Diep triest, wat mensen verzinnen om controle over hun paard te krijgen.
Ik zou wel eens weten hoe omstanders zouden reageren als je een hond iets dergelijks in de bek stopte als je ging wandelen, om meer controle te hebben.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Isegrim schreef:Was naar aanleiding van dit topic een beetje aan het googlen; in dezelfde categorie: http://cgi.ebay.com/SS-Wonder-Bit-w-Cop ... _720wt_906

Jaycee_ schreef:Zelf geen ervaring mee, maar ik denk wel dat dit een goed bit kan zijn voor een barrelpaard dat 'af' is.
Ik zou het zelf nooit gebruiken, omdat ik weet van mijzelf dat ik tijdens een run nogal hard kan zijn met mijn handen.
Maar als jij vindt dat je er ervaren genoeg voor bent, en dat je paard dit bit nodig heeft dan moet je het eens proberen (denk niet dat je hier iemand zal vinden die er ervaring mee heeft, of misschien Wendy of haar zus eens pb'en).
.

Jaycee_ schreef:Zelf geen ervaring mee, maar ik denk wel dat dit een goed bit kan zijn voor een barrelpaard dat 'af' is.
Ik zou het zelf nooit gebruiken, omdat ik weet van mijzelf dat ik tijdens een run nogal hard kan zijn met mijn handen.
Maar als jij vindt dat je er ervaren genoeg voor bent, en dat je paard dit bit nodig heeft dan moet je het eens proberen (denk niet dat je hier iemand zal vinden die er ervaring mee heeft, of misschien Wendy of haar zus eens pb'en).

sonita schreef:@ ninajojo; gaan we weer in de zin van ; ik weet er niks van maar het is een martelwerktuig, als het zo moet, etc.
Lijkt me handig om te luisteren/lezen, wat mensen die wel terzake kundig zijn, te melden hebben.
Ipv allemaal onzin te verkondigen.
Ik word er zooo moe van, alles is zielig, gemeen, whatever.
Als het aan mij zou liggen zouden heeeel veel mensen van mij erest op zitles moeten, met een halster ipv een bit/welk bit dan ook.
Om een te leren hoe en waarom een paard beweegt, en dan eens goede
uitleg over wat, welk bit nou precies doet.
Dat iets er onbegrijpelijk uitziet wil niet zeggen dat het een martelwerktuig is.
Dat is ELK bit in verkeerde/onkundige handen.
Dat is mijn bescheiden mening.
Snappie??
We hebben net 35!! pagina's ellende in een ander topic gehad......
beaversrun schreef:Jaycee_ schreef:Zelf geen ervaring mee, maar ik denk wel dat dit een goed bit kan zijn voor een barrelpaard dat 'af' is.
Maar dit paard vind ik ook niet 'af'.
En in het heetst van de strijd....