Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ik ga dus wel uit van goede kwaliteit gezien ik ervaring met ebay heb en dat je soms gewoon echt geluk hebt met een goedkoop zadel vinden want geloof me, die bind je meer dan genoeg op ebay, alleen vaak loopt de prijs hoog op tijdens het bieden. heb overigens niet echt verstand van het zien van kwaliteit in zadels, maar om even te zeggen dat het bieden is en dat de prijs dus oploopt
alles begint bij 1 euro bij wijze van sprekenDubbelDun schreef:Je hebt aardig je huiswerk gemaakt
Bij een ouder zadel heb je een 'eerlijker' zicht op het passen ansich, MITS je goed kunt zien hoe de bars op de rug liggen. Vaak zie je dat alleen als je de boel wat optilt en dan is je juiste blik weg... dus ...
De betere zadels (lees duurdere) zijn 'geblocked' ofwel er is een extra handeling toegevoegd om het nieuwe leer wél rond de bars te vormen.
haha
) dan zal daar toch vast ook wel een truc voor zijn bedacht door zadelpassers om toch min of meer een idee te krijgen.

Het zadel ligt hier op de goede plek, maar door de constructie van dit zadel zit hier de rigging dus te ver naar achter, en zal het zadel om die reden naar voren willen schuiven.
).