wat doe jij het met zadel en jongpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nairtje

Re: wat doe jij het met zadel en jongpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:08

En een boomlooszadel tot hij is uitgegroeid?

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 04:57

Even voor de duidelijkheid.. Ik wil echt een dressuurzadel.. Zo"n ghost bijv. Is echhtt niets voor mij.. Maar bedankt voor t meedenke

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 05:44

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 05:51

zo te horen is je paardje nog steeds jong.
als je hem nu oppakt wordt zijn spierbouw anders hierdoor verander hij erg.
er zijn meerdere soorten wintec zoek er 1tje waar jij lekker zit en die ook lekker op je paard ligt.
een wintec kun je makkelijker verkopen.

je kunt nu wel een duur zadel kopen die dan nu goed ligt maar over een paar maanden kan ie weer niet goed liggen.
zou dus echt wachten met een duur aankoop te doen van een zadel.

zoek een wat betaalbaar zadel waar je lekker in zit en misschien wel gewoon een 2dehands zadel

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 06:03

je zou inderdaad kunnen gaan voor een bates, leder en verstelbaar.
Mijn vriend heeft een bates, en ook een goede vriendin van mij, zadels blijven mooi, en zijn redelijk goed aan te passen door middel van de wintec bomen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 06:22

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:08

Ik heb ook een Bates voor mijn jonge paard, de Isabell Werth, echt een super fijn zadel waarvan je de boom kan verstellen. Mijn paard is nu een klein jaartje onder het zadel en heb inmiddels al een boom groter er in moeten zetten, wanneer ik een zadel met "vaste" boom had gekocht had ik dus nu weer een nieuwe moeten kopen. Mischien is dat een idee om tweedehands naar te kijken?

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 11:15

Even voor de duidelijkheid.. Ik wil echt een dressuurzadel.. Zo"n ghost bijv. Is echhtt niets voor mij.. Maar bedankt voor t meedenke

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:47

volgens mij val je in herhaling :+

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:45

Gelukkig maak jij nooit een foutje.. ;-). Drukte 2 x perongeluk op enter...

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:10

Een ainsley met weller systeem is makkelijk te verstellen in boommaat en is bovendien tweedehands te kopen voor +/- 350 euro. Ainsleys hebben over het algemeen een vrij diepe zit en redelijke kniewrongen

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:13

k ben naar divoza gegaan en heb daar passend zadel gekocht en na iets meer dan een jaar laten controleren en gratis laten opvullen en verder opmaat laten maken. zo ging het ook bij paard.
k heb nu rossner dressuur en springzadel en zijn echt ideaal!
dressuurzadel heeft terug gesneden kamer dus past eigenlijk op elk paard. ben heel blij met dit zadel. en is van leer

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:42

Ik heb ingereden met de KN van mijn andere merrie en toen ze daar uit was gegroeid een 2e hands KN gekocht en die aan laten passen. Een jaar later toen ze daar weer uit gegroeid was heb ik een AB zadel op maat laten maken.

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:49

Ik zou gewoon met een fijne zadelmaker om de tafel gaan. Wij hebben hier een zadelmaker die je soms niet eens een zadel verkoopt als je nog een jong paard hebt! Een vriendin van mij is naar hem toe gegaan en hij heeft direct gezegd geen zadel aan te meten en aan haar te verkopen omdat het paard nog zo zou gaan veranderen. Dus heeft hij haar een zadel te leen meegegeven (die goed lag) en zei haar over een jaartje maar weer terug te komen. Wij hebben dan ook wel een super-zadelmaker in de buurt hier!

edit: en zo zie je dus ook maar dat op zo'n manier het goede woord snel verspreid wordt en zijn manier van werken dus ook loont! Als je bij me in de buurt had gewoond had ik je hem meteen aangeraden!

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:51

Ik heb gewoon een goedkoop zadel van de Epplejeck ( merk: Quur)
Heel fijn zadel en ligt nog steeds goed dus heb ondertussen geen nieuwe meer hoeven aan te schaffen.. Rijd beide paarden ermee.:)

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 17:37

heb een zadelmaker gebeld, waar ik veel goede verhalen over hoor..
ze komt over een maandje kijken als ik hem weet wat opgepak heb.. (aangezien die een klein dikzakje is geworden)
ze komt opmeten en dan gaan we gewoon op zoek naar een 2e hands niet al te duur zadel..
ze zegt wel dat een verwisselbare boom of hervormbare boom beter is.. dus blijf maar komen met al die zadelnamen en ervaringen!:) :j

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:43

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje... Na veel lezen, kijken, wikken, wegen en alle voors en tegens van verschillende zadels tegenover elkaar gezet te hebben ben ik voor de zadels van Ruiz Diaz gevallen en wordt er 6 september gekeken of dit een goede optie is voor mijn paardje. Nog even spannend dus of het zadel past of passen gemaakt kan worden. Het zijn mooie leren zadels met boterzachte kussens, een mooi breed wervelkanaal en een verwisselbaar kopijzer zodat het zadel mee kan groeien (een zelfde systeem als Wintec). Het zadel heeft een hele zachte en ongedwongen zit met een niet al te grote kniewrong die wel voldoende stevigheid biedt. De nieuwprijs van het zadel ligt rond de 1400,- euro. Voor meer info: http://www.ruizdiaz.com/

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:48

ik heb een 2e hands ainsley gekocht. Degelijk zadel,maar door enkele gebruikerssporen toch vrij goedkoop. Die sporen zie je niks van en tijdens een wedtrijd kon ik het zadel ook gewoon gebruiken. Ben nu aan het kijken naar een passier, daar ze nu veel meer spieren heeft dan toen ze jonger was en het zadel nu niet meer perfect ligt.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:53

Ik ben begonnen met een wintec en nu ga ik een tweedehands zadel kopen zodat ik nog een jaar of misschien langer kan tuffen, ligt dat zadel daarna niet meer goed en is hij goed uitgegroeid qua spieren dan wil ik een op maat gemaakt zadel voor hem aanschaffen!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:54

Suzanne_18 schreef:
Ik zit een beetje in het zelfde schuitje... Na veel lezen, kijken, wikken, wegen en alle voors en tegens van verschillende zadels tegenover elkaar gezet te hebben ben ik voor de zadels van Ruiz Diaz gevallen en wordt er 6 september gekeken of dit een goede optie is voor mijn paardje. Nog even spannend dus of het zadel past of passen gemaakt kan worden. Het zijn mooie leren zadels met boterzachte kussens, een mooi breed wervelkanaal en een verwisselbaar kopijzer zodat het zadel mee kan groeien (een zelfde systeem als Wintec). Het zadel heeft een hele zachte en ongedwongen zit met een niet al te grote kniewrong die wel voldoende stevigheid biedt. De nieuwprijs van het zadel ligt rond de 1400,- euro. Voor meer info: http://www.ruizdiaz.com/

zo, dat zijn mooie zadels.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:36

Of een massimo trail? Heeel fijn zadel alleen wel duur ;). Boom is nog 2 maten te vergroten/verkleinen, dus als het paard meer spieren heeft gekregen kan je het zadel zo laten aanpassen :).