Ervaring lekke rambo deken en wat is toegstaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:30

fanci_mike schreef:
Ik heb altijd geleerd (theoretisch en in de praktijk) dat naden Altijd lekken. Getaped of niet getaped, bij stort regen lekken alle naden. Daarom koop ik enkel nog dekens zonder naden. Of hoogstens aan de randen (loopsplitten e.d.) Ook door schade en schande wijs geworden.

Naden die getapd of geseald zijn mogen niet lekken.
Je bent alleen wel afhankelijk wat voor materiaal (stof)de leverancier gebruikt en hoeveel water dat kan hebben per m2 want dat verschild ook enorm,dat houdt in dat een kleine regenbui er niet doorheen komt maar een stort bui van 4 uur wel.
Anders zou je nooit een waterdichte tent/jas/autokap hebben.
Maar het is wel zo dat de tape enz los kan laten na verloop van gebruiksduur en dan is de deken lek.
Maar je hebt ook seamgrip dat kan je eventueel op de naden doen (laat wel een glimmend laagje achter) en dan lekt het niet op de naden.
Het is ook prima spul om op winkelhaak/scheur te doen.

Als je een deken gewassen heb moet je het altijd weer impregneren net zoals bij een jas anders neemt de stof op een gegeven moment vocht op.

Ik hoop voor je dat het netjes opgelost wordt.

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:35

Heb denk ik dezelfde dekens, eentje van een jaar oud, eentje van een jaar of 3. Afgelopen donderdag toen Nederland onder water ging lagen ze op mijn paarden; bij beiden waren 's avonds rug en buik netjes droog en zelfs het doorslaan viel mee. Voor en achter slaat, zoals bij iedere andere deken, de regen er altijd wat in. Ik heb geen lekkages op de naden gezien. Rambo heeft een hele uitgebreide garantie (3 jaar?), die volgens mij bij de fabriek zelf loopt. Mijn jonge paard is nogal een sloper en ik heb rechtstreeks van Horseware nieuwe sluitingen gekregen, en ook bij een eerdere deken was de garantie echt goed (paard had de borstsluitingen eraf gewerkt). Als de deken lekt moet de winkel niet zeuren; die deken is duur, zit in de garantie en mag niet lekken.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:39

mijn paarden staan echt al jaren onder amigo en rambo dekens en ik heb
nog nooit last van doorlekken gehad, dat was hiervoor toen ik hh en of bucas had wel anders
toen waren ze steeds nat onder de deken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:54

Het gaat de TS nietom doorslaan door de stof waar geen naden zitten, maar om lekken bij de rand die zo'n 15 cm van onder loopt, dus van voor naar achteren, waar de binnenvoering zit vastgenaaid aan de deken. En bij de coupenaden op de billen.
Die van mij komt er ook droog onder vandaan, omdat dat gedeelte niet tegen het lijf aanzit. Van lekken bij de coupenaden heb ik gelukkig nog geen last gehad, mss omdat de stof daar dubbeldik is.
Slechte service hoor, dat je nu dus eigenlijk niks hebt!

grauwman

Re: Ervaring lekke rambo deken en wat is toegstaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:01

Heb het 1x gehad met een Amigo deken na 4 dagen dragen ben terug gegaan naar de winkel daar hebben ze het getest met een emmer water en ik heb een nieuwe gekregen. Daarnaast gebruik ik al jaren Rambo en Rhino dekens en nooit ergens last van gehad.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:38

grauwman schreef:
Heb het 1x gehad met een Amigo deken na 4 dagen dragen ben terug gegaan naar de winkel daar hebben ze het getest met een emmer water en ik heb een nieuwe gekregen. Daarnaast gebruik ik al jaren Rambo en Rhino dekens en nooit ergens last van gehad.

inderdaad als er ooit een foutje in een deken zit van rambo of amigo word dit opgelost, want de dekens horen gewoon goed waterdicht te zijn

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:53

Ik heb een 0 grams Amigo die op precies dezelfde plekken doorlekt bij hevige regenbuien. Op de plek waar de binnenvoering aan de deken zit gestikt, ca 15 cm van de onderkant af, daaronder wordt het dan aan de binnenkant nat. De staartflap waait makkelijk op dus dat is wat moeilijker te zeggen of het daar lekt of dat de regen er onder waait.

Zelf heb ik de laatste tijd het idee dat de kwaliteit van Rambo en Amigo niet meer is wat het ooit was. Ik heb bv. een Rambo fly protector die nu na 3 jaar een scheur heeft en er zijn dit seizoen al 2 buikriemen van de deken losgebroken.

