Verschil HH en Kieffer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ik kies voor

HH
8 (11%)
Kieffer
63 (88%)

Totaal aantal stemmen: 71

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:31

Het is maar net wat je zelf wilt. Ik zelf zou er niet al te veel geld aan uit geven. Want wie weet is er over 1 á 2 jaar weer een ander leuk hoofdstel en om dan een hoofdstel van 100+ in de kast te laten hangen vindt ik zonde. Maar als je echt een hoofdstel zoekt dat bij intensief gebruikt over 5 jaar nog netjes is zou ik voor Kieffer gaan. Over het algemeen een heel fijn merk en goede kwaliteit.

Hygge

Re: Verschil HH en Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 15:43

Iedereen bedankt voor de berichtjes. Ik ga binnenkort naar de ruitersportshop om een keus te maken. ik denk dat het sowieso een Kieffer word. ik wil niet onm 1/2 jaar nieuw hoofdstel kopen.

sandraward

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:44

Rossner heeft wel fijne hoofdstellen, deze zitten qua prijs/kwaliteit tussen HH en Kieffer in. Ik vind zelf de Lak mooi, is ook een topic over, maar daar moet je van houden. Die is 69,95 geloof ik. O.a. bij Divoza te koop.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:46

Ik heb ook een topic gemaakt over een HH Switch hoofdstel en daar kwamen heel veel slechte ervaringen over.
Ik kan je het topic geven dan kun je het doorlezen staan nog meer hoofdstellen in die wel aanraders zijn zoals; Harry's Horse rondgenaaid en Quur Rodin. (te koop bij http://www.ej.nl)
Ik zou persoonlijk zelf wel voor Harry's Horse gaan maar niet voor de HH Switch, er zijn ook andere goede HH hoofdstellen en ze zijn goedkoper dan de Kieffer.
Als je het leer goed invet, word het ook net zo mooi als de Kieffer. :)

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:52

Ik heb nog een bijna nieuwe kieffer maja in de zadelkast hangen, echt nieuwstaat, is te koop.
Meer informatie via PB verkrijgbaar ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:42

Nja, ik heb als eerste hoofdstel gewoon de goedkoopste gekozen van €20. Deze is van Pagony, ik rijd nog niet heel intensief vanwege inrijden, maar tot nu toe bevalt het prima. :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:23

Nog iemand?????????

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:06

HH heeft 3 kwaliteitsoorten in de collectie, bronze (laagste kwaliteit, silver (midden kwaliteit) en gold (luxe kwaliteit), dus een beetje kort door de bocht om te zeggen dat alle HH hoofdstellen van slechte kwaliteit zijn als je een bronze-kwaliteit hoofdstel hebt. De gold-line is wel degelijk super leer, maar kost dan ook wel weer wat meer, maar dat is logisch. Kieffer wordt tegenwoordig in India/China gemaakt, sommige HH modellen komen uit dezelfde fabriek als Kieffer.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:12

Persoonlijk zou ik voor de HH gaan, silver of gold line, deze zijn van goede kwaliteit, ik wil nl altijd blinde sluitingen en op een of andere manier heeft kieffer die niet. Daarnaast, sorry voor de kieffer fans, vind ik de hoofstellen van ze nu niet bepaald veel beter of apart. Ik heb ook een kieffer liggen, maar zo goed is de kwaliteit nu ook weer niet.

Nieuwe hoofdstellen haal ik na het passen altijd helemaal uitelkaar, leg ze op een krant en smeer ze tig keer met lederolie in totdat het leer niets meer opneemt, het leer is dan super soepel. Als je het dan bijhoudt blijft het leer ook goed.

Je zou ook kunnen kijken bij IR, die vind ik ook fijn, mooi leer en goede afwerking.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:37

Ik zou voor een Kieffer gaan :D Heerlijk spul :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:58

Ik zou voor kieffer gaan. Ik vind het leer er mooier uitzien en blijft ook gewoon zwart. HH vind ik ook een goed merk alleen het leer gaat ''oprollen'' zodat je het moeilijker in zoon leer rondje krijgt (om het niet los te laten hangen, geen idee hoe dat heet.) Ik heb zelf een global hoofdstel. Nog niet uitgeprobeert dus nog geen ervaring mee.

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:02

Ik had een HH rondgenaaid hoofdstel voor mijn paardje, maar die heeft hij jammer genoeg kapot getrokken..(hij is op zijn teugel gaan staan en toen was zijn bakstuk kapot) moet wel erbij zeggen dat mijn paard alles sloopt, maar ik vond het een superfijn hoofdstel! Ik zou zelf dan voor HH kiezen, maar Pagony is ook een superfijn merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:41

Ik vind een Kieffer zijn geld echt niet waard! Er zijn betere merken. Kieffer vind ik veel te duur voor de kwaliteit leer die je krijgt. Dobert, Dy'on en Prestige zijn dan imo veel beter :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 16:03

Oké, thanks.