Mexicaanse neusriem.. Met wat voor werking??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:26

nicky_rilana schreef:
nee, maar jij gaat wel botloos rijden met een hoofstel wat jij mooi vind. en andere mensen doen er een mexicaanse neusriem in wat is daar nou mis mee?

ja maar ik vind het wel een verschil dat ik met een bitloos hoofdstel (de minst strenge type) de mooiste van dat type hoofdstel uitzoek, maar ik ga niet met een ander type veel strenger hoofdstel rijden omdat ik het mooier vindt terwijl mijn pony het helemaal niet nodig heeft en ook bitloos gereden kan worden. als ik een paard zou hebben dat heel heet werd met springen deed ik er ook een mexicaanse neusriem in, maar als ik een hele rustige pony zou hebben zou ik er toch geen mexicaanse neusriem om doen omdat dat mooier staat?!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Mexicaanse neusriem.. Met wat voor werking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:30

volgenmij denk jij dat die mexicaanse neusriem een wereld van verschil maakt of zo. maar dat is echt niet hoor. mijn pony ging met mexicaanse neusriem en pessoa bit ook hard, en met een normale neusriem en pessao of gewoone trens ook hard, maakte misschien een heel heel klein beetje verschil maar voor mij niet zo veel om met een mexicaanse te gaan springen.

demibrowny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 07:36

Ik heb een mexicaanse neusriem omdat mij paard heel sterk in der hoofd is alleen ik weet niet precies hoe die nou moet zitten?

MiiRowiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:03

Hallo, ik volg even. En heb ook een vraagje...
Ik had de zelfde vraag als de TS en wilde ook gewoon een mexicaans hoofdstel omdat ik het gaaf vond maar was ook benieuwd naar de effecten er van.
Maar nu ik dit lees denk ik dat ik en mijn paard er nog baad bij kunnen hebben ook.

Ik rij een hackney en ze steekt van naturen snel haar kop in de lucht en is genijgd heel hard te gaan lopen. Als. Ik haar dan wil inhouden steekt ze haar kop nog meer om hoog, pakt het bit vast en gaat alleen maar harder. Begrijp ik het dan goed datveen mexicaanse neurriem hierbij zou kunnen helpen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:51

Mijn pony loopt op gecombineerde neusriem fijner dan met mexicaanse, met mex. heeft ze toch echt wel meer te zeggen, de druk word dan (ligt eraan hoe bevestigd) op een fijnere plek gezet (breedste, stevigste punt van de neus), bij een gecombineerde neusriem is dit vaak eronder.
Bovendien als je met mexicaanse neusriem op een los gaatje rijd verliest het zijn werking, en heb je dus je mooie plaatje ;)

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:47

Je moet een mexicaanse neusriem niet gebruiken voor de mooi. Net als zoveel dingen. Dat is waarschijnlijk zinloos om te zeggen, want mensen doen dat toch. Omdat het "duur" of "mooi" staat. Niet alleen met de mexicaanse neusriem gebeurd dat, maar ook met bandages, martingalen, slofteugels, bontjes, pessoa bitten, etc. Dat is jammer want daar maak je meer kapot mee bij de meeste paarden dan je lief is. Natuurlijk zijn dit allemaal best heel nuttige hulpmiddelen, indien juist gebruikt door iemand die weet wat hij/zij doet. En dat is nu juist meestal het probleem wanneer dit soort dingen voor de "mooi" worden gebruikt..

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:50

Je mag op wedstrijd in de B L1 L2 M1 M2 toch wel met Mexicaans hoofdstel ? Mijn pony is veel beter te houden hiermee, normaal krijg ik haar nooit aan de teugel en gaat ze heel hard en nu met Mexicaans gaat het super !! :D

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:07

in het z volgensmij nogsteeds

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:32

Ik merk aan mijn paard dat hij het niet fijn vind tijdens het dressuur rijden te lopen met een mexicaanse neusriem.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:35

Ik heb zowel een Mexiaanse neusriem als een gewoon me paard Reageert er niet anders op als anders,

Ik heb ook al paar x met mexiaanse neusriem gereden tijdens oficeel DRessuur wedstrijden!:D

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:40

moonforever schreef:
Ik heb zowel een Mexiaanse neusriem als een gewoon me paard Reageert er niet anders op als anders,

Ik heb ook al paar x met mexiaanse neusriem gereden tijdens oficeel DRessuur wedstrijden!:D

ja klopt dat mag inderdaad, zag het laatst ookal :)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:45

Ik heb beide hoofdstellen: mexicaans en gecombineerde. Merk totaal geen verschil. Gebruik wel mijn mexicaanse om te springen, daar zit een ander bit op dan op de gecombineerde wat meer helpt met springen.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:09

ik heb ook beide hoofdstellen, en een mexicaanse neusriem kan je ook gewoon gebruiken als je het mooi vind! alleen moet je even kijken hoe je paard erop reageerd dat het nu anders om ze neus zit, mijne geeft geen kik. maar heb er ook 1 gezien die er niet tegen kon, dus even proberen :) succes!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:36

NoTrouble schreef:
Je moet een mexicaanse neusriem niet gebruiken voor de mooi. Net als zoveel dingen. Dat is waarschijnlijk zinloos om te zeggen, want mensen doen dat toch. Omdat het "duur" of "mooi" staat. Niet alleen met de mexicaanse neusriem gebeurd dat, maar ook met bandages, martingalen, slofteugels, bontjes, pessoa bitten, etc. Dat is jammer want daar maak je meer kapot mee bij de meeste paarden dan je lief is. Natuurlijk zijn dit allemaal best heel nuttige hulpmiddelen, indien juist gebruikt door iemand die weet wat hij/zij doet. En dat is nu juist meestal het probleem wanneer dit soort dingen voor de "mooi" worden gebruikt..

Met de martingalen, slofteugels die neusjes tussen voorbenen dwingen, bontjes die lekker knellen, bitten die veel te scherp zijn snap ik het best, vre-se-lijk, maar een mexicaanse neusriem? Nah... Ik doe er sws altijd extra bontjes tussen (ook als ik met sperriem rijd), een wat groter drukvlak waardoor de druk lichter is/mijnder snijdend is... :o

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:28

Even een vraagje. Ik zie op de foto's dat de mexicaanse neusriem een bontje eronder heeft zitten. Nu was ik in de winkel naar zo'n neusriem aan het kijken en hier zat geen bontje aan. Zijn deze bontjes los verkrijgbaar en stop je deze er dan gewoon tussen of zitten deze met klittenband vast ofzo?

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:09

Hangt er maar net vanaf wat je wil want het bestaat allemaal :) maar de meeste bontjes zijn zonder klittenband, deze zitten er dan gewoon los onder of worden vast gelijmd

sandraxxxjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:49

Ik heb een fjord en die is best sterk onder het zadel! Kan ik dan ook zo'n neusriem gebreuken of niet en wil binnenkort ook weer springen en dan word hij nog sterker waardoor je hem wat moeilijker houd.