Bobbels leer nieuw zadel na regenbui?!?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Bobbels leer nieuw zadel na regenbui?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 13:21

@pmarena, nee nog niks gehoord , wacht nog af!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:32

Met je nagels in de tafel van de zenuwen ? :P

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 15:51

Ja beetje wel, ik krijg ook tegenstrijdige reacties.
De een zegt neeeee dit kan absoluut niet terwijl de ander roept, ja dat zi je wel vaker en niks aan te doen....?!

Ach zal toch moeten wachten, meer kan ik er niet van maken.

_Carowa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:40

jeetje wat zonde!
dat heb ik nog nooit gezien!.
ik zou een nieuw zadel eisen!.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 12:26

Helass was het vandaag idem dito met de bobbels, en na slechts enkele druppels........ook deze foto's wederom doorgemaild, helaas nog geen reactoe van de fabrikant zelf, afwachtend dus.....

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn niet zo goed vanwege het lichtinval ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:36

Je zegt dat je het zadel hebt behandelt volgens voorschriften van de verkoper. Maar wat heb je dan precies gedaan? Wat voor goedje heb je gekregen en wat moet je daarmee doen?

Bij mijn weten krijg je dergelijke bobbeltjes wanneer het leer water opzuigt. Als leer goed is ingevet is het al verzadigd met vet en is er geen ruimte meer voor water.

Ik geloof goed dat jij braaf hebt opgevolgd wat jou verteld is, maar ik vraag me af wat jou dan verteld is.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 14:21

@Falona, ik wil verder niet in discussie treden over wat wel of niet gedaan.
Maar ik heb dit zadel met Effax verzorgd wat me is aangeraden, na het gebruik afsponzen als nodig met lauw water en invetten als het is opgedroogd, niet teveel.

Toen ik het zadel kreeg heb ik het meteen goed behandeld, en dat wekelijks eigenlijk, steeds een beetje opgepoetst maar niet teveel, zoals ik het al jaren doe met alle andere spullen.

Ik heb al 20 jaar paarden en meerdere jaren met paarden gewerkt, dus ook al heel veel tuig gehad en dit is me nog nooit overkomen, wel ben ik via Bokt iemand anders tegengekomen die precies hetzelfde probleem heeft als ik ook met een MAssimo zadel.
Zij heeft het zadel in tegenstelling tot mij juist veel en veel meer ingevet, zij dacht dus dat het daardoor kwam en is er daardoor niet mee aan de slag gegaan, maar ook bij haar dus met regen dezelfde bobbels.

Ik heb echt nog nooit mee gemaakt dat leer water opzuigt en bobbels geeft!!
Zowel bij mij goedkopere zadels niet als de duurdere van Prestige niet ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:29

Ik bedoel ook niet te zeggen dat jij iets verkeerd hebt gedaan en het is helemaal niet mijn bedoeling een discussie op te starten. Enkel om informatie in te winnen op een punt waar mij iets nog niet helemaal duidelijk is. Voor hetzelfde geld ben je namelijk verkeerd voorgelicht. Bij een juiste verzorging zou dit bij mijn weten niet op moeten treden. Dan moet er dus iets anders aan de hand zijn.

Leer is wel een poreus materiaal. Dus ja, dat kan vanalles opzuigen. Ook water. Meestal wordt het leer dusdanig gevoed met ledervet dat water geen kans meer krijgt. Maar het kan dus wel. Zeker bij leer van slechtere kwaliteit (het zogenaamde 'karton') kan er veel water opgezogen worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:19

Zelfs met een nieuw onbehandeld zadel mag zoiets niet gebeuren.
Ik had het toen aan 1 kant, het andere zweetblad bleef wel goed. Het hoort dus absoluut niet.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 17:45

Nee ik kan het me ook niet voorstellen Germie.......ik ben echt benieuwd naar de reactie....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:22

Heb je nu wel reactie van de verkoper maar wacht die nog op reactie van Massimo zelf , begrijp ik dat zo goed ? :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 20:40

@pmarena, nee, ik had een reactie van de verkoper op de eerste foto's, die heeft toen de foto's doorgemaild maar tot op heden heb ik nog geen tegenreactie ontvangen van Massimo zelf.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:41

Ik rijd heel vaak in de regen met dressuurzadel maar nooit bobbels gehad. Ik vind het dus niet normaal.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:52

ik volg het even omdat ik aan het rondkijken ben voor een nieuw zadel, en dit 1 van de opties was die ik interesant vond(als zadel).

maar wel vreemd. ik heb dit idd wel bij goedkopere merkloze zadels vroeger gezien maar heb er toen niet echt op gelet

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 21:15

@hagelslag, ik heb tot nu toe via bokt ook nog mar een ander persoon gevonden die hetzelfde heeft/had, voor de rest is iedereen tevreden.

