Ach, het witte paard is toch al met deeltijd-pensioen en ze heeft al genoeg hoofdstellen die goed genoeg zijn. Daarbij is ze ook met een oud halster te rijden als je dat zou willen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
arno8 schreef:Dat mengebeuren is nog ver weg hoor. Ik heb nog niet eens een eigen leren mentuig (heb er nu een van Sieltec, van een soort kunststof touw, om het kort door de bocht te zeggen). Dus ik kan ook nog niet echt oordelen dat er iets beter kan. Maar als ik er eentje heb, kom ik vast wel iets tegen dat beter kan
. Vind wel zelf altijd zilver mooier dan koper hoe komt dat dat duurder is?cyclo86 schreef:bevalt dat sieltec goed? ik had het gezien en was beetje sceptisch over of het miss zou schuren of niet?
Ben zelf nog druk zoekende nar een goede betaalbare sidepull. rij atm met een touwhalster maar vidn deze wat te scherp. Dat hoofdstel van barefoot ziet er wel echt heel mooi uit, als je zoiets zou kunnen repliceren zal je denk ik zeker klanten vinden. Vind wel zelf altijd zilver mooier dan koper hoe komt dat dat duurder is?
edit: die barefoot is een crossrope natuurlijk mjah dezelde uitvoering in sidepull zou ook kunnen denk ik?

arno8 schreef:cyclo86 schreef:bevalt dat sieltec goed? ik had het gezien en was beetje sceptisch over of het miss zou schuren of niet?
Ben zelf nog druk zoekende nar een goede betaalbare sidepull. rij atm met een touwhalster maar vidn deze wat te scherp. Dat hoofdstel van barefoot ziet er wel echt heel mooi uit, als je zoiets zou kunnen repliceren zal je denk ik zeker klanten vinden. Vind wel zelf altijd zilver mooier dan koper hoe komt dat dat duurder is?
edit: die barefoot is een crossrope natuurlijk mjah dezelde uitvoering in sidepull zou ook kunnen denk ik?
Die van barefoot is idd mooi, maar ik ga niet namaken. Zo duur is ie dacht ik ook niet hoor.
Gewoon nikkel is goedkoper dan koper, maar gaat sneller stuk, dus is roestvrijstaal beter. Maar dat is dan weer een stuk duurder. Dat komt denk ik doordat roestvrijstaal gemaakt moet worden door dingen te mengen en koper gewoon zo gewonnen wordt (zal ook wel iets mee gedaan worden, maar iig minder).
Wat inkoopprijzen op een rij:
Ring met een doorsnede van 25 mm en dikte van 4 mm:
Nikkel: 0,38 euro per stuk
Koper: 0,89 euro per stuk
RVS: 2,62 euro per stuk
)
. Sieltec is wel een stuk lastiger te verstellen dan een normaal tuig, dus daar ben je wel even zoet mee, maar als het eenmaal goed zit, is het geen probleem meer.
) pmarena schreef:Ik denk dat er in hoofdstellen die in de winkels hangen nog maar weinig niet-RVS gespwerk gebruikt wordt eigenlijk ?
De lederen bitloosjes van Barefoot zijn zo rond de 70-80 euro , om dat zelf goedkoper na te maken dat lijk me niet echt haalbaar
En lijkt me ook vrij nutteloos / niet leuk om dingen na te gaan maken inderdaad , het is juist zo leuk dat je iets veel persoonlijkers kan maken.
Maar van geheel lederen side-pulls is er niet echt veel te vinden volgens mij , dus wellicht is dat wel iets om te gaan ontwikkelen Arno ?
arno8 schreef:pmarena schreef:Ik denk dat er in hoofdstellen die in de winkels hangen nog maar weinig niet-RVS gespwerk gebruikt wordt eigenlijk ?
De lederen bitloosjes van Barefoot zijn zo rond de 70-80 euro , om dat zelf goedkoper na te maken dat lijk me niet echt haalbaar
En lijkt me ook vrij nutteloos / niet leuk om dingen na te gaan maken inderdaad , het is juist zo leuk dat je iets veel persoonlijkers kan maken.
Maar van geheel lederen side-pulls is er niet echt veel te vinden volgens mij , dus wellicht is dat wel iets om te gaan ontwikkelen Arno ?
Ja, voorlopig richt ik me op een sidepull achtig gebeuren. Voor mij werkt het crosslinksysteem ook niet terwijl het voor anderen heel goed werkt, dus dan heb ik niet het idee dat ik degene ben die dat maar eens moet gaan verbeteren.
Zit nog een beetje te worstelen met de ideale vorm. Wat vinden jullie van dit idee? Let niet op de witte stukjes, het gaat meer om de vorm.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BG8TTWY8.jpg
, natuurlijk heb je altijd mensen die bling bling in willen enzo end ie zijn juist niet gecharmeerd van een zonder dus voor een wat groter publiek zoui k wel een frontriem doen.
arno8 schreef:pmarena schreef:Ik denk dat er in hoofdstellen die in de winkels hangen nog maar weinig niet-RVS gespwerk gebruikt wordt eigenlijk ?
Ja, voorlopig richt ik me op een sidepull achtig gebeuren. Voor mij werkt het crosslinksysteem ook niet terwijl het voor anderen heel goed werkt, dus dan heb ik niet het idee dat ik degene ben die dat maar eens moet gaan verbeteren.
Zit nog een beetje te worstelen met de ideale vorm. Wat vinden jullie van dit idee? Let niet op de witte stukjes, het gaat meer om de vorm.