Meningen over een thorowgood zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Meningen over een thorowgood zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:57

Ik heb voor mijn brede haflinger een T6. Ik ben er heel bkij mee. Weinig onderhoud en makkelijk aan te passen als je paard veranderd qua bespiering.
Ik heb hem nu twee jaar denk ik. Het enige is dat ik de leren stoten niet goed verzorgd heb, dus nu is er eentje aan het inscheuren. Dit ligt echter niet aan het zadel, maar aan mijn luiheid ;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:20

Ik heb voor mijn haflinger een Thorowgood Griffin dressuur met XXW boom.
Vind het een erg fijn zadel :) Het enige nadeel vind ik dat het suede een beetje gaat "pillen" omdat ik nog weleens met een leren zivlak/kniestukken rijdt.
Verder vind ik het een super zadel. Zit lekker, toch nog wel aan te passen aan mijn paardje, weinig onderhoud, lekker licht :)

suske113

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:12

Hoi allen,

Heb zeer lang met een Thorowgood Teqnic gereden op mijn merrie.
Merrie is niet de makkelijkste om een zadel op te leggen want heeft zeer hoge schoft...
De Thorowgood paste perfect & zat bovendien zalig!
Overigens prima zadel als je prijs/kwaliteit vergelijkt!!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 07:22

ik heb sinds een half jaar een Thorowgood T4 endurance en ben er zeer tevreden over. Speciaal voor korte ronde paarden, licht van gewicht en gemakkelijk schoon te houden. Ik heb de kunststof versie maar ze hadden hem ook in het leer. Ik maak er flinke lange ritten mee maar geen zadelpijn. Voorboogje is ook te vervangen in meerdere maten.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:12

^ Deze heb ik nu twee jaar en ben er erg tevreden over, hij ziet er nog mooi uit en heb nog geen sleitage. Eindelijk een betaalbaar zadel gevonden voor mijn brede haflinger. Ik rij er gewoon wedstrijden mee, dit zadel heeft dressuurzweetbladen ondanks dat het een endurance zadel is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:22

Ik heb 2 thorowgoods Maxam en 1 Griffin, allemaal vhz (en 3 wintec's 500 1x dressuur 2x vhz). Griffin is duidelijk mooier afgewerkt dan de Maxams. Vind ze zelf niet erg fijn zitten, vind de Wintec's fijner.
Maar ze liggen goed op mijn pony's en rij er zelf eigenlijk nooit mee.

Ik rij nu ook op een Knightrider Neptun (heb ik zelfl ook gehad) maar die vind ik niet fijn zitten. Ligt wel fijn op het paardje dat ik er mee rij.

Leer is zeker mooier, maar met 6 zadels en nu al een chronisch tijd te kort vind ik kunststof HEERLIJK.