welk zadel heb jij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: welk zadel heb jij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:56

ik heb een duits
en 2 van decathlon

en vind ze alle 3 even goed

Mysla34

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:03

ik heb een extra brede wintec voor mijn haflinger. Was eerst wel erg wennen,maar zit toch wel erg lekker. Ook erg makkelijk,hoef je niet in te vetten.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:04

Ik heb een Boomloos Zadel:

- Merk: Barefoot
- Type: Cheyenne
- Materiaal: Dry-tex

Ik ben er superblij mee! Ligt perfect, en lage prijs. En makkelijk in onderhoud. En natuurlijk ook belangrijk, zit heel lekker. :)

Aanschafprijs: toen: 399, nu meer, ik weet niet hoeveel meer, dacht +40 ofzo.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:36

Ik heb een anatomica octant. Super zadel voor mijn paard en het zit super lekker. Mijn paard is helemaal opgemeten en het zadel is helemaal op maat gemaakt. Ik ben er super blij mee. Heeft in totaal met maatwerk enzo erbij ongeveer 1800 euro gekost.

We hebben ook allerlei andere zadels op mijn paard gepast maar deze was voor ons samen gewoon perfect!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:48

Ik heb een JC kalimera. Echt een top zadel. Past precies op mijn paard en geeft hem veel schoudervrijheid en heeft korte kussen en erg breed tussenkanaal. Ik zit er ook erg lekker in. Heb geen maatwerk nodig gehad en heeft me 1100 erro gekost.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:57

Ik heb een zadelpasservice laten komen, met verschillende zadels. Er waren er enkele die goed op mijn merrie lagen, maar waarmee ze toch erg gespannen stond en liep. Er was er maar 1 bij waar ze geen probleem van maakte. Dat zadel was de Prestige Doge van 2300 euro.
Het is echt een prima zadel :j Niets op aan te merken, zit heerlijk :j

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:04

Ik heb een op maat gemaakt Hennig zadel. Dat kost 4500.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:06

Ik heb een Kieffer Lech Profi.
Deze heb ik omdat het ten eerste een zadel moest zijn met een ongedwongen zit waar ik een goede houding in had. Bij de Kieffer zadels was dit het geval. Toevallig hadden ze bij een ruitersportzaak 2 Kieffer zadels liggen en ik heb toen ook nog een Stübben geprobeerd. Alle 3 zadels pasten op het paard. Het Stübben zadel was dramatisch voor mij, te gedwongen. De Lech Profi was beter voor mij dan de Wien en was nog vrij nieuw, 1 jaar oud en amper gebruikt dus kon zich nog netjes naar mijn paard vormen. Daarom heb ik uiteindelijk vor dit zadel gekozen, en nu een jaar later bevalt ie me echt nog steeds top. :D Aanschafprijs was 750 euro.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:01

Voor dressuur heb ik een Ruiz Diaz, echt een super zadel :j

Een springzadel heb ik op dit moment nog niet maar ik neig sterk naar een kentaur (nadeel dat deze hier in de buurt niet makkelijk te krijgen zijn, dus of het ook echt een kentaur wordt weet ik niet...).

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:11

Anatomica Orion :j super fijn zadel! :)
Ga sparen voor een Anatomica Octant, aangezien die fijnere kniewrongen heeft.

mirol3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:31

ik heb een kentaur penelope voor mijn fries, ligt super en zit heerlijk! 2e hands (maar zgan) 350 euro :)

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:36

Ik heb een Wintec 500 (nieuwe versie). Vind het een erg fijn en betaalbaar zadel voor mijn jonge paard.

Marieke_Juul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:45

Ik heb voor mijn paard de Schockemoehle Sports Maximus aangeschaft, ben er zo ontzettend blij mee. Het is echt een heel erg fijn en mooi liggend zadel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:55

Euroriding Diamant. Erg fijn zadel, ik kan alleen mijn lange benen niet helemaal perfect kwijt ivm de wrongen :P
Maar daar is mee te leven.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:38

Ik heb nu een albion zadel. Ik vind het een fijn zadel, zit lekker en goede kwaliteit.
Hiervoor had ik een kentaur zadel wat ik ook een erg fijn zadel vond.

HeleneVdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:46

Ik heb een Kentaur Medea II (dressuurzadel).
Het zit lekker zacht, is makkelijk te onderhouden en valt zeer goed mee van prijs (rond 800EUR).
Hij past perfect op mijn beide paarden die ik nu heb.
Ik raad 'm verder aan :)

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:05

Ik heb een kieffer dressuurzadel toen we mijn paard kochten hebben we het erbij gekregen.
Ik vind het zadel lekker zitten en het ligt perfect op mijn paard.
Het is een onderhoudsvriendelijk zadel ik heb het zadel nu acht jaar en ik krijg nog regelmatig de vraag of ik een nieuw zadel heb :D
Terwijl ik mijn zadel niet eens zo vaak invet.

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:20

Ik heb een Tolga zadel, super kwaliteit en ze zijn uit kalfsleder dus dat zit ook lekker zacht!
Ik kocht het tweedehands voor zo'n €1000, omdat ik steeds uit m'n Kieffer veelzijdigheidszadel gekatapulteerd werd bij het springen. :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:29

Ik heb twee Stübben zadels. Heerlijke zadels om op te rijden, ik zweer er bij! En ze gaan nog lang mee ook :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:55

Ik heb een KN Symphonie dressuurzadel, nieuwprijs ligt rond de 1649,- euro.
Heb het meegekocht met mijn paard, in het begin moest ik erg wennen omdat ik western- en veelzijdigheidszadels gewend was maar nu vind ik het erg fijn rijden.
Het zadel ligt goed op mijn paard, zit fijn en ongedwongen, erg goede kwaliteit en heeft geen dikke kniewrongen.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:26

Pion schreef:
Voor dressuur heb ik een Ruiz Diaz, echt een super zadel :j

Een springzadel heb ik op dit moment nog niet maar ik neig sterk naar een kentaur (nadeel dat deze hier in de buurt niet makkelijk te krijgen zijn, dus of het ook echt een kentaur wordt weet ik niet...).

Ha, nog iemand met een RD zadel :D

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:06

Ik heb een barefoot cherokee en mijn vriend rijd op het zelfde paard met een wintec 2000. Allebei geschikt voor ons paard omdat ze in de zomer nogal breed wordt :D en het zadel aangepast word aan haar model.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:09

Om alleen mn dressuurzadels te noemen;

Ik heb voor mijn pony een Daaleman.
Waarom? Het zijn topzadels, vooral mijn eventingzadel, en ik kon deze 2ehands krijgen en hij ligt super op de pony, heeft niet heel veel wrong maar dat wil ik bij haar ook niet en een fijne zit. Nieuw zijn ze rond de 1800

Voor mijn paard:
Stubben Maestoso NT Deluxe met Biomex zitting
Ik was op zoek naar zadels en ze hadden toevallig uitverkoop bij de ruiterzaak dus alles 30%.
Heb heel wat zadels gepast en ik was overal te lang voor, mijn bovenbenen zijn lang en komen dan over de wrongen heen.
Dit zadel was het enigste wat goed lag én waar ik ook eens superfijn in zat.
Toevallig zat er al Biomex zitting in en dat merk ik wel echt aan mn rug dat het je ruggenwervel verlicht, super dus.
Redelijk veel wrong, best diepe ziet (hij ziet er vlak uit maar zo voelt dat niet en ben juist extreem diepe zit gewend).
En mooi soepel leer, weet niet wat voor leer maar dat voelt heel fijn stroef als in grip. :j Dus geen glad zadel.
Zadel kost nieuw 2350 dacht ik. Ik heb m dus wat goedkoper kunnen kopen anders had ik het niet kunnen betalen haha.

(en ik heb dus nog een Daaleman eventingzadel, súper zadel, en nog een JC Springzadel Quantum)

Marengogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:39

Ik heb een prestige te koop.
heb die zelf ook gehad, maar wegens niet passen, verkoop ik hem.
wel echt een ideaal zadel.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:46

Ik heb een kentaur penelopa, (dressuur) heerlijk zadel,, alleen niet voor superlange buitenritten !