Dus: teruggaan naar de winkel, ze horen je gewoon je geld terug te geven of je een vervangende deken te sturen. De kapotte kunnen ze dan opsturen naar Horseware (mits ze officiële dealer zijn natuurlijk...). Je kunt je deken ook registreren op www.horseware.com en zo de garantie verkrijgen. Neem idd anders zelf contact op met Horseware, want voor deze prijs mag je wat verwachten en dit kost hen ook hun goede naam!

monieke83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 14:46

bedankt voor al jullie reacties.

Wat betreft de ductape en bisonkit op een nieuwe deken van 220 euro lijkt me geen strak plan en dus ook geen oplossing, wel voor evt dekens die naarmate ze ouder worden gaan lekken.

fancy mike welke merk heb jij dan zonder naden want volgens mij hebben alle dekens naden al is het er maar bij aanhechting buiksingel en overgang gevoerd naar ongevoerd. Kijk wel altijd dat ze geen naad op de rug hebben dat is vaak vragen om problemen.

Ik heb nieuws gekregen van mijn deken nu schijnt dus idd een fout te zijn de 3e al bij mij de naden worden bij rambo niet extra behandeld bij het nieuwe ontwerp waardoor dit dus kan voorkomen dus voor mij zolang er geen nieuw ontwerp komt van rambo helaas geen rambo meer baal hier echt van want pasvorm is echt prettig zeker voor fries paard mooie lange staartflap refelctie duo liner system.

Maar nu moet ik dus ook voor iets nieuws gaan kijken en wat voor een deken nu haha ik zit te denken aan een bucas big neck of een rhino deken is nog oude ontwerp wel maar (3000mm/p24 uur) wil absoluut geen vochtig of nat paard aantreffen als die een nacht buiten staat.

monieke83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 14:50

Wat betreft kwalitiet van rambo heb nu een sweet itch hoody nu 3e seizoen maar die begeeft het ook al bijna op de naden overgang hals gewoon slijtage en de binnevoering op hals is helemaal stuk heeft hem wel overdag in de zomermaanden altijd op.
Denk wel dat ik hierna op iets goedkopers overga er is tegenwoordig zoveel goede namaak en kost een stuk minder.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:57

Ik zou dan voor de Rhino of de Amigo gaan. Paard heeft gisteren onder z'n amigo buiten gestaan met die stortbuien en hij was nog droog onder z'n deken. Ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van de voering van Bucas.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:09

Merk zegt ook niet altijd wat, ik heb jarenlang mijn regendeken gebruikt en nooit problemen gehad.
Ook met flinke onweersbuien.
Koste 100 euro of iets.
Ik heb hem wel te koop liggen ivm verkoop paard...zie onderschrift!

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:13

Vervelend dat je deken lekt... Heb zelf geen ervaring met Rambo, maar wel een tip voor als je een goede waterdichte deken wilt kopen. Op www.paardendrogist.nl staat per deken aangegeven hoe goed de stof is en hoe waterdicht hij dus is. Aan de hand daarvan heb ik gekozen voor een Bucas Power, die er beter uitkwam dan de Rambo. Mijn paard staat 24/7 buiten met deze deken en is er nog nooit nat onder geweest :)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:57

monieke83 schreef:
de naden worden bij rambo niet extra behandeld bij het nieuwe ontwerp waardoor dit dus kan voorkomen dus voor mij zolang er geen nieuw ontwerp komt van rambo helaas geen rambo meer baal hier echt van want pasvorm is echt prettig zeker voor fries paard mooie lange staartflap refelctie duo liner system.

Welke deken heb je? Ik heb een Rambo Duo. De oude deken, de groenkleurige Rambo Turnout original heb ik wel 7 jaar gehad, tussendoor ook gewassen, die lekte idd nooit. Die zijn nog wel te koop toch? Gut. Ik ga toch maar eens op zoek naar dat seamgrip dat wph1 hier aangaf. Heb inmiddels een hoop geïnvesteerd in de duo en 3 bijpassende onderdekens.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:00

Ik heb nog nooit een rambo gehad die lekte!!!

Ik snap de reactie van rambo nog niet goed..die je hier schrijft...?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:56

monieke83 schreef:
Nee kreeg dus geen nieuwe deken die moest ik dan weer eerst gaan betalen 220,- heb dat wel eens anders meegemaakt. Ik heb het geld ook niet op mijn rug groeien.
Dus dat valt mij erg tegen van deze winkel.

De verwachte levensduur van een deken is meer dan 1 dag. Dus je mag beslist vervanging eisen.

Overigens mijn regendekentje van 25 euro is gewoon waterdicht. Enige plek waar regen wat doorslaat is waar paard er een gat in gemaakt heeft en die ik dus weer genaaid heb.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:00

Ik heb dus 4 dekens van rambo en er zat altijd een kaartje bij waar je naar toe kon schrijven als ie stuk was ik had iets van 3-6 jaar garantie's op de dekens.

