Paard binnen met 400 gram?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shirazdavis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:16

het ligt naar mijn mening inderdaad aan het paard zelf en hoelang deze bv heeft buitengestaan voordat de deken erop komt
Ik heb nu op mijn ongeschoren een 0 grams deken liggen maar twijfel nu al of het niet een beetje teveel van het goede is
Het is nu wel het eerste volle seizen dat ze 24/7 op het land staat dus wil haar een beetje ondersteunen , eerder liep ze met dit weer al onder een 100 grams , later 200 en in de winter met echte kou een 200 gram met een onderdeken

Een paard binnen met 400 gram lijkt me iets teveel van het goede maar goed je hebt er koukleumen bij en met echte tocht zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen , je kan het minstens een paar dagen proberen maar zou hem overdag inruilen voor een 200 grams met eventueel een lichte onderdeken

Rosebud

Re: Paard binnen met 400 gram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:50

nou als het hier gaat vriezen in de winter.. met temperaturen tussen de -5 en -10 dan krijgt die van echt wel een 400 grams op.. binnen.. die van mij kweekt haast geen wintervacht (opzich wel weer handig) en daarbij komt dat het in de stal niet meer dan 5 graden warmer is..

Luf_Midnight

Re: Paard binnen met 400 gram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:14

moet eerlijk zeggen dat ik 400 grams nog wat weinig vind als het vriest en ze lopen overdag buiten.
misschien heb ik van die enorme kou kleumen maar mijne hebben is de winter hun 300 grams outdoordeken op en daaronder nog een 200 en een 300 grams staldeken.
paard is wel geschoren, maar anders blijft ze de hele dag echt koud aanvoelen(zeikanten flanken, oren, bij de schoft ect)weet dit omdat ik een dag heb geprobeert, elke 2 uur over der hele lijf voelen)

dus denk als je het gewoon opbouwd dat je paard makkelijk ze 400 grams deken winterdag op kan hoor