hoofdstel voor paard met ramsneus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:11

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:16

Die van Hooks is ook plat. Er zit wel iets diepte in maar hij heeft in ieder geval niet de bolling van een normale (brede) neusriem.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:17

Type hoofdstel zijn al wat tips voor gegeven hier.

Ik wil als extra tip meegeven om geen wit onderlegde neusriem (of frontriem) te gebruiken. Jouw paard heeft al een bles, genoeg wit dus en dan een horizontale streep wit over de bles is minder mooi dan een egale kleur met bv. mooie frontriem.
Het wordt ook wel erg druk allemaal met al dat wit onderlegde.

Succes met je zoektocht!

Quebelle

Re: hoofdstel voor paard met ramsneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 22:40

wit onderlegd doe ik zowiezo niet,vindk helemaal niet mooi..
platte neusriemen kunnen me ook niet helemaal overtuigen maar daar hebkr nog niet veel van gezien

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:41

Quebelle schreef:
als ik de sperriem losser zet,schuift hij na een tijd over z'n mond
neusriem hangt volgens mij helemaal niet te los,kunnen net 2 vingers tussen..:=

Hmm, dan zal de foto wel vertekenen... Beetje apart. Misschien is de neusriem ook te soepel geworden, en buit hij daardoor door?

Ik vind wit onderlegd juist mooi bij een bles :) Zo zie je maar, smaken verschillen! Ik had graag wit onderlegd gehad, maar dat krijg je bijna niet bij donkerbruin en rondgenaaid. Eigenlijk wilde ik dan ook nog de frontriem wit onderlegd, en een aansnoer zonder sperriem... Als iemand dat vind onder de 70 euro... :')

Platte neusriemen vind ik dan ook weer niet zo, is echt oud-engels qua stijl, moet je van houden.

NastassjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:30

Laurie schreef:
yevs schreef:
Idd een dikke aansnoer neusriem! en misschien wit onderlegd? dan leg je de aandacht meer op de neusriem en valt zijn neus niet zo op.

Een wit onderlegde neusriem springt veel meer in het oog dan een normale zwarte. Ik zou de aandacht juist op de frontriem leggen.

Afbeelding

Misschien is dit hoofdstel wel een optie, de Gold Medal Artemis van Hooks.

Heeeeeel moooooi!! hebben ze dit hoofdstel ook wit onderlegd? :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 19:59

Platte neusriemen,wit onderlegt en rondgenaaid zijn helemaal m'n type niet :=
Liefst wil'k een gewoon klassiek hoofdstel in het zwart met gouden gespen,lak mag.
Frontriem maakt niet uit want ik heb zelf een.
Ook graag niet te duur.

Btw,wat denken jullie van een lage neusriem?
Al zal dat wss niet veel goeddoen aan z'n neus?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 20:00

Safiera schreef:
Quebelle schreef:
als ik de sperriem losser zet,schuift hij na een tijd over z'n mond
neusriem hangt volgens mij helemaal niet te los,kunnen net 2 vingers tussen..:=

Hmm, dan zal de foto wel vertekenen... Beetje apart. Misschien is de neusriem ook te soepel geworden, en buit hij daardoor door?

Ik vind wit onderlegd juist mooi bij een bles :) Zo zie je maar, smaken verschillen! Ik had graag wit onderlegd gehad, maar dat krijg je bijna niet bij donkerbruin en rondgenaaid. Eigenlijk wilde ik dan ook nog de frontriem wit onderlegd, en een aansnoer zonder sperriem... Als iemand dat vind onder de 70 euro... :')

Platte neusriemen vind ik dan ook weer niet zo, is echt oud-engels qua stijl, moet je van houden.

ja,neusriem is heeeul soepel.Zou dat daaraan kunnen liggen?
Het is echt maar een goedkoop dingetje,frontriem koste me zo'n 50 euro meer _O-

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:59

Ik denk dat het daar wel aan kan liggen, maar dan in combinatie met je paard wat er een beetje mee friemelt. Imo heeft de vorm van de neus er nog het minste mee te maken.

Een lage neusriem was vroeger de standaard, zoals dat nu gecombineerd is. Ik zou het persoonlijk liever niet nemen, maar ik heb hetzelfde met sperriemen, die mag ik ook niet. Daarbij lijkt een neus vaak langer met een lage neusriem, dus esthetisch lijkt het me ook minder. Daarnaast is het lastig(er) te krijgen tegenwoordig.

