InekeH87 schreef:Niezel de K&M heeft een speciale cob versie die op ronde breedgeripte paarden gericht is. Mijn merrie barst uit de wintecs, die liggen verschrikkelijk slecht op haar en zijn veel te klein. Maar de K&M ligt perfect, schuift niet (ondanks dat ze geen schoft heeft en heel rond is) en ze zijn zoveel beter in kwaliteit dan de wintecs.
Wintec is kunststof, K&M is leer. K&M heeft hele zachte kussens (ook niet onbelangrijk bij een gevoelige rug) terwijl ik van de wintec (maar ook de thorowgood) de kussens net keien vind. De thorowgood heeft in mijn ogen precies dezelfde nadelen als de wintec.
Wintec wide past mijn merrie niet goed, ligt heel slecht op haar rug. Ik kan zelf ook slecht rijden in een wintec, krijg last van mijn heupen en mijn rug, dat heb ik met de K&M niet.
De Thorowgood heeft dus exact dezelfde versie omdat het exact dezelfde zadels zijn, met enkel het verschil dat K&M van leer is en Thorowgood kunststof. Het zal best kunnen dat een Wintec op jouw paard niet mooi ligt en de K&M of Thorowgood wel, en jijzelf de voorkeur geeft aan leder boven kunststof, ik geef alleen aan dat een K&M zadel op dezelfde wijze aanpasbaar is als een Wintec, door middel van losse bomen. Het 'volledig aangepaste en op maat gemaakte zadel' vind ik dus nogal misleidend.
Ik heb helaas een merrie waar een K&M of Thorowgood niet meer op past
ze is nog net een stuk breder.