Is ie nu dan goed? Hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 09:56

pmarena schreef:
Hihi ja laat die draver het maar niet horen , maar het mini-Shet plaatje geeft wel goed aan wat ik bedoel :D

Dat met een Chicago-screw i.p.v. met deze vaste holniet snap ik niet helemaal qua verstelbaarheid... :?

O wacht ik geloof dat ik beeld heb , je bedoelt dan natuurlijk gaatjes in het BAKSTUK erbij maken , zodat je de positie van de keelriem kunt verschuiven , verder naar de neus of richting de oren :)

Hm ja dat is eigenlijk best een leuk idee !

En als je dan een leuke bewerkte Chicago screw neemt ziet het er ook wat minder kneuterig uit dan zo'n soortemet van popnagel :P

Wel zien de gaatjes in het bakstuk er dan een beetje lüllig uit misschien.... of die open gaatjes zou je dan misschien nog op kunnen vullen met C. screws , maar sowieso wordt dat een beetje druk misschien ? :)

Ik vind dit hoofdstel er ook wel comfortabel uit zien qua ruimte onder de ogen en rond de oren , niet zo knijperig en duwerig allemaal :)

Ben zelf een grote fan van een ring op de kaak maar bij dit hoofdstel van jou vind ik de ruimte ook zeker voldoende zo te zien , meestal is dat niet zo :)

Op zich komen er dan maar een paar gaatjes bij, de holniet zit nu eigenlijk in een zelfde gaatje als je gebruikt voor de gespen, dus wie weet is het wat. Inderdaad goed idee om er een wat mooier dingetje voor te gebruiken. Ik ga zo eens googelen wat een chicago-screw is :D

Edit: ohh.. ja dat bedoelde ik dus. Bij een groothandel waar ik bestel noemen ze het boekschroef of zoiets

pmarena

Re: Is ie nu dan goed? Hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:57

Dat is zo'n western-schroef :)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 10:19

Pffff... die dingen zitten wel op de rand van kunst & kitsch:

Dit is wel okee:
Afbeelding

Maar veel gaat ook deze kant op:
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:24

Nouja je kunt het zo gek maken als je wilt natuurlijk :P

Barefoot gebruikt voor de Amber side-pull gewoon zoiets , en dat zie je op de meeste normale westernhoofdstelletjes eigenlijk wel , net een werkje erin maar niet super-barbie-bling ofzo :

Afbeelding

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 10:42

Heb al een adresje gevonden, maar zou het toch leuk vinden als ik een Nederlands adres heb voor iets grotere concho's en dan nog goudkleurig :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:47

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:33

Komt er in de toekomst ook een met een wit onderlegde neusriem, of heel misschien zelfs lak? O:) :D

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 17:10

Ik heb wel wit voeringsleer, maar dat is niet spierwit. Weet ook niet of de kwaliteit net zo goed is. Het hangt er net van af of ik een goed adresje vind.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:19

Geweldig gaaf gemaakt, echt heel knap!
En die gespen is denk ik een kwestie van smaak, want ik vind ze wel erg tof zo :j

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:02

Spierwit is denk ik ook niet nodig, het wordt toch vies :))

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:27

Hoofdstel houdt zich prima zo te zien, zelfs bij spokerige paarden :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:38

Waar ging het nou eigenlijk om , die draver-etende kruiwagen ofzo ? :P

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 21:25

Nee.... de wind in de hoge bomen aan die kant. En de vrachtwagen staat op een andere plaats als normaal, dat kan natuurlijk ook niet want dan kan ie niet zien wat er bij de ingang gebeurt.

Maar vandaag buiten een stukje koets gespeeld (zeg maar mennen, maar dan zonder koets en erachter lopen) en dat ging een heel eind heel goed, totdat er ergens *plotseling* een groot plastic zeil over een bult zand of zoiets in een tuin lag en meneer er vandoor wilde. Daarna toch nog redelijk verder gegaan. Hoofdstel bleef goed zitten :D

O ja, en daarna deed ie op commando de piaffe, prachtige galopwissels en nog wat dingen, maar heb het niet op film :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:17

Hihi , dat lijkt me wel even onprettig als je er achter loopt , heb je toch een risico dat je er als een vlaggetje achteraan gaat := :P

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:23

Waaaauwiee <3
echt knap hoe je dit allemaal maakt! :o
zou dit zelf ook wel willen maar denk dat je hier veel geld en spullen in moet investeren of niet?
maar jij bent gewoon begonnen met een tijdschrift? en de rest gewoon proberen?