Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xTesske schreef:Ik ben eens benieuwd hoe ze morgen op haar normale zadel reageerd
Ik hoop niet dat ze ook dan zo doet anders heeft ze misschien iets aan
haar rug...(al zegt de stalhouder dat een paard van 8 dat nog niet
kan hebben..)
xTesske schreef:MLoeser schreef:en de harde delen luisteren net zo nauw als een boomzadel.
wat bedoel je daarmee?
xTesske schreef:Het zadel heeft geen merk.
Ik vind het ook vrij dik hoe het op haar licht en dan kun je netzogoed een normaal zadel pakken
want dat beweegt zelfs nog beter dan dit.
Ik ben ook van plan om het om te gaan ruilen of te verkopen en dan een andere kopen.
. Gewoon veel oefenen
eventeueel in het begin met dekje en dekensingel er rond dat glijd wat minder (het schijnt dat bij sommige paarden dat de rug glad is< geen ervaring daar mee
mijn paard was mijn "zetel" die zat het heerlijk
) en eventueel kun je in het begin een halstertouw rond de nek hangen voor nood handvat, zodat je zeker niet aan de mond gaat gaan hangen
...
Andere merken natuurlijk ook.... sucses
(Voor een fjord...) funnyhorses schreef:Hmm ik vind op de foto's het zadel juist te ver naar achteren liggen.Verder duikt het zadel naar voren waardoor het door de pommel drukt,aan de achterkant wipt het zadel omhoog.
Zo vanuit de foto's gezien vind ik het zadel er niet goed op liggen.
Zorg dat er een pad onder ligt met stevige inlagen die de druk goed doen verdelen.Probeer het zadel ietsje meer naar voren te leggen.
Maar ondanks dat denk ik dat het zadel nog niet super zal liggen.
De pommel....past die wel?Heb je de juiste maat?
Vind dit zadel er niet uitzien als een kwalitatief goed zadel.