Of een vreemde moet het gedaan hebben, je weet het in deze tijd maar nooit
vencedor
Geplaatst: 08-09-11 15:34
Mijn oude paard kreeg dat bij sommige dekens voor elkaar en enkele niet. Zijn tactiek was de deken op de schouder vastpakken en dan over zn kop uittrekken. Lukte dit niet, dan pakte hij hem op de zelfde plek vast en scheurde hij hem kapot zodat er allemaal repen langs zijn lijf hingen. Dat had hij de deken nog om, maar bruikbaar was hij niet meer.
toevoeging: er was 1 deken die hem schijnbaar beviel die liet hij altijd netjes met rust. Heb nieuwe dekens zat gekocht, maar kregen allemaal hetzelfde lot. 6 jaar later liep hij dus nog stee vast in dat votje rond
Laatst bijgewerkt door vencedor op 08-09-11 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt
MisticRider
Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-11 15:34
lijkt me niet, want ze loopt helemaal achter in het land! (achter de boerderij) en ze is erg slecht te vangen...
die van mij heeft het ook gedaan, en het knapste was; het was dr onderdeken! De deken die er overheen zat had ze nog wel goed op.
Ik snap er ook niks van
Wietsje92
Geplaatst: 08-09-11 15:39
Zo vond ik mijn haflinger een aantal weken geleden op stal. Hij heeft blessure en moet boxrust hebben, dus met al die vliegen een vliegendeken opgedaan ´s avonds. ´s Ochtends ligt de deken op de grond, ook gewoon nog dichte sluitingen.. Ze zijn gewoon erg slim..
Toevoeging: Bij mij kan niemand anders hem afgehaald hebben, want wij staan op een privéstal, waar alleen af en toe de verhuurder komt voor onderhoud
belle_boef
Geplaatst: 08-09-11 15:42
Ik ken er ook een die dat voor mekaar kreeg. Die had elatische bilkoorden. Waarschijnlijk bij het rollen die af gekregen en daarna de deken afgetrokken over zijn koppie
DearLove
Geplaatst: 08-09-11 15:46
Hoofd onder de riemen bij de boeg door en dan schudden maar want dan kan de deken zo af glijden!
BlueStar
Geplaatst: 08-09-11 15:50
Ja heel herkenbaar behalve het heel zijn. De pony had ooit een zweetdeken 5 minuten zonder toezicht in stal. Toen ik terug kwam had hij dus al 1 been voor bij de deken eruit gewurmt. Hij stond met recht met de borstsluiting tussen zijn benen. Een keer erop lag de deken dus in stal maar omdat hij op de deken was gaan staan en dunne zweetdekens niet stevig zijn een paar leuke scheuren erin.
De oplossing is simpel, een deken kopen die weinig ruimte laat bij hals/borst zodat ze het voorbeen er niet tussen kunnen krijgen.
MissJeanny
Geplaatst: 08-09-11 15:55
Hahaha herkenbaar
mijn fell merrie heeft dat vorig jaar ook een keer gedaan. Deken lag mooi op een hoopje met alles nog vast
Maar het zal haar wel tegengevallen zijn want daarna heeft ze het nooit weer gedaan
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 08-09-11 15:59
die van mij ging met zweetdeken de trailer op (ook met singels aan de buik, rond de billen én zo'n hals stuk in 1 stuk. ) en toen we haar er af wilde halen lag het zweet deken aan haar achterhoeven met alle riempjes en slotjes nog vast.... Ik weet tot op de dag van vandaag nog altijd niet hóe ze het hem geflikt heeft. Maar ze had em uit...
annewill
Geplaatst: 08-09-11 16:46
LisaD schreef:
Iemand die een grapje met je uithaalt ? Dit is toch onmogelijk dat het paard dit voor elkaar krijgt?
O nee hoor ik snap er ook geen biet van bij die van mij. Lag netjes op de grond.
A_R
Geplaatst: 08-09-11 23:13
denk dat hij hem gewoon af heeft gedaan en daarna gewoon weer alles netjes dicht heeft gedaan voor je! XD was hij niet netjes opgevouwen?
mijn paard doet dit ook, heb het zelfs gezien hoe hij het deed, hij ging ermee liggen en dan liggend zolang blijven schuren totdat hij eraf is, is ook niet kapot gegaan de deken en gespen zaten nog mooi vast.
quartel
Geplaatst: 08-09-11 23:16
hm......ik verdenk mijn ruin er een beetje van een toverstokje onder zijn buik te hebben.........of zou het iets anders zijn?
Adamootje
Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)
Geplaatst: 08-09-11 23:19
Hollands Next Hans Klok?
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Mijn ouwe heks kon nog een ander trucje: behalve de deken uittrekken had ze ook de gevoerde regendeken ongevoerd gemaakt... Vond de deken in twee stukken in de wei: buitenkant met alle singels dicht en binnenkant lag een paar meter verder.
Punz
Geplaatst: 08-09-11 23:27
Lees net dat ik de bilkoorden altijd verkeerd dicht doe. Hoezo niet kruislings??
_coquette_
Geplaatst: 08-09-11 23:28
Heb het hier op stal ook wel eens gezien! echt appart... Ook hebben we een hengst bij wie we zijn deken in 1000 stukjes kunnen zoeken, dan meer heel uit doen!
adaya_
Geplaatst: 08-09-11 23:32
3bengels schreef:
Ben je de bilkoorden niet perongeluk vergeten vast te maken?
en dan vervolgens netjes dichtmaken na het eraf halen van de deken?:P
maar serieus.. ik zou het niet weten. lenig paard:P