Waarneer ligt/is je zadel goed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:40

Maar natuurlijk, meisje!
Eerst weet je niet wanneer een zadel past, of juist niet. Je opent er een topic over. Mensen geven advies.
Dan besluit je alle adviezen toch te negeren en gaat aan het passen aan de hand van filmpjes.
Zelfs ruiters die Z of hoger zijn halen er een zadelmaker bij. Toch knap dat jij dit allemaal zelf kunt.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 17:44

Haha sorry maar nu moet ik toch wel lachen :o
Ik heb toch gezecht dat mijn buurvrouw het zadel op hem gaat passen!
ik wilde het zelf alleen weten omdat ik dit interesant vind :D
En of ik de adviezen negeer is toch mijn eigen keuze? Als iemand van de brug springt
spring ik er echt niet achteraan...

Aieshja @ het is ook niet zo heel slim, maar het was een gokje dat ik wel wilde wagen, mocht het zadel dus een gebroken boom hebben of iets degelijks waar hij onbruikbaar van word, dan heb ik gewoon erg dikke pech en een wijze les geleert, als het zadel wel goed is heb ik altijd nog 50% kans dat hij past. Past hij niet, nouja, dan heb ik idd 25 euro weggegooit, helaas :(:)

Aieshja

Re: Waarneer ligt/is je zadel goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:46

@TS, dat is ook een manier. Als je het geld kan missen is het natuurlijk een ander verhaal, ik zou er flink van balen.
Mag ik vragen wat voor een zadel je zoekt en wat je budget is?

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:49

Niet zelf rotzooien, dat kan een hoop gezeur veroorzaken,
ik zou even een zadelmaker/passer langs laten komen !

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 17:51

Haha, het is dan wel balen, maar dan heb ik ook weer een stukje eigenwijzheid afgeleerd :+

Ik zoek een shetlander/pony zadel ongeveer 15 inch. Mijn budget is toch wel een max van 150 euro, vandaar dat ik uitkom bij 2e hands zadeltjes. Mocht het zadeltjes (Strubben 15 inch) dat ik nu heb niet passen, dan laat ik een zadelmaker komen met verschillende zadeltjes die 2e hands zijn. Een nieuw duur zadel kan ik gewoon niet betalen.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:51

Ah oke, ja wij hebben wel een shetlander zadeltje, maar die krijg je alleen wanneer je de shet koopt haha :+

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:53

ts voor 25,- euro kan je de gok wel wagen.. maar zoals je zegt laat je buurvrouw er maar even goed na kijken.. ook of de boom wel goed is want een zadel voor 25,- euro kan niet heel veel wezen lijkt mij? succes ermeE :D

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:58

Sta er elke keer weer van te kijken wanneer mensen zo flauw reageren op bokt... Iemand stelt een vraag en anderen lijken daar meteen uit te concluderen dat iemand zn paard naar de filestijnen breidt...

Tuurlijk laat ze iemand mee kijken of het zadel haar paardje niet belemmerd in zijn bewegingen e.d. Dat heeft ze toch al tig keren gezegd. Maar er zijn inderdaad wel bepaalde richtlijnen om te checken of een zadel tenminste 'redelijk' op de paardenrug ligt... ( zoals het niet klepperen van het zadel of dat een zadel niet op de zenuw naast de schoft mag drukken, erger nog op de schoft zelf mag schuren en dat het zadel niet voorbij de zoveelste rib mag komen...)

Ben zelf ook geen zadelmaker dus kan je geen bruikbare tips geven. Maar alsjeblieft luitjes, laat mensen in hun waarde en ga geen zaken zelf lopen invullen... iemand stelt een vraag.. waarom zou je dan iemand op basis van deze vraag afkatten...?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 18:01

nikitabanana schreef:
ts voor 25,- euro kan je de gok wel wagen.. maar zoals je zegt laat je buurvrouw er maar even goed na kijken.. ook of de boom wel goed is want een zadel voor 25,- euro kan niet heel veel wezen lijkt mij? succes ermeE :D

Nou, het zadeltje is denk ik al 10 jaar oud, en behoorlijk versleten op het leer, en bij de knie wrong zit is hij kapot. Verder is hij nog wel goed, maar omdat hij er niet echt mooi uitziet heeft hij die prijs :) Ze gaat hem idd gewoon checken en passen, als het niets is dan haal ik een zadelmaker met verschillende zadeltjes erbij :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 18:02

rhian schreef:
Sta er elke keer weer van te kijken wanneer mensen zo flauw reageren op bokt... Iemand stelt een vraag en anderen lijken daar meteen uit te concluderen dat iemand zn paard naar de filestijnen breidt...

Tuurlijk laat ze iemand mee kijken of het zadel haar paardje niet belemmerd in zijn bewegingen e.d. Dat heeft ze toch al tig keren gezegd. Maar er zijn inderdaad wel bepaalde richtlijnen om te checken of een zadel tenminste 'redelijk' op de paardenrug ligt... ( zoals het niet klepperen van het zadel of dat een zadel niet op de zenuw naast de schoft mag drukken, erger nog op de schoft zelf mag schuren en dat het zadel niet voorbij de zoveelste rib mag komen...)

Ben zelf ook geen zadelmaker dus kan je geen bruikbare tips geven. Maar alsjeblieft luitjes, laat mensen in hun waarde en ga geen zaken zelf lopen invullen... iemand stelt een vraag.. waarom zou je dan iemand op basis van deze vraag afkatten...?

Dankje :o :D _/-\o_

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:26

loveidefix schreef:
nikitabanana schreef:

Nou, het zadeltje is denk ik al 10 jaar oud, en behoorlijk versleten op het leer, en bij de knie wrong zit is hij kapot. Verder is hij nog wel goed, maar omdat hij er niet echt mooi uitziet heeft hij die prijs :) Ze gaat hem idd gewoon checken en passen, als het niets is dan haal ik een zadelmaker met verschillende zadeltjes erbij :D

njaa groot gelijk, voor 25,- euro zou ik zeggen wie niet waagt wie niet wint! :D je hebt iemand die er verstand van heeft dus groot gelijk.. voor 25,- euro kan je de gok wel wagen :D

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:28

25,- is natuurlijk niks voor een zadeltje.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:30

Ik heb op internet wat sites gevonden vroeger waar het goed uitgelegd staat met fotos.
Heb ze alleen niet opgeslagen ofzo, dus googlen! Was heel duidelijk en leerzaam

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 18:33

Dankje, ik vind het fijn dat bokkers mij nu niet meer als een verschrikkelijk paarden zadel monster zien :o :+

Ik heb op youtube al ''9 fitting steps'' of hoe het ook hette opgezocht, kan ik het zelf eerst even bekijken want dat lijkt me erg leuk, en daarna check mijn buurvrouw hem voor het eggie :D

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:34

Ik heb t topic niet eens gelezen :+
Weet toch wel wat de gemiddelde reactie is haha.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 18:36

Eva_D schreef:
Ik heb t topic niet eens gelezen :+
Weet toch wel wat de gemiddelde reactie is haha.

haha, mischien ook niet een al te handige openings post van mij :o