Sjintoo schreef:Het is een Heritage zadel, zou een Engels merk zijn. Ben het hier verder nog nergens tegengekomen. Nu als dit zadel niet past ga ik de wintec van mijn weidegenootje eens laten nakijken door hem. Past dat beter ga ik me die aanschaffen.
Wat anderen zeggen over het zwaartepunt van het zadel, ik heb het idee dat hij wat smal is, maar niet echt kiept. Vandaar mijn eerste omperking dat het wel zou kunnen passen. Het zwaartepunt ligt misschien minimaal naar achteren, maar dat is beter te beoordelen tijdens en nadat er is gereden. Je paard heeft wel een beperkte singelstreek, dus ik denk dat dat wat vertekend in het gehele beeld, maar dat hoeft qua pasvorm geen consequenties te hebben. Als je paard in bespiering bij moet komen is het een ander verhaal, dus hij moet nu op het gewenste trainingsniveau zitten dat je doorzet met dit zadel, anders past hij spoedig echt niet meer.
TS: hoe reageerde het paard tijdens het rijden? Beter/anders dan normaal? En toen je afstapte, lag het zadel hetzelfde als op de foto's? Want door de singel kan het zadel bij je paard nog wel eens naar voren worden getrokken, dan komt hij wel op de schouder terecht, en dat is niet prettig voor je paard en komt de beweging niet ten goede.