Een rambo-deken behoort niet te gaan lekken ik heb dat gelukkig ook niet dit jaar is het 5e seizoen ben er zeer tevreden over.
Persoonlijk vind ik dat de winkel je slecht behandeld.... de regendeken verliest hierbij zijn functie

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:28

Ik heb soortgelijke ervaringen TS.
Niet met de rambo, maar met een rhino en 2 amigo's

Heb een 0 grams rhino gekocht in februari, maar pas de afgelopen maand 5 keer opgehad. Resultaat nat paard onder de deken. hele kont nat en zelfs delen van de rug. Was toen een aardige regenbui, maar niet extreem. Paar dagen later deken nog is opgegooit, klein buitje weer nat paard
Ik heb de verkoper gemaild, die nemen contact op met HW, mag toch hopen dat ik hem vergoed krijg!
Baal er echt flink van, was geen goedkope deken!!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:33

tita schreef:
Ik heb dus 4 dekens van rambo en er zat altijd een kaartje bij waar je naar toe kon schrijven als ie stuk was ik had iets van 3-6 jaar garantie's op de dekens.

Een rambo-deken behoort niet te gaan lekken ik heb dat gelukkig ook niet dit jaar is het 5e seizoen ben er zeer tevreden over.
Persoonlijk vind ik dat de winkel je slecht behandeld.... de regendeken verliest hierbij zijn functie

Ik heb er 3 en ik heb ook nooit problemen gehad, nou zijn ze pas 2 winters gedragen maar wel ze staan 's winters wel de hele dag in de regen/sneeuw e.d.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:40

marina schreef:

Heb een 0 grams rhino gekocht in februari, maar pas de afgelopen maand 5 keer opgehad. Resultaat nat paard onder de deken. hele kont nat en zelfs delen van de rug. Was toen een aardige regenbui, maar niet extreem. Paar dagen later deken nog is opgegooit, klein buitje weer nat paard
Ik heb de verkoper gemaild, die nemen contact op met HW, mag toch hopen dat ik hem vergoed krijg!

De fabrikant heeft wettelijk gezien niets met jou nodig. Jij moet de verkoper aanspreken en die moet met een oplossing komen. Dus wachten op reactie fabrikant is leuk, maar ben je absoluut niet verplicht.
Ik heb zo ook wel eens gewacht, maar met een jammer en pech gehad antwoord neem ik geen genoegen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:45

Je kan beter voor de goedkopere merk gaan die zijn de beste, heb ik zelf mogen ervaren en van stalgenoten afgekeken en gevraagd naar hun ervaringen, over de jaren heen en we waren het over 1 ding eens, goedkopere zijn beter waterdicht, geen idee hoe t komt, maar ik koop noooooooit dure merken, ze gaan altijd stuk en doen nooit wat ze beloven.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:51

germie schreef:
marina schreef:

De fabrikant heeft wettelijk gezien niets met jou nodig. Jij moet de verkoper aanspreken en die moet met een oplossing komen. Dus wachten op reactie fabrikant is leuk, maar ben je absoluut niet verplicht.
Ik heb zo ook wel eens gewacht, maar met een jammer en pech gehad antwoord neem ik geen genoegen.

Nou dat weet ik dus niet ik heb bij mijn rambo dekens soort van service-kaarten zitten in het engels er staat duidelijk dat je aantal jaren garantie heb, en bij de rambo's outdoor heb ik 2 soorten een van 3 jaar en 7 of 10 jaar.
Ik heb die kaarten een jaar bewaard en toen weg gegooid dus je hebt zeker wel soort van fabrieksgarantie

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:54

ik heb ook rambo en vind het geweldig.! was ze ook gewoon ieder seisoen en berg ze schoon op.. geen lekkerijen.! en meerderen zweren bij rambo dekens. ik heb echter een 2 amigos.. en die doen het ook heel goed.! ook gewassen... vind het een raar verhaal.! en mist je je aan de wasvoorschriften houd heb je gewoon 3 jaar garantie volgens mij hoor.? mischien josie op bokt eens vragen die weet het vast ook wel?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:55

germie schreef:
marina schreef:

Goed dat je het zegt, dank je wel. Ik ga de verkoper nog een mail sturen.

Het is de de pasvorm van horseware zo goed is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:58

Wat waterdichte dekens betreft, zweer ik bij Bucas. Lekt met baggerweer ook niet op de naden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:01

Rambo heeft geen naden :+ Dus lekken op de naden is onmogelijk.

Verder echt ideaaaal.