We zoeken nog steeds het juiste zadel...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Re: We zoeken nog steeds het juiste zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 20:32

Rijtechnisch is ze prima (en ik ben ook gene nitwit wat betreft rijden hoor). Ze heeft last van d'r zadel. Dit is ene paard met ontzettend veel potentie. En het is er uit te rijden. Maar met dit zadel doet ze bokken en steigeren... Paarden die steigeren vinden meestal iets niet zo leuk ;)

Verder is dit de 3de keer dat we een rondje zadels doen. Vorige keren kwam ik niet succesvol. Dus dit keer wil ik keus en wil ik er gewoon 5/6 passen om te kijken of ze goed liggen en welke dan voor ons beide het beste is.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:38

Misschien verschillende zadelpassers uitnodigen met verschillende merken (kost je wel wat maar je hebt nog wel vrijheid om te kiezen) en eventueel op proef te kunnen nemen door middel van een testzadel waar je dan eventueel iets voor betaalt?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 20:40

Dat is wel het idee dit keer. Maar dan heb ik wel wat merken nodig om uit te kiezen. En daarom vraag ik bokt te hulp. Die kennen meer merken en types dan ik alleen kan verzinnen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:41

Black Country zijn trouwens ook geweldige zadels en helemaal maatwerk. Ben bang dat ze wel net iets buiten je budget vallen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:09

Hoezo is Arno Brandt te duur? Nieuw zijn ze geloof ik 1500 euro en als je nog wat hebt om in te ruilen zit je zeker binnen je budget.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 21:13

Die 1500 euro is inclusief het zadel wat ik in te ruilen heb.
Dus dan valt Arno Brandt precies op de nieuwe marge. Dat had ik even gemist. Aangepast op het lijstje. Hij heeft wel mooie zadels.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:25

Kent en masters en vergelijkbare prijsklasse zijn leuke zadels, maar ik vind het echt geen vergelijk met de duurdere merken die bij jouw budget afvallen. Een albion, prestige, deuber etc zit gewoon fijner en geeft meer gevoel van en naar het paard door is mijn mening.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:37

Je zou ook nog kunnen kijken bij equestor, ik ben erg tevreden met mijn zadel, op mijn fjord (de classic alsof hij voor hem gemaakt is) maar las ook al wat mindere verhalen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 22:24

Sizzle schreef:
Kent en masters en vergelijkbare prijsklasse zijn leuke zadels, maar ik vind het echt geen vergelijk met de duurdere merken die bij jouw budget afvallen. Een albion, prestige, deuber etc zit gewoon fijner en geeft meer gevoel van en naar het paard door is mijn mening.

2000 euro is gewoon erg veel geld (daar moet ik 2 maanden voor werken). En 900 vind ik laag. Maar er zal ook heus nog een zee tussen zitten.

esthervannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:26

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 06:22

Ik heb een Fairfax. Superfijn zadel en ook geschikt voor paarden met een wat korter draagvlak, maar ik weet dat ze niet meer gemaakt worden.....
Er komt binnenkort een ander zadel voor op de markt met een iets ander prijskaartje.
Sommige zadelmakers zullen er misschien nog wel hebben liggen?

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 06:32

Op de website van Kent and Masters hebben ze een nieuw type staan. Is volgens mij het oude Fairfax model. Dus is het nog wel te verkrijgen.

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 06:56

Ik denk dat je gelijk hebt, alleen geen prolite vulling volgens mij...

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 07:08

Ik heb een MSFC zadel op maat laten maken, ik heb nl een 18" kont en mijn arabier een 17.5" rug maximaal
Het zadel is aan stal aangemeten en uiteindelijk gemaakt, op stal weer gepast en opgevuld waar nodig dus opvullen en meteen weer passen op je paard. Je moet er ook mee rijden zodat ze kan zien of hij goed ligt en niet scheef zakt oid.
Degene die bij mij kwam komt een 20 rij uren later kosteloos checken of hij nog goed ligt en evt nodig opvullen.
Ik ben er zeer over te spreken het is een fijn zadel en na veel zadels passen is dit de beste voor hem.
Prijs was ca € 1600,00
Ik weet niet goedkoop maar voor mij wel de moeite waard een paardenrug vervang je niet.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 07:19

Een tweedehands Fryso zadel? Ook ontwikkeld voor de rondgeribden.
Passen bij Tweespan en eventueel zoeken op MP

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 07:29

Bij het tweespan hebben ze erg veel keuze en een goede passervice. Naar mijn ervaring is het wel het fijnste om gelijk het zadel te kunnen kopen wat na testen goed bevallen is. Elk zadel wordt toch met de hand afgewerkt en elke vulling is dus net ietsje anders. Zeker bij een paard wat er zo duidelijk op reageert zou dit uit kunnen lopen op een teleurstelling. De Andalusier van mijn dochter heeft een MSFC zadel wat net iets smaller uitviel maar perfect lag bij haar, dus gelijk dat zadel genomen.

mbolleboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:14

Hallo,

Ik heb een Harry Dabbs True Brit te koop.

zie marktplaats.
zoekwoorden: jaguar zadel

Ligt super op de rug
fijne zit
top kwaliteit zadel

gr Marielle