Ligt een Anky pad goed onder het zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:01

Morganlefay schreef:
Mijn instructrice roept altijd als ik mijn Anky gebruik, je sjabrak gaat met vakantie.....maw schuiven.Ik gebruik ze dus niet meer.

Dat kan ook aan de pasvorm van je zadel liggen.. of je moet andere dekjes er ook los onder hebben liggen en dat die niet schuiven. Dan ligt het aan de anky pad

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:03

Anoniem schreef:
Morganlefay schreef:
Mijn instructrice roept altijd als ik mijn Anky gebruik, je sjabrak gaat met vakantie.....maw schuiven.Ik gebruik ze dus niet meer.

Dat kan ook aan de pasvorm van je zadel liggen.. of je moet andere dekjes er ook los onder hebben liggen en dat die niet schuiven. Dan ligt het aan de anky pad

Bij mij schuiven de pk pads niet en de ankys wel, hoor dat van meer mensen, ook andersom hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:06

meggiemeg schreef:
Anoniem schreef:

Bij mij schuiven de pk pads niet en de ankys wel, hoor dat van meer mensen, ook andersom hoor!

Ja je hoort het idd wel vaak over die anky pads. Maar het kan wel een teken zijn van een slecht passend zadel. Maar daarom heb ik er ook bij gezet dat het als er bij andere dekjes geen probleem is er gewoon niets aan de hand is :)

trustHim

Re: Ligt een Anky pad goed onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:14

anky kon ik nog zo goed in de kamer van mijn zadel trekken het trok altijd daarna om de rug en schoft heen. Pk had ik nooit ergens last van en die bleef ook prima zitten zoals ik hem had met opzadelen

Kevin34

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:37

Die nieuwere Anky pads hebben ook allemaal antislip aan de bovenkant waar het zadel ligt, dus er zullen meer mensen last van hebben (gehad). Maar ik heb er nooit problemen mee.

okkie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:07

Ik vind juist die met die antislip minder prettig liggen dan de oude pad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:47

Bij mij blijven zowel de oude als nieuwe modellen prima liggen. Op alle paarden waarop ik ze gebruikt heb.
Wellicht blijven ze bij wat rondere paarden niet zo makkelijk liggen. Ik trek ze altijd goed in de kamer, ook aan de achterkant, en singel goed aan. Nooit problemen :)

Diaphanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:15

Heb er geen last van hoor, blijven prima liggen!

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:28

Heerlijke pads! :D Blijven goed liggen, en zien er ook nog leuk uit. :D

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:34

Ik heb er 1tje, en ik gebruik hem het meest. Liggen erg mooi op mijn pony.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:35

Heb meerdere anky shabrakkies, niet voorgevormd en ze liggen allen top. Schuiven niet, schuren niet. En als je 'm aan de voorkant iets omhoog trekt onder het zadel, heb je voorgevormd niet eens nodig.
Heb ze nu ruim twee jaar en zijn veelvuldig gebruikt en gewassen, en zien er echt nog steeds top uit.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:40

Ik gebruik ook altijd Anky dekjes, ben er heel tevreden over. Schuiven nog nooit meegemaakt, liggen op verschillende paarden met verschillende zadels.
Ben ook te spreken over de kwaliteit, de dekjes worden bij mij veelvuldig gebruikt en vaak gewassen. Dekjes blijven mooi en goed.

Heb ook een Harry's horse pad, die was na een paar keer wassen al verkleurd en zag eruit als een tod. Blijft ook niet goed liggen.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:33

Ik gebruik bijna altijd mijn anky dekje fijne dekjes en naar een paar keer wassen ook niet meer zo dik blijven mooi liggen ook op mijn merrie met hoge schoft.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:36

Ik heb er een stuk of 6, dus dat zegt al wel dat ik er erg tevreden over ben :D

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:16

Ik vind anky pads echt vreselijke ondingen! Ze zijn echt niet gemaakt voor onder een veelzijdigheidszadel in ieder geval. Misschien dat ze onder een dressuur zadel beter blijven liggen.

Voor mij nooit meer een Anky pad in ieder geval!

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:24

rensiepensie schreef:
Ze zijn echt niet gemaakt voor onder een veelzijdigheidszadel in ieder geval.
Onder mijn veelzijdigheidszadel blijven ze prima liggen hoor :j en onder het dressuurzadel ook. Ik vind het fijne dekjes :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:43

Voor mijn paard zijn het geen goede dekjes. Overbouwd met een hoge vrij stijle schoft. Trekt helemaal om haar schoft heen en als je het dekje omhoog probeert te trekken, gaat het helemaal bobbelen onder de rest van het zadel. Voor mij zeker geen Ankypads. (En geen QHP, die zijn net zo vormloos)

HBtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:43

Ik heb er één en bevalt goed. Ik trek hem goed omhoog bij de schoft en dan blijft ie altijd goed liggen.
Hij blijft ook mooi na vaak wassen.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:01

Ik vind het nog steeds de fijnste dekjes die er zijn, sterker nog, ik heb alleen nog maar Ankypads :)

vinnykelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:08

Ik vind het ook hele prettige dekjes, blijven echt goed liggen..

Yakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:12

Wij hebben alleen maar Anky pads en willen niet anders meer; zien er goed uit, blijven goed liggen (op verschillende paarden en onder verschillende zadels), makkelijk in gebruik (niet dat gedoe met lussen of klittenband). Na het rijden zo onder het zadel uit om te drogen. Drogen super (ook na het wassen) en blijven lang mooi qua kleur en materiaal. Ze worden hier optimaal gebruikt en we doen er echt jaren mee.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:33

ik heb er 16 stuks dat wil wat zeggen hihi.
ik trek ze ook goed de kamer in zo blijven ze altijd netjes liggen.
schuiven heb ik wel 1 keer gehad maar dat bij een hele dikke pony waar het zadel ook niet echt top op lag.

CarolR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:41

Verschilt per paard.
Op mijn haflinger, tuiger en Kwpn'er van Sandreo blijven ze prima liggen, maar op m'n moeders paard van Polansky verschuiven ze heeeel erg. dus bij hem gebruiken we ze ook niet meer!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:56

Ik had er 1 gekocht, maar heb die ook weer verkocht. Die pad verschoof enorm, heb een paar keer gereden terwijl de pad half op z'n kont lag. :Y) Andere pads verschuiven niet, ik koop ze dus niet meer.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:55

Hier ook iemand die tevreden is over de ankypads :j bij mij schuiven ze ook niet onder het zadel vandaan.