Mijn poown heeft ook een vrij grof hoofd, hem staat rondgenaaid juist leuk.Maar als je het niks vindt, niet doen hoor :) Ik zal morgen eens voor je zoeken of ik nog wat leuks vind wat misschien in aanmerking komt ;)
Welterusten! :o

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:18

met een lage neusriem ga je de ramsneus juist accentueren, persoonlijk zou ik het niet doen. Ik zou voor een brede (hoge of gecombineerde) neusriem kiezen, gewoon zwart, ga anders een keer naar de ruitersportzaak en daar kijken, er zijn er genoeg, ook met messing/gouden gespen.

Verder zou ik ook kiezen voor blinde sluitingen bij het bit, zo hou je het simpel en eenvoudig, het sjieke moet van de kwaliteit van het leer komen. Dat vind ik weer het nadeel van Kieffer, die hebben dit niet. De bakstukken zijn dan een en al gespjes, passantjes en dikke stukken leer.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 19:13

Heb je een voorbeeld van blinde sluitingen?kan er niet direct een beeld bij plakken :p

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:38

Ligt allang stil hier...
Heb 1 ding nog niet voorbij zien komen!
Hoofdstel met een mexicaan!! Die verdoezelen heeeeel veel....nog meer dan alleen een brede aansnoer ;)

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:37

ik heb een paard met ongeveer hetzelfde!
Het is een vosje,
Maar een wit onderlegt hoofdstel is juist perfect!
Als het mooi aansluit is een mooie witonderlegde neusriem, (liefst een beetje hoog) echt heel erg mooi hoor!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:03

Ik vind het mooiste bij een rams neus een mooie dikke en brede aansnoerneusriem. En om het nog mooier aan te kleden een bling bling frontriem. Wat ook mooi zal staat bij jou paard is het hoofdstel in het bruin.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:32

Aha ! Ik heb ook een ruin met een ramshoofd en ik zou absoluut niet een wit onderlegde neusriem aanraden. Dit benadrukt namelijk enorm zie :

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels heb ik bij de Divoza een ander hoofdstel gehaald, van Rossner (Rossner Grenoble), deze :

Afbeelding

De neusriem had wel iets breder gemogen, maar persoonlijk vind ik het goed zo.

Wat had je zelf inmiddels in gedachten ? :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:35

Ik heb een hunter hoofdstel gekcoht voor mijn rijpaard, zij heeft ook een redelijk grof hooft en zo'n brede platte neusriem staat wel stoer :j

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:22

Lauri, ik ken het probleem !
Bento heeft dat ook !
Nu heeft hij een mexicaans hoofdstel en dat 'breekt' die lengte precies écht wel..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:24

Je zou ook zonder neusriem kunnen gaan rijden. ;)
Zelf rij ik ook zonder neusriem, zowel met een über-mak paard als een zeer heet paard.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:58

Kieffer Maike is ook een erg mooi hoofdstel, zonder aansnoer neusriem.
Heeft een opvallende frontriem dus dat hoofd valt ook niet zo op.

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:42

Ik zie mensen hier erg snel roepen een dikkere neusriem. Ik denk dat je niet moet vergeten dat de dikte van een neusriem heel veel verschil maakt bij de inwerking. Hoe dikker, hoe zachter die inwerkt. Het gaat er in eerste instantie om dat de neusriem op de goede manier zit, en ook op de goede manier vastgemaakt wordt.
Daarbij zou ik als ik jou was kijken waar je paard beter op loopt en niet wat jij het mooist vind. Als jou paard beter op een dunne loopt, of op een lage dan zou ik toch echt kiezen waar jou paard beter op loopt en niet wat er beter uit ziet. Dit maakt het rijden voor jou en je paard een stuk aangenamer.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:49

vivana schreef:
Ligt allang stil hier...
Heb 1 ding nog niet voorbij zien komen!
Hoofdstel met een mexicaan!! Die verdoezelen heeeeel veel....nog meer dan alleen een brede aansnoer ;)

Waarom in hemelsnaam een maxicaanse neusriem????? Deze werkt veel scherper in en zou ik ook nooit gebruiken...Dus waarom die dan gebruiken om te voorkomen dat het hoofdstel scheeftrekt? (en om de neus te verdoezelen?????).

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:09

dat valt best mee!
Man,iedereen maakt zo;n probleem van een mexicaans hoofdstel!
This bijna een moordwapen := je bent direct een dierenmishandelaar zo ongeveer :=

Ik zeg ook een Mexicaanse!
Als je er een beetje mee om kunt gaan gaat dat prima!
Maar dat is hetzelfde als bij andere hoofdstellen! ;)