wat is een leuk zadeltje voor mijn pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:01

Misschien naar de zadelmaker gaan,met je budget en wensen?
Die hebben vaak meer liggen dan je denkt :)

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:04

Ik heb een rossner veelzeidigheidszadeltje. Is echt een erg fijn zadeltje en niet al te duur.

Afbeelding

735,00 euro. Is echt een aanradertje :)

candourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 21:06

oke, ik denk dat ik die neem dan...
nog even met mijn ouders overleggen.
ik bedoel dat pegasus zadeltje

Yelly

Re: wat is een leuk zadeltje voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:33

Wintec is ook nog wel redelijk inderdaad :j

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:50

Citaat:
[b]Dit zadeltje bijvoorbeeld, ziet er leuk uit.. Maar wat kun je verwachten voor 299 Euro?[/b]

In de loop der jaren heeft Interhippique grote ontwikkelingen doorgemaakt. Wat ooit hobbymatig is begonnen, is uitgegroeid tot een bedrijf met een van de grootste collecties betaalbare zadels.
Ook wat betreft leveranciers hebben er de nodige veranderingen plaats gevonden.
Betrekkingen met leveranciers, die in welk opzicht dan ook niet voldeden zijn beëindigd en wij hebben geïnvesteerd in uitbreidingen van de collectie met uitstekende leveranciers uit Nederland, Duitsland en Frankrijk. Inmiddels hebben wij ook een hele leuke collectie middenklasse zadels in veel verschillende merken en een van de grootste collecties betaalbare shetlander en ponyzadels. Ook deze collecties worden nog steeds verder uitgebreid.
Het ruitersport deel wat toch meer een ondergeschoven kindje was naast de zadels, heeft zich eveneens enorm uitgebreid. Een en ander kan binnenkort bekeken worden op de nieuwe site met veel leuke acties en aanbiedingen. Daarover binnenkort meer in een andere rubriek.
Wij hebben doorlopend gestreefd naar verbetering, innovatie, uitbreidingen, deskundigheidbevordering en dat doen wij vanzelfsprekend nog steeds. Soms met vallen en opstaan Wij hebben echter nooit afgeweken van onze visie en waar wij voor staan : Betaalbaar en met de beste prijs/kwaliteit verhouding die in een bepaalde prijsklasse mogelijk is. Daarnaast hechten wij waarde aan een aparte look.

Misschien ten overvloede: de goedkope zadels uit de Interhippique collectie zoals bijvoorbeeld Knight Rider kunststof, Norton, Daslo, Harrys Horse ponyzadels, de goedkopere Wintec en leren zadeltjes enzovoort zijn natuurlijk niet te vergelijken met de duurdere zadels uit de collectie. Er is niets mis mee, de prijs kwaliteit verhouding is goed. Deze zadels zijn geschikt voor inrijden, beleren, paarden in de groei, recreatief gebruik en om de eerste stappen te zetten richting de wedstrijd sport. De klant wordt eerlijk voorgelicht over de verschillen tussen duurder merk en goedkope variant en de gebruik doeleinden waar het zadel voor geschikt is. De klant heeft de tijd om het zadel en de pasvorm door een deskundige of zadel maker te laten beoordelen en niet tevreden is geld terug.
Een goedkoop of duurder merk zadel, de keus is aan de klant.

Groetjes,
Anja Vroomans
Interhippique

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:25

heee, kijk eens bij www.tzadelhuisje.nl
zijn goede (gecontroleerde) zadels!
Meeste van goede merken.
En het is helemaal nagekeken, dus je koopt geen zadels met gebroken boom oid!
ik heb er erg goede ervaring mee hoor!

angela26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:58

hoi heb je al een keertje naar de harry horse zadels gekeken.
het zijn redelijke zadels en voor een leuke prijs.
ik heb er momenteel 1 die ik heb om mijn paard mee in te rijden en hij zit niet slecht.
je hebt de kunstof variant maar ook leer je moet gewoon op de site van harry horse kijken wie weet is het wat :)

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:17

angela26 schreef:
hoi heb je al een keertje naar de harry horse zadels gekeken.
het zijn redelijke zadels en voor een leuke prijs.
ik heb er momenteel 1 die ik heb om mijn paard mee in te rijden en hij zit niet slecht.
je hebt de kunstof variant maar ook leer je moet gewoon op de site van harry horse kijken wie weet is het wat :)

