Bontje sperriem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:23

je hebt gelijk, beetje offtopic :o

daar heb je gelijk in. en hier, op deze foto is mn hand idd wel erg streng. heeft misschien ook wel te maken dat dit bit mega dun was

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 21:24

@ Yvonnedv, wel met alleen hoge neusriem, is hetzelfde idee, lijkt me wel dus..

Ga eerst even met een washandje rijden, en over een week (ga straks een week weg) een lage neusriem proberen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:26

nicky_rilana schreef:
dat mag wel

Lees jij de reglementen nog eens want blijkbaar weet je daar niet zoveel van af, en als jij een normaal bit door de mond heen trekt word het tijd voor wat goede rijlessen.. :n
Gecombineerde zonder sperriem is niet compleet en mag dus NIET.
Dan zou je dus met een hoge engelse neusriem moeten rijden.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Bontje sperriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:29

ik zie zo veel mensen bij ons zo rondrijden en die hebben er nooi kometaar op gehad,. over die les ik krijg van een gp ruiter les en ik zeg niet dat IK heb bit door de mont trek maar dat dat wel makkelijker gaat.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:30

nicky_rilana schreef:
ik zie zo veel mensen bij ons zo rondrijden en die hebben er nooi kometaar op gehad,. over die les ik krijg van een gp ruiter les en ik zeg niet dat IK heb bit door de mont trek maar dat dat wel makkelijker gaat.

Makkelijk een bit door de mond trekken? HOE dan? Weet je hoe onwijs veel kracht je dan wel niet zet aan 1 kant?
En dat er geen commentaar op is gegeven wilt niet gelijk zeggen dat het ook correct is of toegestaan. Op wedstrijd mag het gewoon niet.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:31

Ach, het staat toch echt in het reglement. ;) Als er iig nog een lusje aanhangt waar de sperriem in zou moeten mag dat dus officieel niet. Leuk voor ze dat ze geen commentaar krijgen maar het mag niet.

En dat je les krijgt van een GP ruiter zegt me niet zoveel, maargoed dat is weer een hele andere discussie.

Een sperriem voorkomt het door de mond heen trekken niet hoor, tenzij je zo hard aansnoert.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:32

ik ga er gewoon niet meer op reageren: jullie moeten mij maar eens na doen ff met een spring pony in 2 jaar van niks naar het Z rijden

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:35

dat is geen kunst aan als hij de gangen en talent er voor heeft, is immers al beleerd en al ;)
Anyway, je mag niet zonder sperriem starten als er wel een lusje aan je neusriem zit.
Wel mag je met hoge neusriem starten (doe ik ook).

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:36

nee ze heeft er geen gangen voor en kende niks, ze kon heel hard rennen

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:40

Nicky_rilana je bent geweldig, fantastisch, je weet alles het beste en wij zijn jou niet waardig _/-\o_

:z

TS, ik hoop dat een lage neusriem de oplossing is, succes :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:41

doe het lekker zelf je hoeft me echt niet afte kraken maar gewoon goed lezen is alleen belangrijk en ik wete niet wat jullie rijden maar als ik niet aan mijn pony zit is er ook niks aan.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:48

nicky_rilana schreef:
ik ga er gewoon niet meer op reageren: jullie moeten mij maar eens na doen ff met een spring pony in 2 jaar van niks naar het Z rijden

:Z

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:45

Oh joh, met een goede sperriem en een kneveltrensje rijd ik zo een paard naar de Z hoor :D

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:54

nicky_rilana schreef:

Wat heeft dit te maken met het op de hoogte zijn van reglementen? Kortom...en non argument dat niets met dit topic te maken heeft.

Hoe komt het dat jij zo onzeker bent? dat is een vraag die bij mij op komt.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:05

Wat ik vaak deed was vaseline opsmeren geen grote klodders maar elke dag een beetje voor het rijden.
Had bij een bijrijdpaardje een kinketting bontje van br gekocht en die om de sperriem gedaan was het plekje zat en dat ging uitstekend.
Bontje wel geregeld wassen omdat het zweet en vaseline er wel in gingen zitten.
Ik heb ook van die br bontjes voor mijn mexicaanse hoofdstel.

