Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Paardentango schreef:Nou heb ik toch eens doorgevraagd, en samen met een beetje logisch nadenken begrijp ik het nu wel.
Paarden aan stang en trens, of alleen stang, hebben vaker de neiging om dan met hun onderlip te gaan 'slobberen'. Dan hoor je 'flop, flop, flop' en dat wordt gezien als een trainingsfout.
In de competitie mag een paard niet 'slobberen' je krijgt geen minpunten, maar het wordt wel meegenomen in de beoordeling.
Het slobberriempje zou moeten helpen om, zodra de je stang wat aantrekt, die onderlip op zijn plaats te duwen en dus te voorkomen dat je paard gaat 'floppen' of dus gaat slobberen.
Nou weet ik eigenlijk niet of je het mag gebruiken bij het presenteren van je paard in de proeven, wie weet dat wel?
Het antwoord dat de stang stabieler, stiller oid ligt zijn geen redenen. Een stang ligt behoorlijk stil, en de kinketting doet dat werk wel.
Het slobberriempje kan dus ook dat happen naar de scharen voorkomen, zijn onderlip zit vast dus kan hij niet doen wat hij wil doen. Aaah, nee ik snap dat wel. Een paard wat iets anders doet bij het rijden is niet erg handig nee.
Dank jullie allemaal trouwens voor de antwoorden, had ik het maar eerder gevraagd.
, en uittesten.