Bij Interhippique is de hele collectie Harry's horse zadels "in het echt" te bekijken in alle maten en in leer en kunststof Je kan ook "proefzitten" op de bok
Bovendienis er bij Interhippique momenteel een leuke actie bij aankoop van een HH zadel
Gratis tas met Harry's Horse verzogingsproducten: manenspray, shampoo, hoefvet, poetshandschoen micovezel, hoevenkrabber met borstel
Daarnaast 10% korting op de zadeltoebehoren [ beugels, beugelriemen en singel] en ook nog een hele nette kwaliteit zadelvormige sjabrak in de kleur naar keuze gratis.
Dus mocht je een beetje in de buurt wonen, welkom Het is de moeite waard als je een Harrys Horse zadeltje overweegt :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:50

ihp schreef:
Citaat:
Dit zadeltje bijvoorbeeld, ziet er leuk uit.. Maar wat kun je verwachten voor 299 Euro?

In de loop der jaren heeft Interhippique grote ontwikkelingen doorgemaakt. Wat ooit hobbymatig is begonnen, is uitgegroeid tot een bedrijf met een van de grootste collecties betaalbare zadels.
Ook wat betreft leveranciers hebben er de nodige veranderingen plaats gevonden.
Betrekkingen met leveranciers, die in welk opzicht dan ook niet voldeden zijn beëindigd en wij hebben geïnvesteerd in uitbreidingen van de collectie met uitstekende leveranciers uit Nederland, Duitsland en Frankrijk. Inmiddels hebben wij ook een hele leuke collectie middenklasse zadels in veel verschillende merken en een van de grootste collecties betaalbare shetlander en ponyzadels. Ook deze collecties worden nog steeds verder uitgebreid.
Het ruitersport deel wat toch meer een ondergeschoven kindje was naast de zadels, heeft zich eveneens enorm uitgebreid. Een en ander kan binnenkort bekeken worden op de nieuwe site met veel leuke acties en aanbiedingen. Daarover binnenkort meer in een andere rubriek.
Wij hebben doorlopend gestreefd naar verbetering, innovatie, uitbreidingen, deskundigheidbevordering en dat doen wij vanzelfsprekend nog steeds. Soms met vallen en opstaan. Wij hebben echter nooit afgeweken van onze visie en waar wij voor staan: betaalbaar en met de beste prijs/kwaliteit verhouding die in een bepaalde prijsklasse mogelijk is. Daarnaast hechten wij waarde aan een aparte look.

Misschien ten overvloede: de goedkope zadels uit de Interhippique collectie zoals bijvoorbeeld Knight Rider kunststof, Norton, Daslo, Harrys Horse ponyzadels, de goedkopere Wintec en leren zadeltjes enzovoort zijn natuurlijk niet te vergelijken met de duurdere zadels uit de collectie. Er is niets mis mee, de prijs kwaliteit verhouding is goed. Deze zadels zijn geschikt voor inrijden, beleren, paarden in de groei, recreatief gebruik en om de eerste stappen te zetten richting de wedstrijd sport. De klant wordt eerlijk voorgelicht over de verschillen tussen duurder merk en goedkope variant en de gebruik doeleinden waar het zadel voor geschikt is. De klant heeft de tijd om het zadel en de pasvorm door een deskundige of zadel maker te laten beoordelen en niet tevreden is geld terug.
Een goedkoop of duurder merk zadel, de keus is aan de klant.

Groetjes,
Anja Vroomans
Interhippique

Het was niet aanvallend bedoeld hoor, ieder zijn keuze ;)

Ik geloof best dat de duurdere zadels van jullie al aanzienlijk beter zijn :)

Voor een paard wat ik vroeger heb bijgereden heeft de eigenaresse ooit een Merano zadel (zadelmarkt) gekocht. Wat een vreselijk ding! Het leer (de coating) liet na een maand al helemaal los en de pasvorm was achteraf gezien ook om te janken. Twee maanden later kocht zij dan ook een nieuwe Kentaur uit de winkel, een fijne middenklasser die ze nu nog heeft :)

Trouwens, leuk detail over de passessie (paardje was meegenomen naar de zadelmarkt): bijna alles lag 'goed'. Toen de eigenaresse uiteindelijk had besloten op welk zadels we gingen proefrijden, ging het bij zadel nummer één al missen: paard begon al een gek te bokken, waarna de eigenaresse er af werd gelanceerd. Het zadel schoof alle kanten op en toen we het paard eenmaal weer te pakken hadden, hing het ding dan ook op half elf :+ Wat mij betreft konden we meteen inpakken en naar huis, maar de eigenaresse moest en zou een zadel mee naar huis nemen, aangezien ze daarvoor was gekomen en we nog geen passend zadel hadden (hadden we daarna ook niet, maargoed). Dus ik heb het proefrijden voortgezet, aangezien zij nog steeds sterretjes zag.. Van sommige zadels zag ik als leek al dat het voor geen meter lag, maar alles wat er op ging lag súper. Verschrikkelijk :+ Uiteindelijk zijn we dus maar voor het zadel gegaan wat ik nog het best vond liggen en waarvan paardlief niet begon te bokken, maar uiteindelijk was het dus echt weggegooid geld voor de eigenaresse (iets wat ik vooraf en vooral tijdens de passessie al aan zag komen) :+

