zadeldrama's....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:57

Klopt,en greendistance heeft ze ook(nog dichterbij)

InekeH87

Re: zadeldrama's....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:00

Ghost is trouwens absoluut niet wiebelig, ik vond dat ze vrij stevig zaten. Ik heb ze op allerlei paarden gehad, onder andere ook voor inrijden en heb er dus flink wat bokkesprongen mee uitgezeten, maar ik zat er super stevig in.
Ik woon in twente, als je de K&M een keer wilt uitproberen mag je best langskomen.

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:00

Misschien Rossner van Divoza, de vzh zadels, zijn richting de dressuur, zitten heel fijn, het zijn goede zadels en zacht, volgens mij voldoet het zadel dat ik heb aan veel van je eisen, misschien alleen niet aan de korte zweetbladen, maar bij divoza, Rossner is eigen merk, kun je heel veel aan laten passen, heb ik met mijn zadel ook gedaan. Bij divoza kun je ook alle zadels laten passen zodat je kan kijken wat goed op je pony ligt en waar jij lekker in kunt zitten

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:02

Rossner is geen fijn zadel voor paarden met een moeilijke rug, ten minste dat is mijn ervaring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:05

Rossner ben ik niet kapot van...ook niet echt geschikt voor korte ruggen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:46

Wat misschien de moeite van het informeren waard kan zijn: een Zaldi vila endurance. Iets diep en zeer zacht (vergelijkbaar met massimo trail, zo niet zachter). Ik zou informeren (bijv. bij Herman de Bunt) of het mogelijk is om naast de endurance fenders die er standaard aan zitten fenders te laten maken met meer wrong/dressuuruitstraling zodat het een kwestie is van fenders omwisselen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:29

Anoniem schreef:
Ijslanderzadels hebben een vlakke zit.(dacht ik)

Vroeger waren de zadels altijd heel plat maar tegenwoordig heb je ook met normale zitting of zelfs diepere zit. En vaak als je een zadel op maat laat maken in een fabriek kunnen er ook dingetjes aangepast worden. Bijv. als je de lepel wat hoger wil, of kortere zweetbladen.

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:07

JC Tango lijkt me ook wel in je straatje te passen. Zadel is geschikt voor lange benen en een korte rug. De zit is diep en zet je goed recht in het zadel doordat het diepste punt goed in het midden ligt. Verder zit er in de zitting memoryfoom verwerkt en zit dan ook hemels zacht voor de veel eisende billen. Ik meen dat de nieuwprijs 1450,- euro is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 01:11

@Suzanne, ik heb juist hele korte benen. Dus moet geen zadel voor lange benen.

@ Glossi, bedankt voor je info en pb. Ik ga eens wat rondzoeken voor ijslanderzadels.

@Fjordnina: jij woont dichtbij...mag ik je zaldi eens voelen?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:16

ik heb een thorowgood endurance T4. Speciaal voor korte rug paarden (de mijne heeft dus ook een erg korte rug). De kuststof versie is erg licht, goedkoop en je kunt er alles mee (dressuren, springen, lange ritten maken, door het water crossen :D ). Het is geen apart modelletje maar wel een fijn zadel voor z'n geld. (rond de 400 euro was hij geloof ik)

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:18

[quote="Gast3170"]@Suzanne, ik heb juist hele korte benen. Dus moet geen zadel voor lange benen.

Ow, sorry... Helemaal verkeert gelezen :+ .

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:10

Hij is al genoemd, de Massimo trail.
Kort zadel (zelfs te bestellen met kortere kussens en groter zitvlak), kortere zweetbladen maar niet te ver naar voren stekend zoals de meeste VZH zadels, goddelijk zachte zitting en fijne pasvorm.

Ik rij er dressuur mee (wedstrijden ook), maak een sprongetje, rij buiten. Gaat allemaal prima met dit zadel.
Ik las dat je in de buurt van Arnhem woont. Dat is nogal uit de richting, anders had je er best even op mogen zitten op mijn haflinger :j

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:25

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:27

ik heb nu een ghost omdat mijn pony nog erg veel gaat veranderen en gaf de garantie dat ik hier 2 jaar mee kan rijden.

zit heerlijk, ik mis wel meer steun als bij de massimo die ik vroeger had.
over 2 jaar gaat er zeker een massimo komen!!! maar ben niet ontevreden over dit zadel kan prima hier 2 jaar mee rijden maar dan toch echt terug naar massimo!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:59

massimo staat op de 'to do list', helaas nog niemand gevonden hier in de buurt.

thorowgood zit hard,heb ik vroeger weleens op gereden dat trekt mn stuitje dus écht niet.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:19

Massimo, Kent&Masters, Thorowgood, Fairfax en Zaldi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:05

Thorowgood staat niet op mijn lijstje van proberen/uitzoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:08

past de wintec isabell werth ook niet? die is zacht qua zitting, heeft wrongen (allen langere zweetbladen) en zet je in een juiste houding.
anders zou ik zeggen koop een westernzadel en doe er een seatsaver op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:09

viva,die wintec heb ik geprobeerd maar past niet en is sowieso te lang.

western heb ik nog niet geprobeerd,weet ook niet of dat aansluit bij mijn wensen..
(zacht,stevig,diep,kort zadel,en ook wat dressuren)

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:09

Mss een zadeltje op maat laten maken? Of boomloos met extra inlages zou ook kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:13

Boomloos met extra inlages werd al eerder getipt,dat zit te 'hoog'.
Op maat vind ik erg duur...
ben er van overtuigd dat er echt wel een fijn zadel te vinden is voor mij en pony..

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:16

welke boommaat heb je nodig?
ik heb eventueel ook nog een stockzadel misschien dat die wel past?
en nog enedressuurzadel maar dat is wel een wijde boom.
ik heb op mijn grotere paarden een msfc gehad de professional erg fijn ook met langere afstanden.
maar ja dat is voor mij geen idee hoe die voor jou is.

enne oftopic heb je je western seatsaver nog?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:18

Anders een zadel met normale zitting proberen en er dan een schapenbontje overheen doen? Dat zit ook heerlijk zacht :))

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:22

en een podium zadel? zijn vrij kort en zitten heerlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:25

tip van schapenbontje is sowieso goed, al maakt dit een oncomfortabel echt hard zadel nog niet ideaal(vind ik).

Podium heb ik zelf nog nooit opgezeten.maar de echte endurance modellen zijn imo weer minder geschikt voor dressuur rijden?