Help, zadel schuift!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Help, zadel schuift!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:31

Wil je nog een foto maken zonder het bondje? Want als ik het zo moet inschatten is het zadel nu voor te smal geworden. (Zwaartepunt ligt te ver naar achteren). Twijfel ook of het zadel nog wel goed is voor jou, want volgens mij zijn jouw billen voor dit zadel iets te groot (of dat komt omdat je verder naar achteren zit omdat het zadel naar achteren helt)

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:36

_Dune_ schreef:
Het is moeilijk te zien omdat je erop zit, maar als ik zo naar deze foto kijk, dan lijkt het alsof het zadel te smal is. De voorboom lijkt hoger te liggen dan de lepel.

Op deze manier kun je niet zien of een zadel te smal is. Bij bepaalde zadels is de boom hoog en de lepel kan ook verschillen van een platte zit naar een diepe zit, als je het zadel op de rug legt moet het platte gedeelte horizontaal liggen, beetje lastig uitleggen zo.

Hier misschien wat tips zodat je zelf even kunt kijken.
http://www.huppa.nl/content/2-legal-notice

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:43

je paard drukt zijn rug wel erg weg op de foto ,dat kan nooit goed zijn voor zijn rug :wow:
Een Bontje onder je zadel, maakt het alleen maar erger.
je kan beter fotos maken zonder een dekje ,en dat gewoon stand foto van je paard, dan kunnen wij wel zien als het zadel past
en een zadelmaker bellen , die je zadel even na gaat kijken
Onley je filmpje in je profiel doet het niet
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 29-09-11 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 21:45

srry maar ik had ff niet zo snel een foto bij de hand..

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:45

maar waarom heb je er een bontje onder ?

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:53

Bij mijn vorige zadel heb ik een tijdje een voorsingel gebruikt. Hier zitten twee opstaande dingen aan de voorkant, waardoor het zadel niet naar voren kan.
Aangezien ik nu een perfect passend zadel schijn te hebben, heb ik de voorsingel te koop. ALs je interesse hebt, kan je me een pm sturen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 07:37

kun je geen foto maken zonder zadel dat ze zien hoe haar rug is als er niks op licht en dan nog een foto dat er alleen een zadel op licht zonder dekje en bondje? dat krijg je eer duidelijker beeld

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 07:55

Candeletta schreef:
nee zadel ligt egt wel goed..
hij is helemaal niet wijd van voren (rij ook met hetzelfde zadel op een smaller paardje)
vanachter is hij ook niet te hoog..
ik zou ook liver geen staartriem willen, maar als het niet anders kan..

Meen je dit nu serieus? Als het zadel zo slecht ligt dat je paard op 3 benen loopt hoe kan je dan denken dat het goed past???? Snap ook niet dat je er dan gewoon op door blijft rijden!
Bij een holle rug zou het zadel trouwens minder schuiven dan bij een paard met rechte rug. Doe dit zadel zo snel mogelijk weg en ga een goed passend zadel aanschaffen!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:33

Ik denk dat de boom van je zadel te smal is geworden en het daardoor naar voren kruipt. Absoluut niet doorrijden zo, want je helpt je paard de vernieling in met dit zadel. Als ik naar je geplaatste foto kijk, krijg ik eerlijk gezegd spontaan pijn in m'n rug. Dit zadel past echt niet.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:15

zadelpasser even laten kijken. Naar voren schuiven is niet goed en als ze dan ook op 3 benen gaat lopen of helemaal niet meer klopt er iets niet.

Hier ook een zadel dat schuift maar wat wil je met (zoals 2 zadelpasser haar rug beschreven) theetafel als rug en totaal geen schoft. Opstappen is een kunst en vooral niet te veel naar rechts of links hangen dan gaan we wel eens wat schuiven maar het zadel ligt prima als ik in balans zit.

xirisx123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:31

DanielleDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:44

Ik heb er geen verstand van, maar zo op het eerste gezicht lijkt het zadel gewoon niet te passen op jouw paard. Laat een expert er naar kijken. Voorkomt veel ellende.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:06

Candeletta schreef:
Ariebren schreef:
Sorry, dit paard drukt zijn rug weg, doordat die rug te lang is.
Daarnaast vergeet het paard zijn achterhand mee te nemen.

ik had geen commentaar op mn paardje gevraagd!!
ze drukt niet dr rug weg, ze loopt gwn opgericht!!

