Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Somebitch schreef:Ik zie niet in waarom TS niet gewoon lol met haar knol kan hebben
TS: Je kan gewoon je touwhalster omdoen, eventueel in het begin kunnen daar normale teugels aan dat hoeft niet persee een leadrope of touwteugels te zijn. Al vind ik die persoonlijk wel fijner werken.
Die doe je inderdaad aan de onderkant aan dat lusje vastmaken.![]()
Gewoon proberen, doe het in een veilige omgeving zoals een bak of weide.
Edit:
Zo kan je de teugels vastmaken.

Laat je nog even weten hoe het gegaan is? LBLGypsyCobs schreef:Leer anders je paard te sturen dmv neckreining, dan hoef je niet geen druk op het touwhalster uit te oefenen.
Zorg dat je paard netjes op je zit en desnoods 'who' terugkomt in tempo of zelfs stopt.
xSlvna schreef:Als ik mijne van de wei haal en dan over de straat naar stal stap/draaf, doe ik gewoon het halster om, touw waar t hoort wanneer je ernaast loopt en dan t touw aan de kant van de hals waar t me net uitkomt, weet niet hoezo maar t monster reageert perfect wanneer ik dan naar links of rechts ga met t touw (zonder te trekken), misschien is dat bij die van jou al genoeg?