[WN] Show/wedstrijdkleding lelijk..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:59

Ik ben het er helemaal mee eens, ik vindt het vaak afgrijselijk.. Ik vind de modellen vaak lelijk (met van die suffe mouwtjes en rare kraagjes) en wordt half blind van de synthetische kleurcombinaties en patroontjes.. Nee niet mijn ding..
En het gekke is dat ik best van de kleur en bling ben maar dan niet zo synthetisch..

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:28

Alles went... Zelfs zulke outfits hoor :D Van mij hoefde het eerst ook niet zo en er zijn verschillende motiefjes die ik nog steeds vreselijk vind, maar toch merk ik dat ik toch steeds meer leuk ga vinden en zelfs aan ga durven trekken :j :+

Over het algemeen hou ik niet van TE bonte shirtjes. Als er teveel kleuren inzitten bedoel ik. Op die toch vaak al gekleurde Paints vind ik dat teveel van het goede. Maar gelukkig ieder zijn smaak! We zouden maar allemaal met hetzelfde aankomen zeg := Dan kunnen we ook wel engels gaan rijden...

troi

Re: Show/wedstrijdkleding lelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:09

HI hi hi dat is dan ook wel weer zo, aquired taste.. Wie weet ga ik ze strakjes ook leuk vinden..

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:47

Miss_Montana schreef:
Jaaa nog een medestander *\o/* Ik vind het ook afgrijselijk...

Geef mij maar een mooie donkere spijkerbroek, blouse (passend bij showblanket natuurlijk) en hoed en ik ben tevreden :D Maar nee, in de shirtjes die in jouw plaatjes staan wil ik nog niet dood gevonden worden :x

Maar misschien is de judge minder tevreden. <<)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:37

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:41

Die twee van de fotos zijn dan ook wel behoorlijk lelijk ;)

Maar gelukkig, zoals al gezegd, is er voor elk wat wils. En als je dan nog niks vindt wat je mooi vindt, kan je er altijd zelf 1 maken (als je handig bent :D ). Of uitbesteden. Zoals ik gedaan heb, mijn showjasje, zelf ontworpen en stof gezocht is nu in de maak en dan dus helemaal mijn kleur en patroon! :D

@HT, van jouw voorbeelden vind ik de eerste 2 helemaal geweldig! Maar die zullen wel in de categorie onbetaalbaar vallen ;) Vooral die eerste vermoed ik :D
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 09-06-11 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:44

Afbeelding
Afbeelding

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:47

@Buitenzorg, klopt! De eerste is $3250,- en de tweede is $2850,-

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:51

HumbleTalent schreef:
@Buitenzorg, klopt! De eerste is $3250,- en de tweede is $2850,-

Oeps..... :$

Op de Equitana zag ik "MIJN" jasje hangen. Bij nadere inspectie hing er een prijskaartje van € 1500,= aan, dus die heb ik gelijk weer terug in t rek gehangen ;)

3250 dollar, oftwel ruim 2200 € is daar met een "tikkeltje" boven :P

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:53

Nou dat soort prijzen gaan mij ook écht te ver! Je zal hem na twee showtjes maar zat zijn :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 21:54

Daar kan je een paard voor kopen!!
(of een mega goed zadel.. enz enz..)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:58

Klijntjuh schreef:
Daar kan je een paard voor kopen!!
(of een mega goed zadel.. enz enz..)

Nou daar kan ik je wel uit de droom mee halen. Een mega goed zadel ga je voor die prijs niet krijgen. Een paard zal wel lukken. De vraag is wat voor een paard :Y)

Dit zijn mijn 4 van mijn favorieten. De eerste is een set met chaps erbij voor $5495,-.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar je moet toegeven dat dit wel erg mooie pakjes zijn? Of vind je deze net zo vreselijk als die fluoriserende dingen?

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:04

ik gruwel sowieso al van het synthetische van die showblouses, maar die blingbling en die motieven maken vaak dat ik al helemaal gillend wegloop. echt niets voor mij

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:38

Ik vraag me af hoeveel vrouwen, die zeggen het geweldig te vinden, hier ook dagelijks in zouden lopen? ;)
(ik zou dit noooit dragen! Verschrikkelijk!)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:44

sflj schreef:
Ik vraag me af hoeveel vrouwen, die zeggen het geweldig te vinden, hier ook dagelijks in zouden lopen? ;)
(ik zou dit noooit dragen! Verschrikkelijk!)

Ik denk weinig ;) Het showjasje wat ik nu laat maken vind ik voor dagelijkse kost not done :n en das maar goed ook, want daar is t niet voor gemaakt ;) Voor de wedstrijden vind ik t weer wel geweldig!

Ik zou ook niet dagelijks in mijn tennisoutfit willen rondhuppelen, ook al staat t nog zo leuk ;)

Daarintegen zou ik ook niet graag met mn hoge hakken, nette rok en blazer op mn paard willen zitten tijdens een wedstrijd ;)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:45

Oe wauw, HT jij hebt smaak :D

Niet te opvallend en schreeuwend. Iemand die een sportpaard wil doneren zodat ik op wedstrijd kan in mooie setjes? _O-

Dagelijks in rondlopen zal niemand doen lijkt mij, net zoals je naar je werk waarschijnlijk ook geen uitgaanskleding aan doet :+ . Maar die ena laatste hier in het topic zou ik zonder probleem zo naar een feestje aantrekken, die vind ik echt heel erg gaaf :j .

