Fantasy outfits voor je paard, waar te krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Fantasy outfits voor je paard, waar te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:48

Aaah cool zeg!
Hihi ja de gemiddelde dressuur ruiter moet er niet mee willen rijden, maar pak een westernruiter (wel een goede) en het gaat al beter lijkt me.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:57

Gypsy schreef:
Aah, da's ook wel handig, overigens, nog meer offtopic, check deze:
http://www.celticwebmerchant.com/a-1770 ... che-sporen

Omg :oo Zouden mensen daar echt mee rijden?

Ik vermoed dat die voor de show aangedaan worden? het zijn haast wapens.
Denk dat die op de grond gebruikt worden en niet te paard?

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:01

Wat onwijs gaafffff zeg!!!
Dit is iets om in mijn achterhoofd te houden wanneer ik weer een kur op muziek verkleed wil rijden haha..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:09

De genoemde websites kende ik helaas ook al. Vriendin en ik zijn dan ook van plan om maar zelf iets in elkaar te gaan knutselen. Wij willen vooral bijzondere hoofdstellen/borsttuigen hebben. Bijv met een kruis over de gehele lengte van de neus van het paard of andere ornamenten.
Op de EFF hebben we concho's gekocht en een babbeltje gemaakt met een leerbewerker. Theoretisch weten we hoe we ongeveer moeten gaan beginnen :')

Arno88 (?) heeft laatst ook een zelf gemaakt leren hoofdstel gemaakt. Maar dat was geen fantasy zie ik nu :+

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:10

@ martina1
bedankt voor de uitleg!
het zat me niet lekker dat ik was vergeten bedanken, dus beter laat dan nooit

alabatavorum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:49

Die sporen worden gewoon gebruikt in re-enactment hoor. Als je er goed (of juist slecht?) mee omgaat komen ze absoluut niet bij het paard in de buurt. Heb meerdere mensen met dit soort spul zien rijden (en met erger).
Mijn eigen sporen zijn wel iets kleiner en de punten heb ik afgerond.

Voor de rest zou ik inderdaad ook zeggen dat zelf maken (of door bekende laten maken) het beste is. krijg je iets volgens eigen wensen, op maat en is het ook nog betaalbaar. Meestal zijn dit soort dingen 'uit de webshop' gewoon erg duur, omdat er vrij weinig vraag naar is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 00:09

Gypsy schreef:
Aaah cool zeg!
Hihi ja de gemiddelde dressuur ruiter moet er niet mee willen rijden, maar pak een westernruiter (wel een goede) en het gaat al beter lijkt me.

Of iemand die een flink eind onder de buik van het paard uit komt, al vrees ik dat als je dan met zulke sporen zou rijden ze onder de buik door met elkaar in de knoop zouden raken :+

Bokker Succubi maakt hele mooie dingen, maar vooral voor paarden. Maar wel op maat, en precies zoals je het wil hebben. Als je in de buurt woont (omg. Amersfoort) zou je haar eens kunnen vragen :)

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 00:30

alabatavorum schreef:
Die sporen worden gewoon gebruikt in re-enactment hoor. Als je er goed (of juist slecht?) mee omgaat komen ze absoluut niet bij het paard in de buurt.

Ligt eraan. In een Middeleeuws zadel zul je toch echt met je sporen aan moeten drijven, want anders kom je niet bij de flanken. :D Dat is trouwens ook de reden dat die sporen zo lang zijn, en deze vallen in het echt nog mee, ze zijn er nog wel een paar maten groter hoor, haha.

Maar goed, de manier van rijden die je voor bv. Middeleeuws reenactment gebruikt (bravante) is heel anders dan moderne dressuur (jineta). Je kunt het een beetje vergelijken met western/working equitation rijden, dus relatief weinig hulpen/ruis. Je zult dus af en toe met licht spoorgebruik hulpen geven, maar het grootste deel van de tijd rij je eigenlijk voornamelijk op zit.

Overigens vind ik de gotische sporen zelf ook minder geschikt om mee te rijden, de punten van dit model zijn nogal scherp en ze rollen niet goed af. Je kunt ook wel 'echte' gebruiks sporen kopen van dit type, maar die zijn dan ook wel gelijk weer drie keer zo duur.

Wat de caparisons betreft, die zul je niet vinden onder de 600 euro, vooral de grote met hals en kopstuk niet. Reenactment-verantwoorde dekens moeten van wol, linnen of fluweel gemaakt worden, wat al relatief dure stoffen zijn, en daarbij zijn er maar weinig mensen die caparisons maken en verkopen.

Zelf maken is wel een idee, je kunt inderdaad wel een zweetdeken als basis model gebruiken. Het is trouwens wel moeilijker dan het lijkt. Ik heb zelf een halve caparison en daar zit, poeh, toch al gauw 40 a 50 uur werk in.

Voor leuk fantasy-tuig (niet reenactment proof) kun je ook kijken op http://www.usfriesianreferral.com/. Heel sjiek, loeiduur.

Pentax schreef:
Kun je ook ergens vleugels of een hoorn krijgen voor je paard? :o

Google is your friend. http://www.wishpony.com/

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:41

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 18:06

Die ene site met eenhoorn hoorns voor je paard is geweldig :D. Ik zag ook een dekje met een kikker voor achter op je zadel :D. I wanna have it!!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:17