Focussed schreef:Stokmaat 1.38 en COB?
Mijn paard (pony) is 1.52 en heeft maat COB/Pony (in z'n algemeenheid, dus niet perse van dit hoofdstel).
Ik geef je als tip, neem het hoofdstel mee naar de winkel, dan kunnen ze het daar meten en kijken welke maat je nodig hebt.
Zelfde hier.
En neem idd gewoon je hoofdstel mee. Mocht je evt iets anders leuks zien kan je het in ieder geval opmeten en weet je bijna zeker dat t goed zal zitten. Vaak verschillen de maten toch nog wat per merk. Ik heb zo een een martingaal meegenomen, pony is ook rond de 1,50 met maat pony/cob, maar zelfs maat pony zit nog vrij ruim. Als ik toen een cob meegenomen had was die sowieso te groot geweest, terwijl ik nu zeker wist dat ie goed zat. Heb je ook veel minder kans dat t te groot of te klein zal zijn.
Daarnaast denk ik dat t vrij lastig is om aan de hand van foto's te kunnen zeggen of t past of niet...
) is 1.52 en heeft maat COB/Pony (in z'n algemeenheid, dus niet perse van dit hoofdstel). 
)
Al zitten zijn ogen vrij ver opzij, ik ben erg blij dat de bakstukken van de neusriem genoeg ruimte laten daar. 
)