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 11:44

Okee, hartstikke bedankt voor de tips! Hiermee kan ik wel weer even vooruit, haha.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:50

yvonnedv schreef:
volgens mij mag je met een gecombineerde neusriem niet starten zonder sperriem

een gecombineerde neusriem zonder sperriem is gewoon geen gecombineerde neusriem? Word gezien als hoge neusriem dan als ik me neit vergis? Whatever, t mag wel gegelijk!

Waarom antwoord potverdikkie bijna niemand de TS dr vraag, comentaar hier daar, mag wel mag niet, maar volgensmij vroeg de TS alleen hoe ze van de wondjes afkwam? ;(

Pak anders een stuk stof... kussensloop of iets, weet ik veel.
15cm bij 4 ofzo (ik weet niet hoe je sprerriem is) en dan naai je de 15cm kanten aaneen, en rol je t zo van binnen naar buiten (gaat lastig).. heb je simpel je hoesje gemaakt, misschien dat t helpt?

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:59

xSlvna schreef:
yvonnedv schreef:
volgens mij mag je met een gecombineerde neusriem niet starten zonder sperriem

een gecombineerde neusriem zonder sperriem is gewoon geen gecombineerde neusriem? Word gezien als hoge neusriem dan als ik me neit vergis? Whatever, t mag wel gegelijk!

Als jij in je dressuurproef een pietluttige jury treft, dan zal die zeker reageren, want als jij gewoon je sperriempje er af haalt en er zit een leeg lusje, dan wordt dat gezien als harnachement dat niet compleet is. En met harnachement dat niet compleet is mag je niet starten.
Nu zijn er vele juryleden die dit niet zo nauw nemen (zeker bij springen niet), maar dat wil nog niet zeggen dat het daarom toegestaan is....

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:07

xRambo schreef:
@ Jorien hahahahaha, ik snap m wel, en Jorien ook, is niet serieus bedoeld mensen..

Juustum +:)+

Maar ff serieus.. Weet niet of er speciale bontjes of iets voor bestaan. Is het dan precies bij de gesp? Misschien dan toch er iets onder maken? Of is proberen als je de gesp ergens anders doet, of een nieuwe sperriem? Whaya had dat een tijdje geleden namelijk ook, toen ik een nieuwe had. Hij had het dan alleen bovenop de neus, van de gesp. Heb op een gegeven moment weer de oude gepakt, niks geen last meer.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:16

nicky_rilana schreef:

:r :r Wat een kapsones.... :r

on topic: Blijft zo'n bontje dan wel zitten onder de kin? Het lijkt mij zo'n prop worden.
Persoonlijk zou ik dan de sperriem eraf halen en zonder rijden (en als dat niet mag ivm wedstrijden dan trek je dat lusje eraf en voila eeen engelse hoge neusriem)

En anders een lage neusriem maar dan zit je evengoed nog met een riempje in die kingroeve.

Ik heb zelf wel een een kinkettingonderlegger(ik dacht lief te zijn door een gel onderlegger te nemen) geprobeerd bij mijn fjord(staat voor de kar) maar dat werd echt enorm proppen en de kinketting kon niet eens meer vast :o

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:08

xSlvna schreef:
Pak anders een stuk stof... kussensloop of iets, weet ik veel.
15cm bij 4 ofzo (ik weet niet hoe je sprerriem is) en dan naai je de 15cm kanten aaneen, en rol je t zo van binnen naar buiten (gaat lastig).. heb je simpel je hoesje gemaakt, misschien dat t helpt?

stukje fleece?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:00

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal offtopic reacties verwijderd, reageer aub alleen als je nuttige tips hebt. Reageer aub ook met respect naar elkaar, speel niet op de man maar op de bal en houd het hier in het topic gezellig.

kianzzz1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:21

Gewoon eraf halen. Mijn instructrice heeft mij ook geadviseerd de sperriem eraf te halen (mijn paard had ook wondjes). Zij zei dat het alleen maar diende om de mond van het paard dicht te houden...

AylinRanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:50

ik rijd ook zonder sperriempje op mn verzorgpony...
het nadeel eraan is dat je paard/pony het bit sneller en makkelijker kan vastpakken...

AylinRanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:51

ik rijd ook zonder sperriempje op mn verzorgpony...
het nadeel eraan is dat je paard/pony het bit sneller en makkelijker kan vastpakken...