Meen je dit nu serieus?
Je paard kan niet opgericht lopen, want ze heeft haar achterhand er niet bij... Verder lijkt het me duidelijk dat als je zadel zo naar voren schuift dat ze er zelfs van gaat kreupelen dat je zadel dan simpelweg niet past!
Dit is ook al te zien op de foto... Het zadel ligt op de schouder en het ligt niet in balans. Je paard schikt zich hiernaar door haar rug weg te drukken. Mijn paard heeft ook een vrij holle rug, maar zijn zadel ligt netjes in balans, schuift niet en hij loopt met goed ruggebruik.Het kan dus ook anders! Dat is mss iets om over na te denken? :)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:11

Een schuivend zadel past gewoon niet. Ik zag in je OP dat het paardje pas vier jaar oud is. Wanneer is er voor het laatst een zadelmaker bij geweest? Want je paard is nog in de groei en kan natuurlijk al weer veranderd zijn in tussentijd, uitgezwaard, waardoor het nu te smal is geworden. Ik zou als ik jou was toch echt weer even een goede zadelmaker laten kijken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:57

Dus weer een paardje wat kapot gereden wordt door ondeskundigheid.
Ik denk dat ik nu getemd wordt met deze opmerking, maar de waarheid doet zeer.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:42

als je paard op drie benen gaat lopen gaat er dan geen alarem bel in je hoofd af :)*
als het mijn paard was dan ging ik er niet meer op rijden je kan nu denken ik rij hem lekker toch
maar je rijd alleen maar je paard er kapot mee op deze manier.
En je paard drukt zijn rug weg de achterhand is ver te zoeken, :evaw: en dat hoofd van je paard
heeft niks met opgericht te lopen te maken, hij loopt zo omdat hij de pijn in zijn rug
wil ontlasten ,heb je al foto kunnen maken van je paard, met het zadel op zijn rug en zonder dekje ?
Als je een goede zadelmaker wilt voor je paard kan je mij een pb sturen.

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 19:47

ff voor de duidelijkheid.. ze loopt niet altijd op 3 benen.. In de draf loopt ze egt super en dr galop is ook super!! enkel dr stap is vaak niet goed.. maar soms stapt ze ook wel goed!!

ik vroeg me dus enkel af of dr iets tegen was..!!

ook wil ik liever geen commentaar dat ik mijn paard naar de vernieling rij!! Ik ga iedere vakantie naar een professionele stal, dus dan zien ze ook wat ik met mn paard doe, en als ik zo slecht voor mn paard zorg enzo, zouden ze dat heus wel zeggen!!

DUS NU GEEN COMMENTAAR OVER MN PAARD!!
Laatst bijgewerkt door Candeletta op 30-09-11 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:50

Zou wel eens eens een stand foto willen zien van het paardje.
Zonder zadel en alle aanverwante (hulp) teugels.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:50

Candeletta schreef:
ff voor de duidelijkheid.. ze loopt niet altijd op 3 benen.. In de draf loopt ze egt super en dr galop is ook super!! enkel dr stap is vaak niet goed.. maar soms stapt ze ook wel goed!!

ik vroeg me dus enkel af of dr iets tegen was..!!

Elke dag of niet op drie benen lopen , dat klopt gewoon niet :)* dat je paard dat doet.
Je moet nu gewoon aan je paard gaan denken en niet aan je zelf dat je er op wil gaan rijden
Eerst de oorzaak gaan zoeken waarom je paard zo loopt, vaak als korter gaan lopen komt dat om dat het zadel niet goed past.
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 30-09-11 19:54, in het totaal 3 keer bewerkt

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:53

Nee joh, op Bokt wil iedereen aandacht hebben. niet helpen, stel je voor.

magnum68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:23

ik heb nu een 5 jarige pony en in het begin paste het zadel ook .nu is hij weer wat verder gegroeid in de breedte en nu past hij bij mij ook niet goed meer.gelukkig zit er bij mij een verstelbare boom in en heb ik die nu wat breder besteld.je moet bedenken dat een jong paard nog wel een paar jaar doorgroeit

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:29

weetje, je moet doen wat je zelf denkt, en de rest daar moet je gewoon nergeren, want de eene vind dat je het zo moet doen, en de andere zus,

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 08:27

TS, als je niet open staat voor andermans opninie moet je niet een topic openen op Bokt. Je vraagt advies en dat wordt gegeven, namelijk dat hetgeen wat je paard laat zien, kreupel in stap en draf, in combinatie met een schuivend zadel, gewoon simpelweg aangeeft dat je zadel niet past. En daar moet je geen hulpmiddelen bij gaan zoeken, maar of een goede zadelmaker die je zadel weer passend maakt of een ander zadel wat goed past.
Sommige in dit topic mogen misschien wel anders/vriendelijker formuleren, dat dit echt niet goed is voor je paard, met oog op het kreupelen, maar ze zullen het niet verkeerd bedoelen. We willen je alleen maar helpen. :)*

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 08:32

Waarom laat je nu gewoon niet even een zadelmaker komen om te kijken. Dat kost je wat eurie´s, maar dan heb je ook zekerheid en ik neem aan dat dat jouw paard wel waard is.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 08:39

Je vraagt om hulp. Maar als er dan een opmerking komt die je niet aanstaat wordt je boos. Open dan geen topic aub!!!