heb geen bak en rijd altijd in een wij of buiten. de wei is nogal ongelijk (woon in het heuvelland) dus doe ik pesbeschermers om. strijkappen allen met springen.
monique_s
Geplaatst: 03-10-11 14:11
ik was altijd een voorstander van niks om in de wei/paddock maar sinds die van mij nu al 3 blessures heeft gehad aan haar achterbeen waarvan 2 opgelopen in de wei en paddock gaat ze binnenkort met beenbeschermers naar buiten omdat ik iets minder risico wil lopen om haar benen nog meer te blesseren. Als je paard gewoon naar buiten kan en zich goed gedraagt, zou ik ze niks om doen buiten en gewoon lekker paard laten zijn.
Vienna2007
Geplaatst: 10-10-11 08:37
Ik gebruik zelden peesbeschermers... Mijn paarden krijgen alleen een springschoentje om. "Vroeger" hadden ze het hele rattaplan, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat geen bescherming kwa inwendige sterkte de beste bescherming is.
1 van mijn paarden is pas met 6,5 jaar beleerd, en die heeft heeft nooit bescherming om gehad in die 6,5 jaar.. Die heeft nog nooit iets gehad, nog nooit een pas kreupel gelopen ook...
HeleenM
Geplaatst: 10-10-11 08:43
Bij het springen gebruik ik (bijna) altijd peesbeschermers en strijklappen omdat 1 van mijn pony's wondjes heeft in de kootholte in dat geval even niet tot dat dat genezen is, bij cross gebruik ik springschoenen, en bandages doe ik af en toe om bij dressuur verder staan ze gewoon 'kaal' in de wei want dat vind ik nergens voor nodig, peesbescherms in de wei..