Halsters met welke voorkom je schuurplekken?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Libje123

Re: Halsters met welke voorkom je schuurplekken?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 17:43

Ok nou dat bont dat denk ik dan dat ik dat niet doe ( aangezien mensen hier zeggen gezichtsveld belemmering en ook met de regen en vuiligheid )

Ik ga een kijken voor anky bucas of zon fleece van br of lamicell!
En ja als het wat meer kost is geen probleem ( als ze er maar geen 30 verslijt :) ) Maar tot nu toe is het geen slopertje:) ''afkloppen''

Mocht iemand toevallig kijken en zeggen ik heb er zo 1 ik zoek maat full !!dus Jaan81 :)!!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:23

Libje123 schreef:
Ok nou dat bont dat denk ik dan dat ik dat niet doe ( aangezien mensen hier zeggen gezichtsveld belemmering en ook met de regen en vuiligheid )

Ik ga een kijken voor anky bucas of zon fleece van br of lamicell!
En ja als het wat meer kost is geen probleem ( als ze er maar geen 30 verslijt :) ) Maar tot nu toe is het geen slopertje:) ''afkloppen''

Mocht iemand toevallig kijken en zeggen ik heb er zo 1 ik zoek maat full !!dus Jaan81 :)!!

Ik denk dat het gezichtsveld met bont wel mee valt hoor. Ik gebruik het ook veel en het is mij nog nooit opgevallen. Regen is inderdaad wel een probleem, maar dat heb je ook met fleece! Dit wordt als het nat is ook heel vies en sompig. Ik zal dan eerder voor zo'n Bucas halster kiezen.

Succes ermee.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:35

Ik lees ook even mij. Mijn paard heeft ook schuurplekken, maar alleen op de wangen. Halster zit heel los, dus dat is het probleem niet. Bucas geeft alleen bescherming achter de oren en op de neus toch?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:37

mijn paard heeft er ook soms last van (hangt van halster af) en heb gewoon 'losse' bontjes gekocht, die kun je er met velcro aanhangen en zijn voor neuw, kaak en achter de oren helpt prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:08

Het Schockemöhle halster heeft ook fleece bij de neus en oren. Ook kan je het aan beide zijkanten verstellen ipv aan 1 kant, en ook nog onder bij de neus. Daarom vind ik de pasvorm ook beter.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:14

Wij hebben ook één paard die in haar zomervelletje overal kaal van wordt.
Het juiste halster hebben we nog niet gevonden, daar het halster dan overal onder het nylon gevoerd zou moeten zijn.
Als iemand weet welk halster daaraan voldoet houd ik mij aanbevolen ;)

Bucas halster heeft ze en wordt ze ook kaal van....

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:30

Lamar schreef:
Het Schockemöhle halster heeft ook fleece bij de neus en oren. Ook kan je het aan beide zijkanten verstellen ipv aan 1 kant, en ook nog onder bij de neus. Daarom vind ik de pasvorm ook beter.

Die heb ik een tijdje geleden ook gekocht en ik ben er heel tevreden over. Heeft inderdaad fijne zachte stof onderop de neusriem en het kopstuk, goed verstelbaar dus goede pasvorm.

Afbeelding
Hier kan je die zachte (ik geloof inderdaad fleece?)stukken wel redelijk duidelijk zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:50

Ja precies, zoéén is het :)

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:42

mijn pony heeft ook eens een schuurplek gehda op zen neus en je ziet er nu een deukje in en dat wil ik ook voorkomen ik koop nu enkel halsters met fleece of bont gevoerd let wel op dat het in de zomer niet te breed en te dik is anders zweten ze eronder
maar je kunt genoeg halster met fleece ondergelgd vinden van het merk br ofzo hoor

ik hoop je een halster ofzo vind

gr

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:41

@ Leonieke: Mijn paard krijgt ook van neopreen kale plekken.

Mijn paardje heeft ook zo'n halster van Lamicell, die is inderdaad fijn.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:27

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:37

Als mijn pony deed schuren kreeg hij een halster om met een zacht onderlegd ding :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:05

Mijn paard had vorige jaar ook een flinke smetplek gekregen van het halster (hij moet ook de hele dag met halster in de wei) .
Ik heb een lederen halster voor hem gekocht. Vanaf dat moment geen schuur/irritatieplekker meer gehad.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:08

CxKenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:08

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:19

ik had hetzelfde probleem zie; [HAR] touwhalster gevaarlijk bij hele dag om?

heb leren halster gekocht en dat werkt goed maar omdat ze de plekjes al had en alleen maar kan genezen als ze geen halster om heeft; werkt het leren halster perfect als ze nog geen wondjes zou hebben.
een echt touwhalster is te gevaarlijk v op de wei maar wel ideaal om wondjes te laten genezen en te voorkomen dus heb zelf iets gemaakt ;)
heb nu de volgende oplossing; heb een touwhalster gekocht(va FRA volgens mij; natural horsemanship iets ;)) van halstertouw dus niet van dat harde nylontouw.
heb de knoop aan de zijkant(waar normaal een gesp zit onder de oren) eruit gehaald en ring+veiligheidshaakje gemaakt; halster precies op maat gemaakt maar omdat het zo dun is en soepel zacht materiaal kan het ook gemakkelijk af(paarden spelen wel eens op de wei en trekken elkaars halster dan ook gewoon af :+ )en lunnen ze dus niet snel ergens achter blijven hangen en zowel dan springt het halster er helemaal af of het ringetje/veiligheidsclipje springt kapot.

p.s. leren halster = maat cob/full mag je evt tegen een kleine prijs wel van me overnemen indien je interesse hebt