Ik hoop echt dat het opgelost word, want dit is niet leuk, durf niet meer in de regen nu!!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:23

Vanmiddag heeft mijn zadelmaker een afspraak bij MAssimo/Zeitler, helaas heeft zij tot op heden ook geen reactie van hun ontvangen mbt de foto's.
Ze zal er vanmiddag naar vragen en me vanavond erover mailen, ik ben benieuwd!!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:13

Ik heb een JC en die heeft dat ook, op de ziiting gingen die blaasjes zelfs open en is dus nu het leer iets beschadigd, de blaasjes die dicht bleven trokken weer een heel eind weg toen ik er wat vet opgesmeerd had toen het zadel weer droog was.Hoorde later dat het bij JC vaker voor komt, vind het wel slecht hoor, is dan wel geen super duur zadel, maar is toch ruim 900 euro.

Wel slecht trouwens dat ze niks laten horen over je zadel.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:17

Vreemd hoor dat je nog geen reactie hebt gehad. Wij doen veel zaken met Massimo/Zeitler en als er echt iemand een goede service heeft zijn hun het wel. Elk probleem word opgelost want ze vinden het zelf ook vervelend en willen echt alleen maar tevreden klanten. Hij belt ons altijd weer terug en vraagt hoe het ging bij de klanten en klanten kunnen ook zelf altijd gewoon met vragen bij hem terecht. Dus ik kan me niet voorstellen dat het aan Zeitler ligt dat je nog geen antwoord hebt.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 16:21

Tja ik vind 900 euro ook veel, de mijne was 1500 euro dus nog iets meer, valt imo niet in de budget klasse maar middenin !

Ja zelf had ik ook wel een reactie verwacht maar j weet niet wat de reden is dus vooralsnog moet ik het even de voordeel van de twijfel geven.....

Zodra ik wat hoor zet ik het hier neer!!

"cavaletti.....wellicht wilden ze dit niet via de mail doen en omdat mijn zadelmaker er vandaa toch moest zijn liever persoonlijk bespreken, geen idee, we moeten wel ook rekening houden met de Pinksterdagen dus vooralsnog wil ik het op niemand schuiven.
Als ik niet tevreden ben met de uitkomst of wat dan ook neem ik persoonlijk contact op, ze zitten ook niet van mij vandaan ;) ik ga er ook vanuit dat het word opgelost, imo kan zoiets altijd voorkomen of gebeuren en problemen zijn er ook om opgelost te worden :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 18:43

Ik heb ent echt mega nieuws gehad, niet normaal gewoon!!!! :D :D :D

Zeitler/Massimo gaf direct aan dat dit niet goed was, dit is gebeurt met de eerste behandeling van het leer met de coating, die is niet goed gegaan dus maken ze een geheel nieuw zadel voor mij!
Uiteraard wil hij het zadel gewoon nog even zien, wat vanzelfsprekend is, en dan mag ik het weer meenemen en mee rijden tot ik de nieuwe krijg!!!

Echt waar, dit is service ten buiten, meer kan ik er niet over zeggen!!
Gewoon echt SUPER!!!!

Het is dus wel gewoon een foutje, en een goede fabrikant lost dit dus gewoon goed op!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:11

Zie je nu wel , op deze manier hoor je zulke dingen gewoon op te lossen als je tevreden klanten wilt !

Doet Massimo dus ook gewoon netjes , fijn voor je +:)+

En nu maar hopen dat de volgende gewoon goed is :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:23

Hihi, ja dat geloof ik, zoals ik het hoor ben ik ook van de enige eigenlijk emt deze klacht.......bij MAssimo dan he!
Ik hoop echt dat k hem zelf mag brengen, kan ik ook kijken hihi , ik kan weer slapen en marena, bedankt voor je optimisme!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:31

Graag gedaan :D

Lekker diep snurken vannacht , truste alvast :P

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:33

He super zeg, is het wachten in ieder geval waard geweest.
Goede service hoor.

sandersander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:35

goeie service!!!