Singel voor buikig paard, neopreen, geen elastiek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:01

Ik lees even mee mijn paard heeft ook dit probleem.
Nou zag ik van de week in dit topic een foto staan van zo`n FRA singel.
Waar kun je deze kopen kan ze niet vinden op internet.. :o

@ dressuurgek welk zadel heb jij op je paard liggen?

Dressuurgek

Re: Singel voor buikig paard, neopreen, geen elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:54

@scooby09: een KN symphonie

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:30

Nogmaals een reactie van mij en niet voor een singel, er zijn nu ook pads op de markt die werken als een tempur matras, sommigen met een 'vulling' over de gehele rug en sommige met alleen aan de voorkant of achterkant.
Een pad met vulling aan de voorkant zou voor jouw paard wellicht nog een idee zijn, het wordt ook vaak gebruikt bij paarden die een veulen hebben gehad en daardoor tijdelijk wat bespiering missen, of paarden die een blessure hebben gehad en ook de bespiering missen.
Op onderstaande site kun je ze vinden bij Paarden> bont/pads.

Wie weet is het het proberen waard ;)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:29

Scooby, het heet een FRA supersingel, als je dat intikt bij Google vind je er zat! Het is echt een heel fijne singel, alleen ligt het zadel bij mij er niet heel stabiel mee. Paardje is er echter heel blij mee en dat is ook wat waard natuurlijk :)

Maroesjka, ik had inderdaad ook je pb daarover gekregen, dank je. Bij mij is het niet nodig, ik heb een luchtzadel, dus die kan zo al heel makkelijk aangepast worden.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 07:08

beste TS ,

heeft jou zadel ook een voorsingel ??
mijn zadel schoof tot voorheen nog naar voren -- de zadelmaker heeft gekeken en hij vond het zadel echt perfect liggen en begreep ook niet waarom deze nog zo erg naar voren schoof

heb een kentaur pennelopa met een ingebouwde voorsingel ( deze had ik 2de hands gekocht en die voorsingel hadden ze dus eruitgehaald en los ernaast gehangen zeg maar )

deze heeft ie weer op de orginele plek terug gezet - en lange dressuursingelstoten
mijn pony zet zijn buik graag uit zodra je het zadel erop legt --- moest dus altijd het zadel naar voren schuiven om hem aan te singelen en lag het zadel dus al meteen niet goed meer

nu kan ie zich opblazen haha - door de lange singelstoten kan ik het zadel op de goede plek laten liggen en heb met gemak aansingelen --- sindsdien schuift het zadel echt minimaal naar voren (in combi met een leren banaan dressuursingel zonder elastiek )

mischien heb je hier iets aan

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 07:25

Hmmm.... een zadel wat schuift, ligt vaak niet goed.
Waarom allemaal singels gaan proberen?
Hoe moeilijk het voor een zadelmaker ook kan zijn, ze moeten het zien als een uitdaging toch?
Een goed passend zadel, voor een paard met een moeilijke bouw.

Een echte zadelmaker, zou in mijn ogen, je toch kunnen helpen aan het juiste zadel.

Omdat je zoveel singels al hebt geprobeerd, lijkt het mij niet onverstandig om eens weer een zadelmaker te laten komen.

Dit bedoel ik trouwens niet verkeerd hoor, ik probeer mee te denken met je situatie.
Succes!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 08:48

Ja, ik heb inderdaad een ingebouwde voorsingel. Werkt zeker, maar nog niet 100%

Engeltje, ik heb het juist jaren in het zadel gezocht, er zijn 2 zadels vanaf de boom af aangemeten voor mijn paard en ik heb vrijwel alle mogelijke merken geprobeerd. Ik ken geen ander paard dat zo vaak een zadelmaker ziet. Ik heb het dus heel lang in het zadel gezocht en nu ga ik kijken of ik een oplossing in de singel kan vinden :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:17

Was het maar zo simpel EngeltjeS..

@LucianoS zou je voor mij een foto willen maken hoe dat dan zit.
Ik heb ook een kentaur namelijk.