijn paard. Maar ik heb mezelf overtuigd door me voor te houden dat het een 3 in 1 deken is. Regendeken en je kan er 100, 200, 300 en 400 grams voering in doen en de 400 zit er bij bij de aanschafprijs. Daarbij heb je 2 jaar garantie op alles en zit hij bijzonder goed. Dit maakt het aanschafbedrag iets minder pijnlijk en /3 is er blij mee.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:15

Met een dekensloper is niets leuk.... Zelfs de goedkoopste dekentjes niet. Ik heb dus serieus een draak op stal gehad die ieder klipje, singeltje of touwtje compleet aan gort trok. Waardoor ik dus iedere maand weer trouw naar de ruitersportzaak kon voor een nieuwe..... In 4 maanden tijd alleen al 3 Bucas dekens aan gort, tel maar uit je winst! :+

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 13:16

Pinda_Dipje schreef:
Met een dekensloper is niets leuk.... Zelfs de goedkoopste dekentjes niet. Ik heb dus serieus een draak op stal gehad die ieder klipje, singeltje of touwtje compleet aan gort trok. Waardoor ik dus iedere maand weer trouw naar de ruitersportzaak kon voor een nieuwe..... In 4 maanden tijd alleen al 3 Bucas dekens aan gort, tel maar uit je winst! :+

:oo