Tips voor rijden met BareBackPad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1Farah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:54

Dank je tinky,
Zit is redelijk stabiel, maar was wel benieuwd of er ervaringen waren met bv. Schuurplekken of andere ongemakken voor het paard. Heb eerder altijd alleen met dekje gereden waardoor mijn paardje nu nogal ' verwend' is geraakt, ze houd niet van de singel. Vandaar dat ik overweeg of een elastische 'dekensingel' een oplossing zou zijn.
Bedankt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:14

Elastische dekensingel is heel zacht hoor,je moet alleen even op letten dat je de sluiting beetje onderaan doet zodat je been er niet mee in contact komt :)

Ken zelfs paard met singeldwang wat absoluut geen moeite heeft met zo'n singel,fijne is dat je hem op de rug(op het dekje dus) op spanning brengt.Voelen ze bijna niet...bovendien worden ze niet gehinderd door een strakke band maar kunnen relaxt adem blijven halen.

_Marinke_

Re: Tips voor rijden met BareBackPad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:43

Ik heb leren rijden zonder zadel, hihi! :D (met niks dus.. ook geen dekje o.i.d.)
Nu al wel een heel poosje geleden dat ik zonder zadel heb gereden, maar het is eigenlijk gewoon gaan zitten ontspannen en mee gaan met de beweging. Word je teveel omhoog gegooid? Probeer dan eens mee te gaan in het lichtrijden! Dan rijd je dus licht vanuit je bovenbenen (oké niet helemaal wat je wilt met gewoon rijden natuurlijk, maar het helpt je wellicht wel weer door zelf te ontspannen verder). ;)

Moet zeggen ik vond altijd de galop super fijn! Sprongetje ging hier eigenlijk ook altijd wel goed.. :j

1Farah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:47

Dank je tincky, ik ga het morgen meteen proberen!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:14

Ik train alleen maar met barebackpad, zadel heb ik voor het bos. Ik heb dan nu ook wel een hele chique van christ. Maar ook daarvoor 2 jaar met een goedkopere gereden. Mijn pony vind het nog heel moeilijk om van achter te komen en is heel erg kort. Met de BBP kan ik hem vele malen beter volgen en hebben we ook veel beter contact. Als ik hem echt goed voor mekaar heb dan is het wel de bedoeling dat ik weer met zadel ga maar voor nu vind ik het heerlijk! Dus gewoon lekker op dat ding gaan zitten en bijvoorbeeld eerst veel in stap oefenen als je het veel gehobbel vindt in draf. Succes!

vickersss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:55

ik zeg gewoon opstappen en rijden zo'n pad zit echt super lekker

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:09

heb het vandaag toevallig voor het eerst geprobeerd op vz paard. was wel weer even wennen, maar vond het echt super rijden :j
heeft er trouwens nog iemand tips om er zonder hulp op te komen?
ben blijkbaar niet meer zo lenig als vroeger :o

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:59

Ik heb zojuist een bbp gekocht, maar er zit gen singel bij. Er past geen dressuursingel op want die heeft 1 stoten, en mijn bbp maar 1.

Iemand een tip?
Een dekensingel lijkt me erg los zitten. Als ik dan grip heb op dat dekje, dan glij ik weg met dekje en al! :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:05

Singel: met een elastische dekensingel schoof bij mij de boel toch wel errug richting z'n oren, ondanks de stroeve onderkant van de pad. Nu met een oversingel (die bedoeld is om over je zadel+singel heen te doen) gaat het heel goed, er zit een elastisch stuk in dus hij geeft wat mee maar niet zoveel dat het geheel schuift.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:40

Ik heb een hele korte singel nodig, 40 cm. Heb voor nu even een elastische dekensingel gekocht, dan kan ik zaterdag toch ermee rijden. Mij lijkt ook dat het erg schuift. Maar er was geen 40 cm singel met 1 gesp....

(Ook niet met 2 trouwens)