Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Goldie schreef:Andere zadelmaker erbij laten komen, echt vreemd dat hij niks kan vinden. Al kan ik er ook wel inkomen, soms ligt het gewoon echt goed maar lopen ze er toch niet lekker mee. Hopelijk vind je snel een oplossing...
melrovers schreef:Bij het openen van het zadel vonden we een stuk leer wat vastgezet was op de boom precies onder het deel waar je zit en wat te dik was waardoor het voor het paard wel te voelen moet zijn. Dat kan je aan de buitenkant niet zien en de pasvorm wordt er zo op het oog ook niet door beinvloedt. Het is nu dunner en aflopend afgesneden waardoor het geen dikke bult meer is onder de kussens, dit zal voor het paard een stuk prettiger zijn. Verder zag het er wel goed uit, iets dunne boom maar niet dramatisch. Ik denk dat er op bijna elk zadel wel iets aan te merken is als je het helemaal open maakt. En dit was redelijk eenvoudig aan te passen eigenlijk.

Veulen84 schreef:Ik weet dat een zadelpassen lastig is. Maar als ik bij je kom en zeg: Er klopt iets niet. Waarom dan heel stug roepen dat het niet zo is. Wie kent dat paard nou? Zei of ik?
(En ik ken me paard echt, van a tot z.)
Is dat nou arrogantie of eigenwijsheid. Ik hoor steeds vaker opmerkingen over zadelmakers/passers enzo die blijkbaar zo'n gedachtengoed hanteren. Daar word ik dus gek van. Zo kan je dus niet vertrouwen op de kennis van een ander.