Inrijden. Korte rug, wat is wijsheid qua zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:50

steffyentom schreef:
Hier ook dat probleem gehad. Massimo was zelfs te lang en de spaanse zadeltjes die er speciaal voor gemaakt zijn waren ook te lang. Ik heb uiteindelijk een crown zadel op maat laten maken.
Erg fijn zadel en de prijs viel me nog mee en is nu na ongeveer 2 jaar nog erg mooi weinig gebruikssporen.

Wat viel wel mee? mag ik misschien weten wat je zadel gekost heeft?

Suzanne_18

Re: Inrijden. Korte rug, wat is wijsheid qua zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 10:49

Iedereen ontzettend bedankt zover!! Ik denk dat ik er wel aardig uit ben en dat ze van Divoza maar eens langs moeten komen over een paar maanden met een aantal modellen van Rossner. Vind dat erg mooie zadels voor een nette prijs.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:51

Waarom laat je niet gewoon goede zadelpasser langskomen? scheelt je een hoop gedoe en slecht passend zadel.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:36

ja ga er niet vanuit dat divoza echt erg goed is, ik hoor er helaas te vaak slechte ervaringen over..ik heb er iig geen hoge pet van op . ik vind de zadels wel ok hoor,daar hoor je me niet over maar ze verkopen je heel makkelijk een zadel dat niet optimaal ligt.

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 23:22

Ik heb zowiezo geen hoge pet op van menig zadelpassers die namens een ruitersportzaak komen. Maar ik moet toch wat. Ik laat me niet zomaar wat aansmeren. Met gezond verstand, heel kritisch kijken/voelen en weten waar je naar kijken moet kom je ook een heel eind ben ik van mening. Een zadelmaker is ook niet zalig makend jammer genoeg, en een goede zadelmaker/passer is een zeldzaam goed (helaas al de nodige zadel-ellende achter de rug met vorig paard ondanks goed aangeschreven, in engeland gediplomeerde zadelmaker/passer).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:13

knollentuin schreef:
ja ga er niet vanuit dat divoza echt erg goed is, ik hoor er helaas te vaak slechte ervaringen over..ik heb er iig geen hoge pet van op . ik vind de zadels wel ok hoor,daar hoor je me niet over maar ze verkopen je heel makkelijk een zadel dat niet optimaal ligt.

Dat is mij dus overkomen bij mijn fjord met korte rug. Zadel lag voor geen meter, paard kreeg na een half jaar enorme vlakken witte haren onder de kussens.
Ik heb er nu een black country dressuurzadel op liggen (hunter type). Omdat de zitting vlakker is kan je een kleiner zadel nemen en er toch nog goed op passen. Wel een boom maar dunne kussens zodat je een beetje een boomloos contactgevoel hebt maar dan wel met een juiste zithouding.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:52

ik zie dat je vrij centraal woont, ik kan je heleen van dijk aanbevelen, zij is een hele eerlijke en goede zadelpasser. haar site is www.happyhorse-advies.nl

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 09:20

knollentuin schreef:
ik zie dat je vrij centraal woont, ik kan je heleen van dijk aanbevelen, zij is een hele eerlijke en goede zadelpasser. haar site is http://www.happyhorse-advies.nl

Bedankt voor je tip, ik zal 'm in m'n achterhoofd houden ;) .