Welk model Trekker zouden jullie kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welk model van Trekker zouden jullie kiezen

Trekker Classic
16 (24%)
Trekker Pro Arte (nieuw!)
22 (33%)
Trekker Luxus
28 (42%)

Totaal aantal stemmen: 66

witteRaaf

Re: Welk model Trekker zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:21

Ik heb gezien dat er verschillende maten van kussens zijn, standaard 4 cm. Wanneer opteer je best voor dikkere kussens zoals bijv de 6,5 cm? Of is die standaardmaat ruim als voldoende?
Heb ook ergens gelezen dat ze gemaakt zijn van memoryfoam?

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:26

Klein vraagje nog: heeft trekker ook bontjes voor over het zadel te leggen?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:28

Ik heb de Classic en deze bevalt me prima. Ik gebruik het zadel als tijdelijk zadel tot mijn paard uitgegroeid is, dus zou ook geen duurder model kopen.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:10

Waarom zou je terug overgaan op iets anders Flew? Weet je ook al wat?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 08:11

Gefeliciteerd flew.

Over de kussens: deze zijn inderdaad standaard 4cm dik - dat is over het algemeen voldoende. Wanneer mensen heel zwaar zijn en/of het paard een zeer arm bespierde rug heeft, zou je voor de dikkere kunnen kiezen. Maar ik vraag me dan af of je dan wel op dat paard moet gaan zitten :o Ik los dat dan liever op met een degelijk dekje.

Tegenwoordig noemen ze alles memoryfoam. :(:) Het is zacht en flexibel en komt na elke rit steeds weer in zijn originele vorm terug. Het is ook zeer schokdempend, zodat bij een ongelukje de kussens de klap dempen. Maar het is niet zo zacht dat het tot niets platgedrukt kan worden. Ook met een zwaar iemand er op kan ik nog steeds door de kamer heen kijken.

Toevallig heb ik net naar die bontjes gevraagd - er zijn er nog een paar - ze zoeken een nieuwe fabrikant wegens de enorme prijsverhoging van de huidige (Christ)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:14

amouroke schreef:
Waarom zou je terug overgaan op iets anders Flew? Weet je ook al wat?

Omdat ik een (semi)boomloos zadel ideaal vind voor paarden die nog moeten groeien, maar uiteindelijk toch liever een boomzadel aanschaf. Ik wil voor een Massimo gaan. :)

Edit: Dank je, Buitenzinnig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:45

weet je ook wat de nieuwe bontjes doen qua prijs,en wat voor het zijn, Buitenzinnig??

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:59

Anoniem schreef:
weet je ook wat de nieuwe bontjes doen qua prijs,en wat voor het zijn, Buitenzinnig??

Dat zou ik ook wel willen weten.. wil heel graag een bontje voor op mijn classic (gevoelige billen syndroom)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 10:08

Ze zijn nog aan het zoeken naar een nieuwe leverancier - dus ik heb geen idee wbt de prijs, kleuren of uitvoering.

Voor zover ik weet gaan de oude bontjes nog voor de oude prijs weg - en dat is bijna 100 euro

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:25

Zijn die echt bont, of synthetisch.. en zijn die er ook in het zwart?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 10:29

Echt lamsvel - van de firma Christ en voorlopig alleen in naturel

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:08

Ben even overgestapt van het true talent topic naar deze ;)

@BZ, wat adviseer jij? Paard gaat veel veranderen in de rug door groei en bespiering vandaar dat de trekker interesse heeft gewekt bij mij. Hoofddoel endurance en daarnaast basis dressuur.
Ik zoek in een zadel vrijheid voor een zelfstandige zit gezien de endurance, maar wel een goede beenligging voor de dressuur.
De classic lijkt me te gedwongen en ik heb lange benen voor mijn lijf en las dat de wrongen bij lange benen niet goed uitkwamen?
De luxus ziet er wel oke uit, maar zie door de endurance uiteraard liever geen zweetblad.

Nou las ik je reactie in het andere topic dat je de wrongen op de fenders van de true talant niet fijn geplaatst vond. Geeft het zadel zonder de wrongen genoeg steun voor het helpen van een stabiele/stille beenligging als je normale beugelriemen of een fender zonder wrong gebruikt?

Uiteraard wil ik het tzt testen, maar altijd fijn om op voorhand te weten welk zadel hoogstwaarschijnlijk het beste op mijn wensen aansluit, is wat handiger bij het bestellen van een testzadel.

Alvast bedankt weer ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 08:49

MT Ik kan niet beoordelen wat jouw gevoel is bij een zadel. Bij de meeste mensen met lange benen ontstond er ruzie met de wrongen van de Classic, tenzij die mensen hun benen helemaal recht kunnen houden en wellicht zijn er ook mensen die het gewoon lekker vinden om de wrong te voelen... Voor zover ik me kan herinneren ben jij kleiner dan ik (toch?)

