Dressuurzadel voor shet van 1.13m

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:15

Ik zou geen groter zadel nemen dan dat je nu hebt, dat gaat echt te groot worden en daar krijgt je Shet rugproblemen van.
Wintec zijn verder prima zadeltjes dus daar kun je wel naar kijken maar dan geen 16 inch.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:17

Femkebianca schreef:
Ohja, weet iemand hoe breed een rode boom is?
Is dat breed?

Voor een shetlander is dat veel te breed. Heb voor de grap gewoon om te kijken weleens de wintec van mijn haflinger op mijn shetlander gelegd en dat was al met een zwarte boom te breed. Ik denk dat je dan een groene of een gele nodig hebt. Nieuwe wintecbomen kosten ongeveer 20 euro per stuk.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:20

Ik dacht dat dit de maten waren van wintec:

geel 29cm
groen 30cm
zwart 31cm
blauw 32cm
rood 33cm
wit 34cm

Rood is dus wel redelijk groot, dat had mijn (wel smal gebouwde) tinker toen ze net onder het zadel was.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:22

Aan de foto te zien past dit zadel kwa lengte maar net. Zadel zou volgens mij nog best wat naar achteren moeten wil die echt goed liggen. En dan is dit zadel al te lang volgens mij dus 16 inch zou ik echt niet doen, zou toch eerder neigen naar 15 inch misschien net aan een 15,5 afhankelijk van het merk.
Wintec is wel leuk maar volgens mij zijn die vrij lang toch?

Femkebianca

Re: Dressuurzadel voor shet van 1.13m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 13:24

@Tigra_
Kijk naar de link naar mp.

Femkebianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 13:25

@soprano:
Ik dacht dat het gewoon smal, medium, medium/wide, en wide was
Vandaar dat ik dacht, hij heeft geen schoft dus een wijde..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:28

ja maar je hebt ook verschil tussen paard en pony he ;)

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:54

Xjosee schreef:
Zo te zien is dit zadel van interhippique Succes ermee!

Dit zadel wordt bij Interhippique verkocht, maar is niet "van" Interhippique. Dit zadel wordt bij meerdere ruitersport zaken in Nederland verkocht en niet alleen bij Interhippique. Dit zadel komt van de Italiaanse leverancier Tattini. Bij Interhippique is alleen een veel grotere collectie zadels in deze prijsklasse verkrijgbaar, als in andere ruitersportzaken. Andere zadels in deze prijsklasse zijn bijvoorbeeld Norton met verwisselbare boom, Harrys Horse pony zadels met verwisselbare boom en Rider Pro met verwisselbare boom. En voor de wat ruimere beurs de Wintec zadels. Al deze zadels zijn ook verkrijgbaar bij Interhippique. Geen van deze zadels is "van Interhippique" maar komen van verschillende leveranciers.
Het Tattini zadeltje met verwisselbare boom is een leuk zadel voor de ruiter met kleine beurs en geschikt voor inrijden, beleren, pony's die nog in de groei zijn, voor recreatief gebruik en om de eerste stappen te zetten richting de wedstrijdsport. Het heeft een redelijke diepe zit en het materiaal van de zitting is stroef.
Groetjes
Anja Vroomans
Interhippique

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:00

Op je pony gaat absoluut geen 16" passen. Op de foto is te zien dat je huidige 15" al krap, gezien deze hier nog te ver naar voren ligt (over de schouder). Wanneer hij correct zou liggen zou dit zadel op de lendelen liggen.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:10

Whaha moet hier wel een beetje lachen... Je zecht dat je zadel te klein en te krap is maar propt er ondertussen nog wel een lekker dik zadelbontje onder :Y)

Femkebianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 12:42

Nee niet te klein of te krap voor de pony. Maar ik zit er niet zo heel lekker meer in.

Heb een mooi zadeltje gevonden, nu even wachten of mijn bod geacepteerd word.

Femkebianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 12:45

Killyenn schreef:
Op je pony gaat absoluut geen 16" passen. Op de foto is te zien dat je huidige 15" al krap, gezien deze hier nog te ver naar voren ligt (over de schouder). Wanneer hij correct zou liggen zou dit zadel op de lendelen liggen.

Het lijkt of hij te ver naar voren licht, maar moet de singel ergens halverwege zijn buik zitten dan?
Door het bontje lijkt dat zo;)

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:53

Wintec gaat niet passen, wintec is namelijk aan de lange kant. Dit zadel wat je nu hebt pas nog net op je pony. Is bijna al aan de grote kant. Als jij daar niet in past heb je pech. Een gorter zadel past zoizo niet. Dus ga op zoek naar een grotere rijpony en ga hier lekker mee weken aan de langenlijnen of zet er een klein kind op.

Femkebianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 13:00

Dat zadel wat ik ga kopen is een heel kort dressuurzadel dus dat moet makkelijk passen.
Ik rij ook op een grotere pony en deze pony kan ik nog heel lang op rijden. Zoals ik al eerder heb gezegt ik ben 1,60 en 40 kilo.
Op mijn andere pony licht een nog groter zadel en die pony is kleiner. En dat gaat nog super. Misschien is het niet zo goed voor de rug, maar dat zadel heeft ze al 10 jaar ofzo en er is niks aan de hand. De pony is nu 24 en dat is niet te zien.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:08

Zoizo een zadelpassen naar laten kijken!
En je zecht, misschien niet zo goed voor de rug...maar er is niks aan de hand...?! Ben jij osteopaat ofzo, dat je zo goed kan zien of de pony niks aan zijn rug heeft? Niet alles laat een pony merken maar het kan wel verekte pijn doen. En ik kan het weten, heb een te lang zadel gehad (wintec) en deze drukte dus ook op de lendenen. Dit is echt heel slecht voor een paard, al merk je er zelf niks van.
Een slecht passend zadel richt meer schade aan dan je denkt, vooral om dat je de schade niet makkelijk ziet.

Femkebianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 13:12

Okee! Als jij het beter weet!
Ik vroeg btw niet om zulke reacties maar om hoe het zadel is die ik bij interhippique heb gezien.

Heb je trouwens weleens Zorro gezien? De dressuurshetlander?

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:15

op mijn kereltje van 1.11 licht een 16 inch, en dat past heel goed (aangemeten door zadelameker)

Interhippique is opzich prima, maar neem dan geen zadels van hun eigen merk.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:16

Ik probeer je te helpen.... En JIJ opend een topic, daar mag iedereen in reageren! En sorry als je me niet mag, maar ik probeer goed advies te geven zodat je dalijk niet een enorme fout begaat.

En ja ik heb Zorro wel eens gezien en ja ik vind die ruiter ook aan de grote kant, maar daar ging het niet over ofwel?

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:20

Ambrasoft schreef:
Nooit zadels van interhippique nemen! Hoor ik heeeeele slechte verhalen over! :n

Interhippique heeft heel veel verschillende merken zadels op voorraad.
Een van de grootste collectie’s in de lagere prijsklasse van uitstekende leveranciers [ zoals Ekkia, Harrys Horse, Imperial Riding, Loesdau] en ook veel verschillende merken in de midden prijsklasse zoals bijvoorbeeld Wintec, JC, KnightRider, Eric Thomas, Tekna
De zadels in de lage prijsklasse die bij Interhippique verkocht worden zijn natuurlijk niet te vergelijken met de zadels in de hogere prijsklasse uit de Interhippique collectie. Maar de prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed. Niets mis met deze zadels en uitstekend geschikt voor inrijden, beleren, recreatief gebruik en voor paarden die nog in de groei zijn. Bij Interhippique word de klant eerlijk voorgelicht over de verschillen tussen de duurdere en goedkope zadels en voor welke gebruik doeleinden de zadels geschikt zijn. Ook is de klant in de gelegenheid om na aankoop het zadel en pasvorm te laten controleren door zadelmaker of deskundige. Niet 100% tevreden is geld terug. [ruilen kan natuurlijk ook]. De zadels worden verkocht met garantie. Of het nu om een goedkoop of duur zadel gaat. De keuze is aan de klant.

Groetjes
Anja vroomans
Interhippique

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:38

Femkebianca schreef:
Okee! Als jij het beter weet!
Ik vroeg btw niet om zulke reacties maar om hoe het zadel is die ik bij interhippique heb gezien.

Heb je trouwens weleens Zorro gezien? De dressuurshetlander?

Goed voorbeeld, die was ook te groot namelijk ;)

Ik zou echt niet rijden als je al 1.60 bent op een shetje hoor :)

Femkebianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 13:49

Het gaat er niet om hoe groot je bent, maar om je gewicht.
En de shet waar ik op rijd is 7 cm groter als zorro dus dat houd hij makkelijk.

Femkebianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 13:53

Ik open een topic om advies over het zadel te vragen en nu heb ik geen advies meer nodig want ik weet het.
Het spijt me dat ik zo doe, maar ik kan er niet tegen als mensen zeggen dat ik te groot of te zwaar ben want dat is echt niet zo.
Shetlanders zijn heel sterk en kunnen 2x hun eigen gewicht trekken. Kan je nagaan hoe sterk ze zijn. Als mijn pony er vandoor gaat, kan ik hem niet houden, okal is het een shetlander;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:54

Femkebianca schreef:
Het gaat er niet om hoe groot je bent, maar om je gewicht.
En de shet waar ik op rijd is 7 cm groter als zorro dus dat houd hij makkelijk.

Onzin. Het heeft met zowel lengte als gewicht te maken. Als je te lang bent zit je gewoon in de weg.

Femkebianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 14:00

Laat maar, ik reageer hier niet eens op. Ik kan blijkbaar niet op een fatsoenlijke manier om advies vragen. Heb aan mensen gevraagd die er verstand van hebben en die zeiden dat 16 inch gewoon net past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:59

Femkebianca schreef:
Laat maar, ik reageer hier niet eens op. Ik kan blijkbaar niet op een fatsoenlijke manier om advies vragen. Heb aan mensen gevraagd die er verstand van hebben en die zeiden dat 16 inch gewoon net past.

Je krijgt toch advies?
Wat wil je horen?