Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Schangah schreef:In de zadelfabriek liggen de verschillende zweetbladen klaar in diverse maten, zo ook de beenblokken etc.
De boom wordt op een mal gemaakt en het maken van een mal kost heel veel geld.
Bijna alle bomen komen bij onderstaande fabriek vandaan. Je kunt hier info vinden over hoe een boom wordt gemaakt. En zoals ik al opgemerkt heb gaan ze niet voor 1 paard een nieuwe mal maken.
http://www.lariot.co.uk/Home.html
Schangah schreef:Flair is lucht. En bij paarden met een ver naar achterliggende schouder is dit vaak de beste oplossing omdat dit verplaatst en dus de beste schoudervrijheid geeft.
Dit kan in ieder zadel worden ingebouwd en vaak hoeft het alleen maar aan de voorkant en achter gewoon wol.
Schangah schreef:Gezien je probleem met een ver naar achterliggende schouder zou ik toch voor flair aanraden.
Je kunt dit in een zadel laten inbouwen of een zadel kopen waar het al ingebouwd in zit.
Daarnaast heb je de wow die door zijn constructie ook veel schoudervrijheid geeft en hier zit al Flair in.
Hoogst waarschijnlijk komen de zadels van schutte uit een van de fabrieken uit Engeland. Ideal en Sanckey zijn bijvoorbeeld merken die ook veel zadels voor anderen maakt waar dan een eigen merkje op wordt geplakt.
Overigens is op maat gemaakt iets anders en ligt de prijs beduidend hoger.
Nu wordt er bij de fabriek aangegeven uit welke onderdelen een zadel opgebouwd moet gaan worden.
(met een pad hier, of een pad daar, en daar wat vulling, en daar een beetje een dekje...)Schangah schreef:Op maat gemaakt is wat mij betreft een beetje de klant iets verkopen wat het eigenlijk niet is, maar staat wel interessanter.
domitjuhh schreef:Ja t is een aardige mevrouw. Meet en kijkt veel, maar toch wil mkjn paard er niet onder lopen zijn de kussens absoluut niet gelijk en zit ik ineens in een verschrikkelijke stoelzit! Dan ga je vervolgens bellen met de ervaring die je van het zadel hebt door het rijden. En wat krijg je dan voor antw: moet je maar aan je houding werken en de kussens kunnen niet verkeerd zijn. Dat zegt ze dus gelijk al aan de tel zonder het nog maar gezien te hebben. Nu heb ik de albion van een stalgenootje erop gegooid en wat denk je; ik zit rechtop en mijn paard loopt weer ipv alleen maar op der achterbenen te staan. Voor mij NOOIT meer schutte zadels. Doe mij maar een albion
Schangah schreef:ninx: je denkt toch zeker niet dat ze zelf de zadels maakt. Dan moet je haar site toch eens goed doorlezen.