De fenders van de True Talent kunnen ook zonder wrongen geleverd worden. Dan heb je nog steeds voldoende steun en stabiliteit. Zonder fenders heb ik hem zelf nog niet gereden. Mijn eerlijke opinie is dat iemand sowieso onafhankelijke zit moet hebben en dus geen steun nodig moet hebben van wrongen en dergelijke. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het heerlijk is wanneer je jezelf schrap kunt zetten bij, bijvoorbeeld, een afdaling.

Je moet toch nog 11 maanden in die grote zandbak blijven??? ;) Ik denk dat het zadel daar ook wel op zijn plaats zal zijn - aanpasbaar aan vele ruggen, goede vrijheid voor de wervelkolom en gezien het ontbreken van de zweetbladen, ook goed voor de ventilatie.

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:30

Nou mijn zandbak avontuur houd eerder op hehehe ;) (kan het pas sinds vandaag melden gezien ik net een meeting met de baas had waarin ik hem heb gevraagd of het een probleem was als ik vroegtijdig vertrok)

Ik ben maar 1.65 m. Maar heb vaak langere benen dan mensen die groter dan ik zijn (denk dat mijn lichaam een rare verhouding heeft hahaha).

Uiteraard ga ik mee in je mening over een zelfstandige zit vandaar dat ik liever ook geen blok heb als van de classic. :)

Is er een test versie van de True Talent beschikbaar (niet gespiekt op de site sorry :o ) en is die met fenders met wrong of zonder?

Hier in de zandbak zijn ze helaas niet zo geweldig op het vlak van zadels, je neemt je toegezegde zadel mee naar ieder paard wat je rijd... ;) Erg deprimerend moet ik zeggen.
Denk niet dat ze ooit van pasvorm op een paard hebben gehoord :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 09:33

Heb je het zo slecht naar je zin dan (off topic, sorry)

Ik heb niet echt een testversie van dat model - we hebben er zelf een en die nemen we mee naar de klant om ter plekke te proberen.... een test model zal best een keertje komen, zodra de vraag wat stijgt. Althans - bij mij - mogelijk hebben de andere dealers er wel een???

Misschien hebben ze allemaal dezelfde paarden??? :+

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:38

Ehm nou ik houd echt giga veel van het werk en word giga gelukkig van de kids en het lesgeven aan ze. Maar de mentaliteit (zeer laks, geen regels, geen schema, geen structuur etc.) en de cultuur (heeeeeel streng) breken me op. Voel me als een vogeltje in een te kleine kooi. Dus toen is het besluit gekomen toch maar weer door naar de volgende uitdaging te gaan :)

Jammer dat er nog geen testversie is, maar dan wacht ik gewoon nog even af ;)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:42

Ik heb nu de classic variant. Maar als ik voor een nieuwe zou gaan ga ik voor de luxus.
Om de smallere zit en dubbele zweetblad.

Overigens vind ik die grote wrongen zeer prettig zeker bij langere ritten.

Waarom ik toe voor de classic heb gekozen is dat ik deze eenvoudig 2de hands kon vinden. Het was voor mij 2de hands al veel geld. En daarom zou ik de classic ook in hetassortiment houden.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 09:53

Dide, het zweetblad is net zo "dubbel" als van de Classic - alleen ziet het er wat mooier uit en de wrong zit netjes verstopt.
Dus mogelijk zou dan voor jou de Pro Arte in aanmerking komen...ook een wrong, maar wel de smallere zit.

Nog geen 2 jaar geleden waren er maar 2 modellen - nu al 4!! Best lastig om te kiezen wat wel en niet goed "loopt" vandaar deze poll.

MT - je gaat toch nu niet al testen?
Jammer dat de zandbak niet is geworden wat je er van hoopte - wat is de volgende uitdaging?

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:02

Nee pas over enkele maandjes (3 ofzo) :)
Volgende avontuur, is nog even onduidelijk dus houd ik nog in het midden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:04

passen de "normale dressuur"bontjes eigenlijk ook op een trekker zadel?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 19:07

Nog nooit geprobeerd - ik zou het niet weten, maar denk dat je in de knoei komt met de hoge en smalle cantle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:29

ja dat is misschien wel zo ja...
vind de christ bontjes wel aardig aan de prijs namelijk

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 21:32

Huisvlijt van een stukje nep-bont? :$

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:40

Ik zou denk ik voor de Luxus gaan. Vanwege de smallere zit, en de kleinere wrongen. Ik heb op de classic gezeten, zat prettig, maar wel breed. Ik weet niet hoe veel smaller de luxus is, maar ik zou hem graag eens testen. :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 21:43

Als het om smal gaat en de looks er niet toe doen, is de Talent veel prettiger - die zit pas echt smal en totaal ongedwongen