Boomloos, ik kom er echt niet uit!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:51

Waarom koop je geen iceline boomloos, niet direct zo'n enorm zadel op je paard. Wel boomloos en wel een ijslanderzadel. Afbeelding

Verder kan je eens kijken naar een thorowgood, die zijn ook verstelbaar, maar hebben wel een boom.
Beide zadels zijn kort.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 11:51

ik heb juist op de site van buitenzinnig gekeken, maar wat is nu het verschil tussen de luxus en de classic?
en weet iemand wat de precieze lengte van het zadel is?

Thokkadisje

Re: Boomloos, ik kom er echt niet uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:01

Die Iceline heb ik heel erg slechte ervaringen mee. Wat een onding. Heb hem op vele paarden geprobeert en met verschillende onderleggers, maar de keiharde scherpe rand bleef op de schoft drukken.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:24

Tosca, ik denk dat je bij Buitenzinnig gewoon je wensen moet droppen en dat je dan een heel passend aanbod krijgt. Ik heb een foto van mijn paard gestuurd en de ruglengte doorgegeven. Heel veel heen en weer gemaild en uiteindelijk gekomen tot een aantal mogelijkheden. Ik vond het erg prettige service. Volgens mij komen ze overigens ook naar België.

Let op dat óók bij boomloos de schoudervrijheid van een paard er wel moet zijn. Veel boomloze zadels passen daarom evengoed niet op een IJslander of andere paarden met een erg korte rug en veel schouder. Ook niet als ze er wel voor gemaakt zijn (overigens is dat precies hetzelfde als met boomzadels :+ )

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:33

De Trekker kun je met veschillende kussen lengtes krijgen, van 42 tot 42 cm. De zitting is ook aan te passen.
Het verschil tussen de Luxus en de Classic zit volgens mij vooral in de wrongen, bij de Classic op het zweetblad en bij de Luxus er onder. Ik heb zelf voor zowel mijn mega brede halfinger als voor de tengere c pony van mijn dochter een Trekker classic en op beide pony's bevalt het zadel erg goed!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 12:38

Heb net een mailtje naar Buitenzinnig gestuurd om meer info over de trekker :D , hoop snel een antwoord te krijgen.

@D00R, ik ben me er van bewust dat de schoudervrijheid belangrijk is. Dat is ook een van de redenen dat mijn huidig zadel niet goed ligt, daar loopt ze gewoon niet zo fijn onder.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:12

Buitenzinnig is bij mij ook geweest, was er zeer tevreden over.
Weet niet hoe ver je in Belgie zit, want hun zitten dicht tegen de grens dus de kans dat ze tot jou komen moet misschien geen probleem zijn.
En het is absoluut niet iemand die je kost wat kost een zadel wil laten kopen, dat vond ik wel een heel groot pluspunt.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:15

Tosca2 schreef:
@D00R, ik ben me er van bewust dat de schoudervrijheid belangrijk is. Dat is ook een van de redenen dat mijn huidig zadel niet goed ligt, daar loopt ze gewoon niet zo fijn onder.

Sorry, die opmerking was niet eens direct aan jou gericht, maar er kwam een zadel voorbij (die iceline boomloos) die op veel IJslanders niet zal passen, vanwege de vorm :D

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 16:49

D00R schreef:
Tosca2 schreef:

Sorry, die opmerking was niet eens direct aan jou gericht, maar er kwam een zadel voorbij (die iceline boomloos) die op veel IJslanders niet zal passen, vanwege de vorm :D

ja ik denk ook niet dat ik die iceline ga proberen, heb nl al van verschillende mensen gehoord dat die tegenviel :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:18

Tosca2 schreef:
de startrekk vond ik opzich nog wel goed, maar had liever iets gehad dat wat minder op een dressuurzadel leek (ben nogal kieskeurig :o )

is die trekker van goede kwaliteit?

Startrekk heeft ook niet-dressuur zadels hoor! Ik heb zelf de Startrekk Comfort (ook nog de 'shorty' versie omdat ik een kleine Fjord van krap 1m40 heb). Heerlijk zadel, ligt als een huis (nooit meer verfromfraaide haren die ik bij de Barefoot wel had) en eindelijk iets dat kort genoeg is voor zijn rug.

Afbeelding