Moraal van het verhaal: ga voor een goed tweedehands zadel of een leuke middenklasser en als de passessie zo ondeskundig overkomt, koop dan vooral niets :D

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:02

[/quote]
Het was niet aanvallend bedoeld hoor, ieder zijn keuze ;)

Ik geloof best dat de duurdere zadels van jullie al aanzienlijk beter zijn :)
[/quote]

Gelukkig heeft Interhippique een samenwerkingsverband met een zeer ervaren en deskundig onafhankelijk werkend zadelmaker.
De klant is verzekerd van onafhankelijk en deskundig advies en eventueel kan een zadel ter plaatse worden aangepast. De zadelmaker kijkt ook hoe het paard op het zadel reageert en naar de combinatie paard, ruiter, zadel. Deze zadelmaker werkt onafhankelijk en niet in het belang van Interhippique. Het belang van het paard staat op de eerste plaats. En dat is een goede zaak.
Hij heeft altijd ook betaalbare gebruikte [merk] zadels bij zich, geeft een goede service. Een echte vakman en ik ben blij met deze samenwerking.

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 00:18

Verschillende goed bekend staande [merk] zadel leveranciers komen tegenwoordig met een ”budget versie” Over het algemeen kunststof lichtgewicht zadels met verwisselbare boom en een nette prijs kwaliteit verhouding. Beantwoorden aan het gebruiksdoel waar zij voor zijn ontworpen en zijn heel betaalbaar. Over het algemeen rond de 200 euro. Leuke zadels om mee te beginnen voor de ruiter met kleine beurs of jonge paarden. Bij Interhippique zijn verschillende merken van dergelijke zadels op voorraad.
Dat een goedkoop 2e hands merkzadel per definitie goed is en een goedkoop nieuw zadel slecht, is tegenwoordig in veel gevallen meer en meer achterhaald. De ontwikkelingen gaan snel en er is zeker veel leuks te koop in de lagere prijsklasse.
Een duur merkzadel en een goedkope variant zijn natuurlijk totaal niet met elkaar vergelijkbaar.
Daar is geen enkele twijfel over mogelijk. Maar door alle ontwikkelingen en innovaties en enorme ervaring die achter deze goedkope versies staan, zijn het zeker geen slechte zadels te noemen.

Anja Vroomans
Interhippique

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 07:55

candourtje schreef:
oke, ik denk dat ik die neem dan...
nog even met mijn ouders overleggen.
ik bedoel dat pegasus zadeltje

Het linkje naar de website van Pegasus is een Wintec zadel. Goed zadel voor ruiter en paard voor een leuke prijs. Pegasus is ook een leuke winkel om eens te gaan kijken en je krijgt er fijn advies wat zadels betreft. Over een kleine 2 weken komen ze daar vandaan om voor m'n paardje en zadel aan te meten :D .

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:25

Misschien kun je kijken op bijv marktplaats voor een tweedehands kieffer of zo die gaan iets langer mee.
Er staat nu een advertentie op van iemand die goedkope zadels verkoopt (een van die bedrijven)
En ze rijdt zelf dus op een Hulsebos. Wat een contrast.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:34

Wintec zijn zeker goede zadels, TS! :j
Je hebt ze zowel in dressuur, vzh en springversie!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:25

Ik heb op mijn pony's bateszadels, die heb je in springen en dressuur maar ook vzh. van 14-15-16 inch, en verwisselbare bomen bij. mijn ervaring is dat ze super liggen op pony's en ook erg goed zitten. Ik bestel ze voor 500euro. als je meer info wenst of hoe en waar kun je altijd pb'n

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:38

Kieffer ben ik zelf niet zo heel gek van dit omdat de meeste zadels te weinig ruimt hebben tussen de kussens

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:44

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:08

Ik heb ook een Kentaur Penelopa, ook tweedehands gekocht :j Fijn zadel, zit heerlijk :) Helaas begint mijn paard er nu al weer uit te groeien (door verandering in bespiering), dus dit zadel is binnenkort waarschijnlijk op EA te vinden, haha :P

candourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 13:55

over zo'n weekje komen ze het zadel aanmeten