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:52

wss net zoveel, als dat er vrouwen in een billentikker en dressuurhoedje dagelijks lopen....rare stelling :o?
er zit wat moois bij HT !!
voor de wat aangenamere prijzen kun je ook bij hobbyhorse, of ebay kijken.
een mega zadel heb je niet voor die prijs :7
en synthetisch zijn ze idd allemaal.sommigen zijn ook met leer.maar ik weet zeker dat je altijd wat van je smaak kan vinden, ff geduld, en zoeken...
ik zag er vandaag op bokt een te koop, maar dat leek wel een bruidsjasje .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 07:51

sliding schreef:
Maar misschien is de judge minder tevreden. <<)

Wat de judge vind maakt mij niet zoveel uit, dus zelfs voor die persoon ga ik niet in zo'n glibberpak lopen. Zolang ik maar een goed gevoel heb over de proef ben ik tevreden :)

@HT: Wow :wow: Dat zijn nog eens prijzen, maar inderdaad, ze zien er wel beter uit dan het gemiddelde wat je ziet op wedstrijden. Maarja, daar betaal je dan ook wel naar :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:48

Mooi niet fluoriserende ellende in de categorie betaalbaar:

Afbeelding
€95,-

Afbeelding
€105,-

Afbeelding
€75,-

Het bestaat echt wel. Hoe goedkoper je gaat hoe lelijker het allemaal wordt natuurlijk. Mijn eerdere voorbeelden zijn de meeste uit de categorie onbetaalbaar of de catergorie het-er-niet-voorover-hebben. Deze outfits zijn uit de catergorie van betaalbaar en toch nog redelijk van uitstraling.
Je hebt ongetwijfeld goedkopere blouses, maar reken er maar op dat die blouses eruit zijn als in de openingspost of voor geen meter zitten.
Showen kost geld en mensen die wel willen showen, maar niet willen 'investeren' in gedegen showkleding zijn naar mijn mening niet respectvol naar de sport bezig.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:55

Die bovenste vind ik echt niks. Een beetje haagse markt kitscherig achtig :o Had hem dus mooier gevonden als hij helemaal in die kleur blauw was geweest!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:31

quote miss montana ;Wat de judge vind maakt mij niet zoveel uit...."
das geen goede instelling voor shows !

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:35

Ik voel me toch in mijn western wedstrijd set nog steeds minder voor l*l lopen dan in een engels wedstrijd set....
En voor allebei geld, het hoort erbij. Je wilt wedstrijden rijden, dus kleed je je aan. En als het dan toch moet, kun je er maar beter het beste van maken toch, en er is genoeg naar smaak te vinden. Ik heb nu oranje, een ander zal het misschien niet mooi vinden, ik wel, en het valt echt op. (en zelfs al vond ik het niet mooi, hey, IK hoef er dus niet naar te kijken ;-) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:25

spicegirl schreef:
quote miss montana ;Wat de judge vind maakt mij niet zoveel uit...."
das geen goede instelling voor shows !

Wie zegt dat ik waarde hecht aan shows? :) Zoals ik in mijn vorige post al aangaf: ik hecht minder waarde aan een jury/lintjes/prijzen dan aan het gevoel wat ik zelf heb na een proef. Ik zie dan ook een wedstrijd, die ik eens in de zoveel tijd rijd, als een bevestiging voor mijn paard en mij. Dus ik heb in dat opzicht al een andere instelling, maar ik snap het wel dat fanatiekere mensen in die setjes rond gaan lopen wanneer zij vaker wedstrijd rijden en echt hogerop willen komen. Dan nog vind ik het vaak (als toeschouwer) ook niet mooi maar ben ik het wel eens met een vorige post over dat, wanneer men de wedstrijden echt serieus neemt, men het wel ook meteen goed moet doen in plaats van iets met een flut-stofje te gaan starten. Maar nogmaals, ik geef alleen maar mijn eigen persoonlijke mening over wat ik van die vaak niet flatteuze dingen vind en over smaak valt tot op heden toch echt niet te twisten.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:26

Miss_Montana schreef:
Jaaa nog een medestander *\o/* Ik vind het ook afgrijselijk...

Geef mij maar een mooie donkere spijkerbroek, blouse (passend bij showblanket natuurlijk) en hoed en ik ben tevreden :D Maar nee, in de shirtjes die in jouw plaatjes staan wil ik nog niet dood gevonden worden :x

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:20

goede rit voor jezelf rijden moet je thuis doen.een show moet je serieus nemen, en dan wil je laten zien wat de judge wil.
als je voor jezelf rijd, in een outfit die jij wilt, ben je daar niet op je plaats...(je = is in het algemeen)
en op een show wil je het gangbare dragen, niet wat je zelf fijn, of mooi vind.ik haat hoeden en petten, en met een hoed voel ik me echt een nep -JR,maar toch doe ik m op.die 5 minuten iets dragen, waar je niet van gecharmeerd bent, moet eraf kunnen.bij engels rijden zijn er ook maar weinig die dat stretch broekje kunnen hebben, en een wielrenner bij de tour de france draagt ook geen spijkerbroek.het hoort er nu eenmaal bij, smaak of niet. er is absoluut wel iets te vinden, wat je goedkeuring kan wegdragen.