Welk halster voor paard met gevoelige huid?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hopefull_Vas

Re: Welk halster voor paard met gevoelige huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:44

Mijn oude paard kreeg zelfs van bont halsters kale plekken. Alleen de Fra Sven touwhalster kon hij verdragen, zelfs dag en nacht zonder problemen. Ze zijn gemaakt van super zacht touw en heel licht. Ik gebruik ze zowel op de wei als op de poetsplaats als ze vast gebonden staan.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:26

ik had ook die neopreen als optie, en ook die ene die is afgebeeld, maar allen is helaas nog niet tot gewenste resultaat.

Ik ga de tip van het leren halster proberen! hopen dat het dan definitief voorbij is.

hoewel het altijd probleem blijft hoor, bij hoofdstel, singel en eigenlijk alles wat zijn lichaam raakt. hij heeft gewoon een TE teer huidje-dun vachtje

lisald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:44

Het neopreen halster dat is afgebeeld bedoel ik eigenlijk niet.
Het halster wat ik destijds heb gezien had wel nylon banden maar die waren overal met neopreen afgewerkt en eromheen dus niet alleen onderlegd. Kon ik me het merk nu maar herinneren...

Magali_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:54

Ik heb goede ervaringen met de halsters van Bucas, ook voor paarden met een erg gevoelige huid. Misschien zo eentje proberen?

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:56

Sectolin heeft heeele zachte! mooi materiaal, en niet eens zo duur, 8 euro volgensmij? (was miss wel in de opruiming)

Farouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:14

De Bucas Dublin halsters vind ik ook heel fijn. Het materiaal is zacht en het is licht van gewicht doordat er weinig metaal in het halster zit.

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:39

Dressage4U schreef:
Ondanks mijn jarenlange ervaring in de paarden ben ik nog nooit het juiste halster tegengekomen voor een paard met een gevoelig huidje.

Nu heb ik zelf een halster omkleed met bont maar ik vind het niet echt de oplossing.
Wie weet welk halster geschikt is voor een gevoelig huidje?
Alvast bedankt.

Iedereen bedankt voor de input.
Ik heb inmiddels een fleecehalster van Horze besteld. Ik ben erg benieuwd of dit halster voldoende helpt.

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:45

Ik heb inderdaad prima ervaring met Bucas (en dan de meest simpele versie: Bucas Cork).
Super glad nylon, blijft heel lang mooi en de metalen delen zijn zo vormgegeven dat ze niet tegen het paard komen.
Er is alleen moeilijk aan te komen hier in Nederland.