[WN] Westernzadel: verkopen? Inruilen? Wat doen jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:04

@ Sevke, zo heb ik thuis ook nog een Debra Sibley liggen, op een schraagje in de woonkamer. Nee, ik zit er nooit op maar wegdoen kan ik nog niet. :+

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:25

Ja de Bob Avila zijn droomzadels, zou ik ooit wel willen. Heb nu een Crates Reiner van 5 jaar oud die hooguit 15x gebruikt is, heeft een 17" seat en ik heb er een haat/liefde verhouding mee :j . Tja wat is wijsheid ?
Is zo'n zadel in te ruilen voor een Bob's ??

essiedepessie

Re: Westernzadel: verkopen? Inruilen? Wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 07:33

je kunt bij adje alles inruilen, als je belt weet je precies al wat ie er voor geeft :)

lindavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:16

Ik heb hetzelfde, mijn paard ontwikkelt zich ook en ik heb straks een wat breder zadel nodig ;)
Ik hou mijn zadel voor mijn tweejarige, die zal haar over een jaartje wel passen. En anders probeer ik het particulier, want daar krijg je er meer voor terug. Wel erg goede ervaringen bij Arthur's hoor, helemaal met de wintersale :P Van te voren zadeltje passen, met sale kopen ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:43

Misschien een domme vraag hoor, weten jullie waar ze ergens Dressuur zadels in kunnen ruilen voor western zadels?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:49

Moeilijk moeilijk.. Misschien even bellen met westernzadelpassers? Ik gok dat je jezelf financieel het grootste plezier doet door je dressuurzadel te verkopen en dan een westernzadel te laten passen. Divoza etc kan ik afraden..

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:14

troi schreef:
Moeilijk moeilijk.. Misschien even bellen met westernzadelpassers? Ik gok dat je jezelf financieel het grootste plezier doet door je dressuurzadel te verkopen en dan een westernzadel te laten passen. Divoza etc kan ik afraden..

Klopt ik heb een hekel aan divoza. ooit eens een deken gekocht wat op de naat scheurde toen me paard ging liggen, terug gebracht, kreeg als antwoord... Ja :( dan moet die niet gaan liggen!
Sinds doen klaar met divoza! zal morgen fotos maken en op MP zetten oid:) Is een hulsebos zadel dus verwacht dat die niet heel lang hoeft te liggen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:35

Daarnaast staat de divoza bekend als slecht verstand hebbend van westernzadels passen maar dit wel te beweren in sommige gevallen.. Om over de kwaliteit van de WN zadels die zij nieuw verkopen maar niet te spreken.. Liever wat meer uitgeven (500/800 voor een kwalitatief goede tweedehandse is een richtlijn) dan een slecht zadel en je paard naar de ratsmodee.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:57

Ik vroeg me laatst af, stel mijn pony kan niet meer rijden of overlijd (25 jaar). Zijn er ook winkels die een zadel gewoon overkopen zonder inruil e.d.

Ik ga hierna weer engels rijden! En koop geen paard meer! Vandaar deze vraag.

eschpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:38

ik ben ook zo iemand heb mijn eerste billy cook
inmiddels 15 jaar ook nog.... :D kijk ernaar en rij er af en toe op.

maar bij arthur inruilen nu bij de sale voor een mooie prijs gewoon meenemen
en je paard ook.op deze dagen kan dat.
kom je mischien wel met iets mooiers terug.

wilde je nu al iets anders of past het nu nog wel....

succes ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:54

Neem eens contact op met Country Mill in Nijkerk. Zij verkopen zowel engels als western.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:42

Ik heb de mijne eerst op bokt en MP gezet voor een normale prijs. Maar daar kwamen geen reacties op. Toen heb ik een aantal western zadel zaken gebeld. De helft kwam niet aan huis voor een tweedehands zadel. De overige 3, daarvan gaf Eurohorse me bijna 200 euro meer inruil op mijn zadel...

Die zou ik je absoluut willen adviseren. Ook qua service.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:41

Ik wou die van mij inruilen (billy cook), maar kreeg er zo weinig voor terug, dat ik hem via bokt oid ga proberen te verkopen, en als dat niet lukt liever zelf hou...

JayJay09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:51

Hoi, ik ben net nieuw en vond dit wel een interessant onderwerp. Ik ben zojuist begonnen mijn, bijna, 3 jarige zadelmak te maken. Ik had een mooie Bobs ( nieuw gekocht) voor mijn vorige paard. Deze kreeg een aandoening aan zijn voorbenen, waarbij het zadel na 1 jaar al in de kast kwam te liggen. Ik dacht, dat gaat mooi niet weg en is voor mijn nieuwe paard. Helaas! Het past niet en gaat ook niet passen! Nu is inruilen wel een probleem, want zo'n duur zadel inruilen is niet makkelijk. Ik wil ook niet gelijk weer een dure terug kopen aangezien mijn huidige pony nog niet uitgegroeid is. Dan wordt het een stuk lastiger...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:51

Bob's kun je meestal zelf wel kwijt hoor! Inruilen is zowiezo bij Arthur geen probleem je krijgt er alleen niet meer zo veel voor terug zo ook niet als je hem zelf verkoopt helaas.

JayJay09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:03

Helaas ja, ik had eigenlijk ook geen ander antwoord verwacht. Jullie kunnen tenslotte ook niet toveren...:-)