Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MACMOON schreef:hoi allemaal
aangezien ik niet elke minuut op bokt zit hier even een verslagje.
het is een hele goede zadelmaker (zegt iedereen, en mijn lesgeefster ook) en hij had dit ook nog nooit gezien en meegemaakt. Nu had ik gisteren les en is mijn lesgeefster goed naar zijn rug gaan kijken en zij concludeerde dat het misschien kon komen doordat hij niet genoeg buikspieren heeft waardoor de rug hol is en het zadel tegen de schoft aandrukt (zoiets, ik weet het niet meer precies). zij voelde dan aan zijn buik en als hij daar veel spieren had zou zijn rug omhoog gaan (bol maken) maar dat gebeurde dus niet. Zij heeft mij toen geholpen met het begin maken aan dubelle lijnen en longeren met bijzet.
ik heb gisteren en vandaag gereden op het leen zadel, de bulten kwamen wel weer maar ze waren niet zo groot als eerst. ik mag wel gewoon rijden van de eigenaren maar wel goed in de gaten houden. vanmorgen waren de bulten helemaal weg van gisteren, er was dus niets meer te zien van de vorige dag
xxxxx
MACMOON schreef:Vandaag is de zadelmaker geweest voor mijn verzorg NRPS e-pony met 3 kwart arabisch bloed,
zijn zadel zat al een tijd niet lekker en we wilde hem dus inruilen voor een andere.
We hebben heel wat zadels geprobeerd, sommige lagen beter dan de andere.
Elke keer als hij een geprobeerd zadel van de rug haalde zaten er bulten op de schoft.
Dit was bij elk zadel zo! Nu heeft hij ook de allerduurste geprobeert en hij zei:
als deze nog steeds bulten veroorzaakt ligt het niet aan de zadels maar aan zijn rug.
Bij dit dure zadels kwamen dus ook weer bulten. Heeft iemand hier een keer ervaring mee gehad?
Hij zei zelf dat hij dit nog nooit heeft meegemaakt dus als iemand iets weet vind ik het knap!
We hebben de zadels die goed op zijn rug lagen geprobeert door steeds te gaan rijden,
daarna haalde hij het zadel eraf en keek naar zijn rug.
Nu hebben we het zadel genomen die het beste zat om een maandje te lenen
dus kijken hoe het nu verder moet. Volgende week heb ik mijn 1e onderlinge wedstrijd met hem
dus hopen dat dat door kan gaan!![]()
xxxx
IMJ schreef:IMJ schreef:Zitten de haren nog glad op de rug na het rijden?
Passen er vingers onder de boom en boven de schoft als je aan het rijden bent?
Ik quote mezelf ook maar even
Dit is nl heel belangrijk.

Don_Zhivago schreef:Weet je wat ik aan raad:
Laat een andere zadelmaker komen!!
Als een paard bulten krijgt van een zadel ligt het gewoon niet goed!
Dus ik zou er niet mee rijden en een ander iemand laten komen.