Pion schreef:Ach met die peesjes om zijn er nog zoooveeeeel plekken waar een paard wondjes kan krijgen...
Peesjes helpen niet.
Misschien springschoenen maar de rest wordt echt te warm. Zelfs van de peesjes kunnen ze witte haren krijgen.
Gewoon bloot, wondjes hou je echt niet tegen. Zijn het de benen niet, dan is het wel op het lijf.
3-in-1 van veradus is misschien een optie, maar nogmaals, het is al snel te warm.
En beschermers om op stal? T moet niet gekker worden...
Als hij echt zo debiel doet, zelfs op stal, moet hij meer beweging krijgen.
Hij krijgt geen beschermers om op stal!
Ik bedoelde voor op de trailer en mocht het ooit nodig zijn ook op stal (dikke benen etc.)
Ik heb vorige week op een stal gewerkt bij een bekende ruiter, daar stonden alle paarden dag en nacht met bandages en springschoenen om hoor!
Kwamen niet buiten of in de stap molen.
Zo gek wil ik het nou ook weer niet maken.
Maar waar moet mijn paard dan nog wondjes krijgen?
het engiste wat nog bloot is is zn hoofd en zn knieen in de winter!
Dus weinig kant met 4/5 dekens op en bescherming om.
Ik wil gewoon iets om de benen hebben punt uit.
Mijn keus mijn paard, wat je zelf doet moet je zelf weten vindt ik.
Ik vraag alleen advies welke, niet wel of niet.
Zoals ik de begin post al staat.
Ik ga even verder kijken en op de linken die jullie hebben gestuurd.
En ik ga het er ook even over hebben met mijn vriend (hoefsmid)
wat hij er van vindt.
Hij is tegen bescherming op de wei, maar voor het omdoen van bescherming bij mijn paard.
Het heeft dus niet zomaar een reden.
Hij heeft al vaak met zijn been achter de draden gehangen en genoeg dikke benen gehad van dat gekke gedoe.
Ik vindt het wel goed zo, ik ben nergens zo zuinig op als zijn benen, vandaar dat ik wel bescherming wil maar wel de beste.

in het begin met omdoen heel hard maar toen ik een uur later aanvoelde was het helemaal naar het been gevormd
( je kan het vergelijken met een bodyprotector ) dit is een beetje het enige wat ik voor buiten aanraad