Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Blijheid schreef:@Juliette86&Rochiril: Duidelijk, dankjewel
even een zijstraat; een boomloos zadel zouden jullie dan dus ook niet aanraden voor iemand die SGW rijd, en daarbij tijdens de cross (en in training) langere stukken galoppeert in verlichte zit?

Blijheid schreef:even een zijstraat; een boomloos zadel zouden jullie dan dus ook niet aanraden voor iemand die SGW rijd, en daarbij tijdens de cross (en in training) langere stukken galoppeert in verlichte zit?
julius_juut schreef:Blijheid schreef:even een zijstraat; een boomloos zadel zouden jullie dan dus ook niet aanraden voor iemand die SGW rijd, en daarbij tijdens de cross (en in training) langere stukken galoppeert in verlichte zit?
Verlichte zit/lichtrijden hoort toch vanuit je knieën te komen? Niet uit je voeten? Als je er wat op oefent komt er nauwelijks meer druk op je beugels, en dus ook niet op de plek waar ze aan het zadel vast zitten.
pmarena schreef:Maar ook bvb. in je eigen openingspost : je zegt dat je op de eerste 2 pagina's al best een flink aantal boomloosjes te koop ziet staan en dat je je daardoor afvraagt of het dan niet goed bevalt. Maar hoe veel boomzadels staan er op diezelfde pagina's ?
Citaat:Je knieen houd je tegen je zadel aan. Maar er komt zeker druk op je beugels. En daar bij is een cross zo zwaar dat je dat echt niet volhoud om op je knieen te blijven steunen. Om maar te zwijgen over de afsprongen waarbij je veel druk op je beugels moet houden omdat je anders gewoon niet kunt blijven zitten.
Millanka schreef:Citaat:Je knieen houd je tegen je zadel aan. Maar er komt zeker druk op je beugels. En daar bij is een cross zo zwaar dat je dat echt niet volhoud om op je knieen te blijven steunen. Om maar te zwijgen over de afsprongen waarbij je veel druk op je beugels moet houden omdat je anders gewoon niet kunt blijven zitten.
maar wat ik me dan altijd afvraag, hoe doen mensen het dan zonder zadel?
En een parcours springen zonder zadel (van minstens 1M ) heb ik er ook maar weinig zien doen. Dus alles kan wel een enkel hindernisje. Maar een parcours is toch net ff iets anders. Of een cross in het tempo dat er gereden moet worden. 

En ook mijn simpele boomloosje gaat dan de verkoop in..
. Heb ooit een proefversie getest maar die was achter ook gevuld waardoor ik voorover kiepte.
Ik had hem in 1e instantie gekocht omdat mijn pony een vrij moeilijke bouw heeft dus een goed zadel vinden is erg lastig, ook was ze drachtig en door de constant veranderende bouw zou een "gewoon" zadel dus om de haverklap niet meer passen. Zadel ligt op mijn pony perfect en ze loopt er ook goed onder maar doordat er in mijn heupen "iets" niet goed zit kan ik er zelf erg moeilijk op zitten met als gevolg pijn in mijn heupen ondanks de dubbele inlage's waardoor je iets smaller zit.
Zit als een huis in m'n zadel, pony loopt er ook goed onder. Jes staat 24/7 buiten en haar omvang wisselt nog wel eens. Een boomzadel werkt bij haar niet, dat ligt of te ruim of te krap.
en dan krijgt hij z'n eigen. Hij is bijna vier en nou 1.65m. Ik hóóp maar dat hij z'n hoogte bereikt heeft
maar hij gaat ongetwijfeld nog wel groeien in de breedte. En om nou om het half jaar een nieuw boomzadel te kopen..