Hmm, nee ik vat je niet. ik heb natuurkunde dan ook laten vallen zodra het kon, met een gemiddelde van een 3.2 Het ronde elastiek glijdt minder makkelijk door de bitring dan platte webband kan ik niet helemaal plaatsen. Als ik een keer tijd heb als ik thuis ben ga ik wel even experimenteren, want ik moet het denk ik zien voordat ik het snap. Voor mij lijkt dat namelijk even makkelijk door de bitring te glijden.
Mijn grootste bezwaar blijft de plotselinge hulp die wordt gegeven door de aard van het materiaal. Elastiek veert mee en dat zal dit niet doen. Je krijgt dus een onverwachtte ruk in de mond en plotselinge druk achter de oren. (Ja ik weet dat jij zegt dat dit niet op het bit inwerkt maar dat volgens mij helemaal nooit 0% zijn) Het is denk ik een afweging; vind je het fijner dat er een korte scherpe hulp gegeven wordt of liever iets langer inwerken maar wel meer meegeven. Als ik de vergelijking mag maken met een halve of hele ophouding die je soms geeft onder het zadel. Dan doe ik mijn hand wel dicht en werk op die manier in maar ik heb wel de mogelijkheid om mee te geven met mijn hand en snel los te laten. Doordat deze hulpteugel op een vast punt inwerkt en niet naar eigen inzicht kan bepalen wanneer los te laten vind ik het persoonlijk fijner dat er wat rek in zit.